Αρχική Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξειςΆρθρο 01 – Τροποποίηση και συμπλήρωση του ν. 3889/2010 (Α΄182), όπως ισχύειΣχόλιο του χρήστη Δρ.ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ | 24 Απριλίου 2016, 16:11
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τι λέει ο νόμος 3889/2010 του ΥΠΕΚΑ και το άρθρο 24 του νόμου. Στις 14/10/2010 δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της Κυβέρνησης ο Νόμος 3889/2010 ο οποίος προβλέπει με λεπτομέρειες τις διαδικασίες ανάρτησης και κύρωσης των Δασικών Χαρτών που έχουν συνταχθεί αναρτήθηκαν ή αναμένεται η ανάρτησή τους, στα πλαίσια του Εθνικού Κτηματολογίου. Προβλέπεται με βάση το άρθρο 24 του παραπάνω νόμου η εξαίρεση αρχικά των οικισμών αυτών από τις αντιρρήσεις του Δασικού Χάρτη για δύο χρόνια και η έναρξη της ένταξης στο σχέδιο πόλης όλων των οικισμών που στερούνται νόμιμης έγκρισης με πραγματικά πολύ γρήγορες αλλά πολύπλοκες διαδικασίες με την προϋπόθεση ότι στο παρελθόν είχαν προταθεί προς ένταξη στο σχέδιο πόλης στα πλαίσια μιας ευρύτερης μελέτης σχεδίου πόλεως, ενός ρυμοτομικού κλπ που δεν εγκρίθηκαν για οποιοδήποτε λόγο. Με βάση το παραπάνω άρθρο και νόμου ακόμα και αδόμητα τμήματα στις περιοχές που θα χαρακτηριστούν στον υπό ανάρτηση Δασικό χάρτη ως «Δασικές» και δεν καταστεί δυνατόν να αποτινάξουν τον Δασικό χαρακτήρα μέσω των ενστάσεων στις Επιτροπές του Εθνικού Κτηματολογίου, μπορούν υπό τις προϋποθέσεις του μεγέθους τους και ειδικούς όρους να ενταχθούν στο σχέδιο πόλης. Στην περίπτωση αυτή, όταν δηλαδή υπάρχει πολεοδομικός σχεδιασμός ακόμα και πιθανές δασικές εκτάσεις είναι πιθανόν να αλλάξουν χρήση. Επομένως για τμήματα των περιοχών που θα χαρακτηριστούν ως «Δασικές» θα μπορεί να γίνει η ένταξή τους στο σχέδιο μετά από πιο πολύπλοκες είναι αλήθεια διαδικασίες. Πρωτεύοντα ρόλο στις διαδικασίες αυτές θα παίξουν οι νέοι Δήμοι. Είναι αυτονόητο ότι πιθανά αυθαίρετα κτίσματα στις υπόλοιπες εκτός των οικισμών εκτάσεις, που θα παραμείνουν ως «Δασικές» θα θεωρηθούν κατεδαφιστέα ακόμα και αν έχουν δηλωθεί στο παρελθόν. Εκτός φυσικά εκείνων που διαθέτουν άδεια. ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΑΣ, ΑΥΤΗ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΔΑΣΩΝ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΩΝ. Η παραπάνω νομική πρωτοβουλία διευθετεί τελεσίδικα τόσο το θέμα των αυθαιρέτων που βρίσκονται εκτός θεωρούμενων δασικών περιοχών όσο ακόμα και εκείνων που βρίσκονται και μέσα σε θεωρούμενες δασικές περιοχές. Όμως για να χρησιμοποιηθεί σωστά από την Κοινωνία μας πρέπει να χρησιμοποιηθεί σωστά και από το ΥΠΕΚΑ, ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΤΟΛΜΕΣ ΟΠΙΣΘΟΧΩΡΗΣΕΙΣ (ΟΠΩΣ Η ΔΙΑΦΑΙΝΟΜΕΝΗ) και να είναι δίκαιη και να μην εξελιχθεί ξανά σε ένα απλό εισπρακτικό μέσο χωρίς αύριο. Με δεδομένο ότι σχεδόν το σύνολο των αυθαιρέτων έχει τακτοποιηθεί και μάλιστα με την ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΒΟΥΛΑ ΤΟΥ Σ.τ.Ε τι περιμένουμε; Να συμφωνήσουν όλοι; Δεν θα συμφωνήσουν τα ΜΑΦΙΟΖΙΚΑ συμφέροντα που λέμε παραπάνω. Αυτοί θα θέλουν πάντα τα «μπαλώματα». Εμείς όμως μιλάμε για ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΔΑΣΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, αλλά και Γ Ι Α Σ Χ Ε Δ Ι Α Π Ο Λ Η Σ. Οπότε και ο θεμιτός στόχος είσπραξης ειδικού τέλους από τα αυθαίρετα θα είναι επιτεύξιμος και μάλιστα σε πολλαπλάσια ποσά, μια και θα καταβληθεί και ειδικό τέλος (μικρότερο βέβαια) και για τα αδόμητα τμήματα που θα ενταχθούν στα σχέδια πόλης. Σχέδια πόλης, που θα θέσουν τέρμα στην αυθαιρεσία, στα παραταμεία, στους εκβιασμούς και θα δώσουν μία πολύ μεγάλη ώθηση στον κλάδο των κατασκευών παράλληλα με τον ορθολογισμό των τιμών όλων των ακινήτων προς τα κάτω. Φανταστείτε ότι μόνο στην Αττική με την ένταξη περίπου 450 οικισμών στερούμενων νόμιμης έγκρισης στα σχέδια πόλης, θα μειωθεί σχετικά και η τιμή τους και θα συμπαρασύρει και τις τιμές στη «φούσκα» των ακινήτων. Από την άλλη πλευρά θα προκύψουν σχετικά μεγάλες υπεραξίες που θα τις απολαύσουν οι σημερινοί Ιδιοκτήτες. Αγαπητοί φίλοι, είναι γεγονός ότι ζούμε σε μια εποχή κρίσης. Κρίσης στις αξίες και τα συστήματα, στις συνειδήσεις, στις ιδεολογίες, στις λογικές. Τουλάχιστον για το θέμα που συζητάμε μπορούμε την κρίση να την κάνουμε ευκαιρία. Αρκεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος να είναι Υπουργείο Περιβάλλοντος και όχι εργαστήριο πειραμάτων. Δεν είναι εποχή για πειράματα. Εκείνο που πρέπει να γίνει μόνο είναι μια εγκύκλιος οδηγιών του ΥΠΕΚΑ προς τις επιτροπές συζήτησης των αντιρρήσεων (ΕΠ.Ε.Α) κατά τις διαδικασίες κύρωσης των δασικών χαρτών του Εθνικού Κτηματολόγιου. Πολύ σωστά παραπάνω ο Δασολόγος κος Καπετάνιος προτείνει να μην γίνουν καν χωριστές Επιτροπές. Ας μείνουν οι σημερινές λειτουργούσες Τεχνικές Επιτροπές. Αγαπητοί Συμπολίτες μας, Η ΔΙΑΦΑΙΝΟΜΕΝΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΆΡΘΡΟΥ 24 ΤΟΥ 3889/10 ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ. ΣΚΟΠΟ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΓΕΛΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ. ΗΔΗ ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕΘΟΔΕΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΝΑΔΟΧΟΥΣ ΤΩΝ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ. Τέλος σημειώνουμε στους αυτοδίδακτους «Συνταγματολόγους» των ψευτο ΜΚΟ ότι με βάση το άρθρο 24 του Συντάγματος όταν επιβάλλεται από το Δημόσιο συμφέρον μπορεί να γίνει αλλαγή μεταβολή του προορισμού δάσους. Και η Χωροταξική αναδιάρθρωση της Χώρας επιβάλλεται από το ίδιο άρθρο του Συντάγματος. Η Πολεοδομική μέριμνα αποτελεί επίσης δημόσιο συμφέρον. ΟΚ; Παραθέτουμε και το άρθρο 24 του Συντάγματος αυτούσιο μήπως και υπάρχει κάποια παρανόηση. Τέλος θα ακολουθούν οι προτάσεις της ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΙΚΙΣΤΙΚΏΝ – ΕΞΩΡΑΪΣΤΙΚΩΝ – ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ & ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΏΝ & ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΕΡΑΤΕΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ επί των άρθρων του Νομοσχεδίου, με τις οποίες συμφωνούμε. Παράρτημα : το άρθρο 24 του Ελληνικού Συντάγματος Άρθρο 24 1. Η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του Κράτους και δικαίωμα του καθενός. Για τη διαφύλαξή του το κράτος έχει υποχρέωση να παίρνει ιδιαίτερα προληπτικά ή κατασταλτικά μέτρα στο πλαίσιο της αρχής της αειφορίας. Νόμος ορίζει τα σχετικά με την προστασία των δασών και των δασικών εκτάσεων. Η σύνταξη δασολογίου συνιστά υποχρέωση του Κράτους. Απαγορεύεται η μεταβολή του προορισμού των δασών και των δασικών εκτάσεων, εκτός αν προέχει για την Εθνική Οικονομία η αγροτική εκμετάλλευση ή άλλη τους χρήση, που την επιβάλλει το δημόσιο συμφέρον. 2. Η χωροταξική αναδιάρθρωση της Χώρας, η διαμόρφωση, η ανάπτυξη, η πολεοδόμηση και η επέκταση των πόλεων και των οικιστικών γενικά περιοχών υπάγεται στη ρυθμιστική αρμοδιότητα και τον έλεγχο του Κράτους, με σκοπό να εξυπηρετείται η λειτουργικότητα και η ανάπτυξη των οικισμών και να εξασφαλίζονται οι καλύτεροι δυνατοί όροι διαβίωσης. Οι σχετικές τεχνικές επιλογές και σταθμίσεις γίνονται κατά τους κανόνες της επιστήμης. Η σύνταξη εθνικού κτηματολογίου συνιστά υποχρέωση του Κράτους. 3. Για να αναγνωριστεί μία περιοχή ως οικιστική και για να ενεργοποιηθεί πολεοδομικά, οι ιδιοκτησίες που περιλαμβάνονται σε αυτή συμμετέχουν υποχρεωτικά, χωρίς αποζημίωση από τον οικείο φορέα, στη διάθεση των εκτάσεων που είναι απαραίτητες για να δημιουργηθούν δρόμοι, πλατείες και χώροι για κοινωφελείς γενικά χρήσεις και σκοπούς, καθώς και στις δαπάνες για την εκτέλεση των βασικών κοινόχρηστων πολεοδομικών έργων, όπως νόμος ορίζει. 4. Νόμος μπορεί να προβλέπει τη συμμετοχή των ιδιοκτητών περιοχής που χαρακτηρίζεται ως οικιστική στην αξιοποίηση και γενική διαρρύθμισή της σύμφωνα με εγκεκριμένο σχέδιο, με αντιπαροχή ακινήτων ίσης αξίας ή τμημάτων ιδιοκτησίας κατά όροφο, από τους χώρους που καθορίζονται τελικά ως οικοδομήσιμοι ή από κτίρια της περιοχής αυτής. 5. Οι διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων εφαρμόζονται και στην αναμόρφωση των οικιστικών περιοχών που ήδη υπάρχουν. Οι ελεύθερες εκτάσεις, που προκύπτουν από την αναμόρφωση, διατίθενται για τη δημιουργία κοινόχρηστων χώρων ή εκποιούνται για να καλυφθούν οι δαπάνες της πολεοδομικής αναμόρφωσης, όπως νόμος ορίζει. 6. Τα μνημεία, οι παραδοσιακές περιοχές και τα παραδοσιακά στοιχεία προστατεύονται από το Κράτος. Νόμος θα ορίσει τα αναγκαία για την πραγματοποίηση της προστασίας αυτής περιοριστικά μέτρα της ιδιοκτησίας, καθώς και τον τρόπο και το είδος της αποζημίωσης των ιδιοκτητών. Ερμηνευτική δήλωση: Ως δάσος ή δασικό οικοσύστημα νοείται το οργανικό σύνολο άγριων φυτών με ξυλώδη κορμό πάνω στην αναγκαία επιφάνεια του εδάφους, τα οποία, μαζί με την εκεί συνυπάρχουσα χλωρίδα και πανίδα, αποτελούν μέσω της αμοιβαίας αλληλεξάρτησης και αλληλοεπίδρασής τους, ιδιαίτερη βιοκοινότητα (δασοβιοκοινότητα) και ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον (δασογενές). Δασική έκταση υπάρχει όταν στο παραπάνω σύνολο η άγρια ξυλώδης βλάστηση, υψηλή ή θαμνώδης, είναι αραιά.