Αρχική Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξειςΆρθρο 01 – Τροποποίηση και συμπλήρωση του ν. 3889/2010 (Α΄182), όπως ισχύειΣχόλιο του χρήστη Αντώνης Μιχαλάκης | 8 Απριλίου 2016, 10:41
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΡΘΡΟ 20 ΠΑΡ.4: Ήλπιζα ότι αυτή η διάταξη θα τροποποιούνταν προκειμένου να αρθεί το αδιέξοδο: Σε κτηματογραφημένη περιοχή με κυρωμένο δασικό χάρτη, ο/η συμβολαιογράφος συντάσσει δικαιοπραξίες χωρίς το σχετικό πιστοποιητικό διότι οι συμβαλλόμενοι δήλωσαν ότι «η έκταση δεν είναι δάσος». Ο/Η προϊστάμενος/η του προσωρινού κτηματολογικού γραφείου αρνείται να μεταγράψει την πράξη, διότι δεν δέχεται την δήλωση των συμβαλλομένων και ζητά πιστοποιητικό ακόμα και για εντός σχεδίου πόλεως μεταβιβάσεις, φοβούμενος/η προφανώς μελλοντική ακυρότητα συμβολαίου (αλήθεια, ποιός πωλητής θα δήλωνε ότι το μεταβιβαζόμενο ακίνητο εμπίπτει στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, πχ εκχερσωμένη έκταση ή χώρος προοριζόμενος για χώρο πρασίνου εντός σχεδίου πόλεως;). Ο/Η προϊστάμενος/η του Κ.Γ. ζητά ως εναλλακτική λύση βεβαίωση μηχανικού με βάση την Κ.Υ.Α. 112786/506/2014 «Καθορισμός του ύψους και του τρόπου καταβολής, είσπραξης και διάθεσης των τελών για την έκδοση πιστοποιητικών βεβαίωσης χαρακτήρα έκτασης του δασικού χάρτη» (ΦΕΚ Β’ 2545), όμως ο/η συμβολαιογράφος αντιτείνει ότι εφόσον η περιοχή είναι κτηματογραφημένη και μεταβιβάζεται ένα αυτούσιο γεωτεμάχιο χωρίς γεωμετρικές αλλαγές, δεν χρειάζεται μηχανικός και τοπογραφικό. Ακόμα κι έτσι, πώς μπορεί ο/η μηχανικός να βεβαιώσει σε οριακές περιπτώσεις, εφόσον ο δασικός χάρτης είναι σε κλίμακα 1:5000 και δεν διαθέτει συντεταγμένες; Εάν λάβει συντεταγμένες από τη δασική Υπηρεσία, ποια θα είναι η ανοχή λόγω αυτής της κλίμακας; Έτσι, δημιουργείται μία αντιπαλότητα μεταξύ συμβολαιογράφων και Π.τ.Κ.Γ εκ του λόγου ότι πιστοποιητικό «απαιτείται μόνο στις δασικού χαρακτήρα εκτάσεις». Ποιος όμως είναι αρμόδιος να βεβαιώσει ότι το μεταβιβαζόμενο ακίνητο εμπίπτει ή ΔΕΝ εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία; Εάν επικρατήσει η άποψη των συμβολαιογράφων, τότε μάλλον ποτέ δεν θα ζητηθεί από καμιά δασική υπηρεσία τέτοιο πιστοποιητικό και θα εξακολουθήσει το απαράδεκτο φαινόμενο μεταβίβασης ακινήτων ως «αγροτεμαχίων» που όμως είναι αναδασωτέες εκτάσεις κτλ. Εάν επικρατήσει η άποψη του Π.τ.Κ.Γ, τότε οι διευθύνσεις δασών κάθε πρωί θα πλημμυρίζουν από αιτούντες το πιστοποιητικό και θα δημιουργούνται αντεγκλήσεις διότι αίφνης οι πολίτες θα διαπιστώνουν ότι ένα τμήμα του ακινήτου εμπίπτει στις διατάξεις της δασ. Νομοθεσίας, θα καλούνται να πληρώσουν ένα παράβολο για αυτό το τμήμα προκειμένου να παραλάβουν το πιστοποιητικό κτλ. Μόνη εφικτή και συνάμα νόμιμη λύση μέχρι τη λειτουργία οριστικών κτηματολογικών γραφείων, φαίνεται η ανάπτυξη μίας διαδικτυακής εφαρμογής για έκδοση τέτοιων πιστοποιητικών σε ΚΑΘΕ περίπτωση μεταβίβασης ακινήτου (καταχώριση συντεταγμένων του μεταβιβαζόμενου γεωτεμαχίου ή του ΚΑΕΚ και αυτόματη έκδοση του πιστοποιητικού μετά από την πληρωμή ηλεκτρονικού παραβόλου μόνο για το μέρος των δασικού χαρακτήρα εκτάσεων). Σε αυτές τις περιπτώσεις ακόμα, θα πρέπει να ξεκαθαρίζεται εάν ο συμβολαιογράφος μπορεί να συντάξει τη δικαιοπραξία και αυτή να μεταγραφεί, εφόσον ισχύει το τεκμήριο κυριότητας του Δημοσίου, έστω και για ένα τμήμα του ακινήτου. Όλα αυτά συμβαίνουν διότι δασικός χάρτης και κτηματολόγιο συντάσσονται από διαφορετικές ομάδες, με διαφορετικές προδιαγραφές και σε διαφορετική εποχή, χωρίς το ένα να λαμβάνει υπόψη του το άλλο.