Αρχική Βοσκήσιμες γαίες ΕλλαδαςΆρθρο 01: ΟρισμόςΣχόλιο του χρήστη Γιωργος Τομαδακης | 9 Ιουνίου 2015, 20:15
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Δυστυχώς η πολιτεία και η αγροτική «ηγεσία» συνεχίζει να εμπαίζει τους κτηνοτρόφους ότι δήθεν με «ένα νόμο» θα λυθούν τα θέματα ενώ το πρόβλημα αφορά τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης και ειδικά το σύστημα καταβολής επιδοτήσεων για την ελλιπή λειτουργία του οποίου επιβάλλονται τα πρόστιμα που τόσο κόπτουν τον υπουργό. Πολύ φοβόμαστε ότι το εν λόγω σχέδιο δεν αντιμετωπίζει την ουσία του ζητήματος που είναι η ολιγωρία του ίδιου του ΥΠΑΑΤ στο να παράγει ή τουλάχιστον να συντονίσει ένα αξιόπιστο σύστημα γεωχωρικών δεδομένων σχετικά με τη βόσκηση αλλά και τις αγροτικές καλλιέργειες. Το αντίθετο, αναπαράγει το σύνολο των παθογενειών διευρύνοντας τους εμπλεκόμενους φορείς προκειμένου να συμπεριλάβουν και τις περιφέρειες. Πρόκειται για ένα φύλλο συκής το οποίο δεν μπορεί να κρύψει τις πραγματικές ευθύνες των ελεγκτικών υπηρεσιών (κεντρικά) και του βασικού παίκτη διαφθοράς που είναι οι ίδιες οι αγροτικές/ κτηνοτροφικές ενώσεις, οι οποίες διατηρούν και αυξάνουν τον κεντρικό τους ρόλο. Κατά τη γνώμη μας δε, το νομοσχέδιο είναι για εσωτερική κατανάλωση και μόνο, και ως φύλλο συκής δεν μπορεί να καλύψει ούτε στο ελάχιστο τις αδυναμίες στο σύστημα πληρωμών και ελέγχου για τις οποίες επιβάλλονται τα «πρόστιμα» τα οποία επεσήμανε ο υπουργός. Οι νομοθετικές ρυθμίσεις έχουν σημασία μόνο όταν οι εμπλεκόμενοι σκοπεύουν να της τηρήσουν. Ας μην ξεχνάμε ότι από τον Μάιο του 2014 τόσο οι κτηνοτροφικές οργανώσεις όσο και οι περιφέρειες είχαν άπλετο χρόνο να ετοιμάσουν διαχειριστικά σχέδια βόσκησης, ως όφειλαν εκ του νόμου (4264/14 και 4280/14) . Η παρέλευση της προσθεσμίας της 15ης Μαΐου δείχνει ότι δεν είναι στις προθέσεις κανενός (ούτε του υπουργείου) να αντιμετωπίσουν τα δύο ουσιώδη ζητήματα που είναι η λειτουργία του ΟΣΔΕ και η ρύθμιση της βοσκής εντός του πλαισίου που τίθεται από τη δασική νομοθεσία και το άρθρο 24 του συντάγματος. Το αντίθετο αναπαράγεται η αυτοκαταστροφική κουτοπονηριά βάσει της οποίας γνώμονας του Υπουργείου –ανεξαρτήτως πολιτικής ηγεσίας- είναι να παρακάμψει το Σύνταγμα (και τη νομολογία του ΣτΕ) και να κοροϊδέψει τους κουτόφραγκους που πληρώνουν τις επιδοτήσεις. Δυστυχώς, πρόκειται για την ίδια λογική που έχει οδηγήσει στην καταστροφή της χώρας. Και δεν μπορούμε να μην πούμε ότι κάθε ευρώ που δίνεται για τη συντήρηση ενός παλαίου συστήματος το πληρώνουμε διπλό και τριπλό: το πληρώνουμε πρώτα μέσω ενός συστήματος το οποίο είναι ανεπαρκές (ανεξάρτητα αν κατευθύνεται σε σωστούς ή τυχάρπαστους ή ανύπαρκτους κτηνοτρόφους), το πληρώνουμε ξανά όταν πρέπει να το γυρίσουμε πίσω με τόκο και –ίσως χειρότερα- το πληρώνουμε επειδή δεν κατευθύνεται στο πιο υγιές και παραγωγικό κομμάτι των κτηνοτρόφων που τόσο ανάγκη έχει ο τόπος μας. Πολλαπλασιάστε τα παραπάνω επί 4 δις € που φαίνεται να είναι τα διαθέσιμα για την κτηνοτροφία για να υπολογίζεται τα άμεσα οικονομικά μεγέθη της καταστροφής που συντηρείτε ρίχνοντας στάχτη στα μάτια του κόσμου αντί να ασχοληθείτε με την ουσία της αδικίας που είναι τα ιστορικά δικαιώματα και το εθνικό αποθεματικό.