Αρχική ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥΆρθρο 8 Καθεστώτα επιβολής υποχρέωσης ενεργειακής απόδοσης (άρθρο 7 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)Σχόλιο του χρήστη ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΙΟΣ | 29 Ιουνίου 2015, 15:41
Παράγραφος 2 Το πνεύμα της οδηγίας είναι η παρότρυνση προς τους μεγάλους ηλεκτροπαραγωγούς που ανήκουν στο σύστημα της εμπορίας ρύπων να παρέχουν κίνητρα μείωσης της κατανάλωσης βασισμένα στον εξής κανόνα: 1,5% μείωση κατ' όγκον στην τελική κατανάλωση σημαίνει κατ ελάχιστον 3% μείωση στην παραγωγή. Ο μεγαλύτερος ηλεκτροπαραγωγός στη χώρα μας μέχρι σήμερα, αγνοεί πεισματικά και επιδεικτικά, υποκύπτοντας σε εσωτερικά συνδικαλιστικά κανιβαλιστικά κελεύσματα και όχι μόνο, ακόμα και αν με κροκοδείλια δάκρυα διαπιστώνουν, ότι οι πιο εύρωστοι οικονομικά πελάτες εξυπηρετούνται πλέον από άλλους παρόχους. Όλοι δε οι υπόλοιποι μεγάλοι ηλεκτροπαραγωγοί-πάροχοι εθίζονται στο να «αγνοούν» την υποχρέωση αυτή αρεσκόμενοι και μη ελεγχόμενοι δεν αντιδρούν, αφού η παρούσα κατάσταση τους μειώνει τα κόστη και συμφέρει. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ κατά το ΕΣΔΕΑ 2014 βγήκαμε ασπροπρόσωποι ως προς τις ΕΞΕ από τις μεταφορές (>80%), πως γίνεται να εξαιρούμε τις μεταφορές από την υποχρέωση? Εκεί δεν γίνεται άλλωστε η μεγαλύτερη υπεξαίρεση και διακίνηση μαύρου χρήματος? Η οδηγία πάντως (Article 7 Paragraph 1) ορίζει ότι οι μεταφορές δύναται να εξαιρεθούν ή μερικά ή ολικά. Άραγε εκεί θέλουμε να αφήσουμε τον πήχη? Παράγραφος 3α Αν παρεμπιπτόντως βασιστούμε στο υπολογισμό του επί τοις εκατό % για την ποσότητα των εξοικονομήσεων στην κατ' όγκον προσέγγιση, χωρίς να την συναρτήσουμε με τις σχετιζόμενες μεταβλητές σε μία λογική ενεργειακής baseline, θα βρεθούμε στα αμέσως επόμενα έτη στην δυσάρεστη κατάσταση, να έχουμε ενδεχομένως πραγματικές εξοικονομήσεις, αλλά να είναι αδύνατον να τις ποσοτικοποιήσουμε με την κατ' όγκον προσέγγιση, αφού η μόνη τάση που θα έχει και πρέπει να έχει το ΑΕΠ είναι η ανοδική (αν τουλάχιστον θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα υπάρχουμε ως κράτος). Ωστόσο η αύξηση του ΑΕΠ νομοτελειακά θα φέρει κατ' όγκον αύξηση της κατανάλωσης. Παράγραφος 8 Αν είχε λειτουργήσει το τριπλό μητρώο του Ν.3855/2010 (Ηλεκτροπαραγωγών & Παρόχων, εταιρειών ΕΕΥ και Ενεργειακών ελεγκτών, θα ήταν και εύκολη η εκτίμηση τόσο της ΕΞΕ προκειμένου για τον εθνικό στόχο, όσο και της πρόβλεψης του προφίλ της μελλοντικής ζήτησης. Ωστόσο μέχρι το 2013 δεν είχε ανοίξει κανένα μητρώο, γιατί υπήρχε η άποψη από «θεσμικούς παράγοντες» ότι θα λειτουργήσει σαν το μητρώο των εγκαταστατών φωτοβολταϊκών του ΚΑΠΕ. Πάντως μέχρι και σήμερα δεν έχουν ελεγχθεί οι δικλίδες του Ν.3855/2010 περί ΕΕΥ, ενώ ιδιαίτερα για τις ΕΕΥ που θα συμβάλλονται με το δημόσιο χρειάζονται επιπλέον προαπαιτούμενα. Παράγραφος 8β Ως προς την εμπιστευτικότητα: Δύσκολα μία πολυεθνική εταιρεία προτίθεται να δημοσιοποιήσει τα στοιχεία της, γιατί απλούστατα ο δείκτης της καταναλωθείσας ενέργειας ανά παραγόμενο προϊόν αποτελεί know how.