Αρχική Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασηςΆρθρο 16:(άρθρο 17 οδηγίας 2012/18/ΕΕ) Ενέργειες των αρμοδίων αρχών μετά από μεγάλο ατύχημαΣχόλιο του χρήστη Δαβακης Ε. | 12 Αυγούστου 2015, 09:04
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παρατήρηση Α: Η ΓΓΠΠ εκτός από τη έγκριση των ΣΑΤΑΜΕ δεν φαίνεται να έχει κάποιο ρόλο. Σε περίπτωση μεγάλου ατυχήματος μόνο θα ενημερώνεται. Επιπλέον και το ΥΠΑΠΕΝ (ως Υπουργείο Περιβάλλοντος) δεν φαίνεται να λαμβάνει ιδιαίτερο ρόλο. Αναφορά δεν γίνεται και σε άλλα υπουργεία (π.χ Υγείας). Δηλαδή το Κεντρικό Κράτος δεν θα έχει ενεργό ρόλο αλλά όλα θα τα κάνει η Περιφέρεια. Νομίζω ότι σε περίπτωση μεγάλου ατυχήματος το Κεντρικό Κράτος οφείλει να έχει και αυτό ενεργό ρόλο, και όχι μόνο ρόλο παρατηρητή. Παρατήρηση Β για παρ. 1: Αναφέρει ότι, η αδειοδοτούσα αρχή και η οικεία Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας σε συνεργασία με αρμόδιες υπηρεσίες Περιβάλλοντος, Υγείας και Εργασίας της Περιφέρειας θα πρέπει να προχωρούν σε ενέργειες Επισημαίνεται όμως ότι : • 1. Δεν νομίζω ότι υπάρχει αρμόδια Υπηρεσία Επιθεώρησης Εργασίας στις Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις. Νομίζω ότι ανήκουν στο Υπουργείου (πρώην ΚΕΠΕΚ). Αν αυτό ισχύει θέλει αλλαγή η διατύπωση. • 2. Οι Διευθύνσεις Περιβάλλοντος των Περιφερειών δεν έχουν μετά την έκδοση του Ν. 4014/11 αρμοδιότητα περιβαλλοντικής αδειοδότησης σε έργα Α κατηγορίας. Τα έργα Α2 κατηγορίας λαμβάνουν ΑΕΠΟ από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και τα Α1 από αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΑΠΕΝ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην διαθέτουν στις περισσότερες των περιπτώσεων ούτε φακέλους περιβαλλοντικών μελετών για μεγάλες δραστηριότητες κατηγορίας Α ή αν έχουν να μην γνωρίζουν αν είναι πλήρεις. Επομένως η όποια συνδρομή τους θα είναι τουλάχιστον ελλείπής. Απαιτείται λοιπόν και εμπλοκή και των αρμόδιων υπηρεσιών περιβαλλοντικής αδειοδότησης για τέτοια έργα Α κατηγορίας. Επιπλέον για Β κατηγορίας έργα (αν τυχόν υπάγονται στην συγκεκριμένη οδηγία) δεν απαιτείται καν η υποβολή μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων οπότε δεν θα υπάρχουν και σχετικά στοιχεία. Παρατήρηση Γ για παρ. 3: Επισημαίνεται ότι: • 1. Σύμφωνα με την πρόβλεψη η αδειοδοτούσα αρχή μόνο συντονίζει άλλες υπηρεσίες να συγκεντρώνουν στοιχεία, να προβαίνουν σε ενέργειες κ.λ.π. Θεωρώ ότι η αδειοδοτούσα αρχή δεν θα πρέπει να έχει μόνο συντονιστικό ρόλο αλλά θα πρέπει να λαμβάνει μέριμνα για ότι απαιτείται με τη συνδρομή όχι μόνο των υπηρεσιών της Περιφέρειας αλλά και άλλων υπηρεσιών, όπως π.χ των αρμοδίων αρχών για περιβαλλοντική αδειοδότηση, του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, της Πυροσβεστικής κ.λ.π • 2. Οι Περιφέρειες δεν διαθέτουν, νομίζω στην παρούσα φάση, εμπειρογνώμονες για τα θέματα που αφορούν τον εντοπισμό των αιτιών ενός ατυχήματος, όπως έχει ίσως η Πυροσβεστική. Για το σκοπό αυτό η παράθεση προβλέψεων που αφορούν τις αιτίες ατυχημάτων θεωρώ ότι θα πρέπει να αλλάξει ή να τροποποιηθεί με την προσθήκη άλλων υπηρεσιών ή την δυνατότητα κλήσης εμπειρογνωμόνων.