Αρχική Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξειςΆρθρο 01 – Τροποποίηση και συμπλήρωση του ν. 3889/2010 (Α΄182), όπως ισχύειΣχόλιο του χρήστη Σταύρος Τροχίδης | 4 Μαΐου 2016, 08:27
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επειδή το ζήτημα των προ του 1923 οικισμών έχει απασχολήσει επανειλημμένα το Ελληνικό Κοινοβούλιο, και όπως θα έλεγε ο Κ.Μ. Η ιστορία επαναλαμβάνεται την πρώτη φορά ( όπως επί υπουργίας Μπιρμπίλη ) σαν τραγωδία και τη δεύτερη ( τώρα ) σαν φάρσα. Επειδή η νομοτεχνική πλευρά της διάταξης έχει εξαντληθεί με τις εκατόν είκοσι εφτά ( 127 ) παρεμβάσεις μόνον επί του άρθρου 24 του Νομοσχεδίου Μπιρμπίλη ( μετέπειτα ν. 3889/2010 ) και τις αντίστοιχες επί του άρθρου 1 του παρόντος, γι΄ αυτό θα επισημανθούν μόνον μερικές από τις άλλες πτυχές του, δηλαδή εκείνες που οι συντάκτες του αποσιωπούν είτε στην καλύτερη των περιπτώσεων αγνοούν. Έτσι λοιπόν : ( 1 ) Όταν με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις ( και πέραν πάσης λογικής, νομιμότητος – Βλ. Α.Ν. 261/1968 - και σχετικής νομολογίας κάθε βαθμίδας δικαστηρίου μηδέ εκείνης του Α.Ε.Δ. ) εξαφανίζονται νόμιμα δικαιώματα αποκτηθέντα εδώ και ένα αιώνα ( από το 1923 ), είτε σε κάθε περίπτωση τριών – τεσσάρων γενεών, υπάρχει έστω και ένας ( 1 ) που να πιστεύει ότι στον τόπο μας υπάρχει αυτό που λέγεται Ασφάλεια δικαίου ; ή ότι υφίσταται συνέχεια του κράτους ; ( 2 ) Όταν ανέκαθεν τα υπ΄ όψιν ακίνητα αντιμετωπίζονταν από το Υπουργείο Οικονομικών και τις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. ως οικόπεδα μεγάλης αξίας και από το έτος 1989 έχουν ενταχθεί – από τα πρώτα - στον αντικειμενικό προσδιορισμό αξίας ακινήτων και μάλιστα με τις υψηλότερες των τιμών ακόμη και των όμορων εντός σχεδίου εκτάσεων ( Βλ. 1037799/576/0013/23.3.1989 Απ. Υπ. Οικονομικών φ.ε.κ. 227 Β΄/29.3.89 ). ( 3 ) Όταν με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις εξομοιώνονται τα οικόπεδα των προ του 1923 οικισμών αν όχι με γήπεδα εκτός σχεδίου αλλά οπωσδήποτε με ακίνητα νέων οικισμών προ του 1983 ; ( 4 ) Όταν δεν έχουν υπολογισθεί – πέραν των άλλων - οι οικονομικές επιπτώσεις του Νομοσχεδίου όπως για παράδειγμα : ( α ) Επί του Φόρου μεταβιβάσεως ακινήτων ( Λόγω υποχρεωτικής μείωσης έως και μηδενισμού των Αντικειμενικών αξιών ) ( β ) Επί της φορολογίας των ακινήτων ( Φ.Α.Π., Φ.Μ.Α.Π. κ.λπ. ) ( γ ) Επί των αποζημιώσεων των θιγομένων ( Βλ. Νομολογία Ε.Δ.Α.Δ., Σ.τ.Ε., κ.λπ. ) ( δ ) Επί των ενυπόθηκων Τραπεζικών δανείων ( ε ) Επί των ανεξόφλητων μεταβιβάσεων Και εμέσως επί της ανασφάλειας περί τις συναλλαγές, την ανοικοδόμηση κ.λπ. ( 5 ) Όταν η εφαρμογή του νόμου θα οδηγήσει στον έμμεσο καθορισμό ορίων οικισμών προ του 1923 από αναρμόδιες υπηρεσίες. Πιστεύει κανείς ότι με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις διασφαλίζεται ο στόχος της εισηγητι-κής έκθεσης ( αυτό που συνηθίζουμε να λέμε βούληση του νομοθέτη ) και επιτυγχάνεται « 8. Η αποτελεσματικότερη προστασία της δημόσιας περιουσίας, τού πολίτη και η διασφάλιση της α-ξιοπιστίας των συναλλαγών. ». Όταν δεν λύνουμε κάποιο πρόβλημα, καλό είναι να μη δημιουργούμε δέκα, διότι με τις προτεινόμενες ανατροπές το βέβαιο είναι ότι οδηγούμαστε με μαθηματική βεβαιότητα στην απο-τυχία του Δασολογίου και στην αδικαιολόγητη επιβάρυνση του Δημοσίου και των πολιτών με δεκάδες αν όχι εκατοντάδες εκατομμύρια. 4.5.2016 Μετά τιμής Σταύρος Τροχίδης Πολιτικός μηχανικός Ομότιμο μέλος του Τ.Ε.Ε. Προς : 1. Τον αρμόδιο Υπουργό κ. Ιωάννη Τσιρώνη. 2. Τον Εισηγητή του νομοσχεδίου υπό τον τίτλο : « Επίσπευση διαδικασιών κα-τάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις » διά του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κοινοποίηση : Όλα τα εις το Ελληνικό Κοινοβούλιο εκπροσωπούμενα Κόμματα Δημόσια Αίτησις παροχής πληροφοριών Παρακαλώ να μου γνωρίσετε – ει δυνατόν προ της συζήτησης του Νομοσχεδίου - : ( α ) Εάν διά τον οικισμό ΟΙΟΝ - αναμφιβόλως προϋφιστάμενο του έτους 1923 – Τα όρια της ζώνης του οποίου καθορίσθηκαν με την Ατομική Διοικητική Πράξη 12033/ 8.6.1940 της τότε αρμόδιας κατά νόμο Τεχνικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Συγκοινωνιών ( εν προκειμένω Γραφείου Συγκοινωνιών Αττικοβοιωτίας ) είναι ισχυρά και νόμιμα ή όχι, και σε καταφατική περί-πτωση τί σχέση έχουν με τα όρια του άνω οικισμού ΟΙΟΝ, σε αντίθετη περίπτωση για ποιο λόγο δεν προβαίνετε στην ανάκληση της πράξης για να αποκατασταθεί επιτέλους η νομιμότητα και να παύσουν οι συγχύσεις. ( β ) Με δεδομένο ότι : βα. Κατά νόμο ( άρ. 14 του ν.δ. της 17.7.1923 ), λογική αναγκαιότητα αλλά και πάγια νο-μολογία των Διοικητικών Δικαστηρίων τα όρια ( εσωτερικά ) της περιβάλλουσας ζώνης των 500 μ. συμπίπτουν με τα ( εξωτερικά ) όρια του σχεδίου πόλης ή τα όρια του προϋφιστάμενου του έτους 1923 οικισμού. ββ. Ο τότε αρμόδιος επί των Δασών Υφυπουργός Γεωργίας εξέδωσε Υπουργική απόφαση ( την 78384/31.5.1950 ) με την οποία αναγνωρίζει τον οικισμό ΟΙΟΝ και τα όρια του, όπως αυτά προσδιορίσθηκαν και καθορίστηκαν με την 12033/8.6.1940 πράξη του Γραφείου Συγκοινωνιών Αττικοβοιωτίας και επιτρέπει την εντός αυτών ανέγερση οικοδομών. βγ. Οι αρμόδιες Δασικές υπηρεσίες ( κατά δέσμια αρμοδιότητα ) έχουν εκδώ-σει εκατοντάδες άδειες κοπής δένδρων, προκειμένου να υλοποιηθούν οι από τις αρμόδιες πολεο-δομίες εκδοθείσες οικοδομικές άδειες και βδ. Ολόκληρη η Δασική Νομοθεσία την οποία επικαλείται είτε τροποποιεί το υπ΄ όψιν Νομοσχέδιο ( όπως ν. 86/1969, 248/1976, 998/1979 κ.λπ. ) είναι μεταγενέ-στερη της 17.7.1923 αλλά και της 8.6.1940. Πως νοείται να ίσχυε και να εφαρμοζόταν κατά την 8.6.1940 ( ημερομηνία υπογραφής της 12033 πράξης του Γραφείου Συγκοινωνίας Αττικοβοιωτίας ) ή ακόμη και της 31.5.1950 ( ημερομη-νίας υπογραφής της 78384 Υπουργικής Αποφάσεως του Υφυπουργού Γεωργίας ). ( γ ) Ποιος ευθύνεται για την μη πραγμάτωση του στόχου του ν.δ. της 17.7.1923 και της μη σχεδιασμένης αναμόρφωσης των προ του έτους 1923 οικισμών των οποίων η ανάπτυξη ανε-πιτρέπτως δεσμεύεται ( Βλ. και Σ.τ.Ε. 1788/57, 995/65 κ.α. ) ( δ ) Τί θα γίνει με την κατηγορία εκείνων των οικισμών που εκδόθηκαν άδειες ( μετά από αυτοψία επιτροπής υπαλλήλων των αρμοδίων πολεοδομιών ) κατά την επιταγή των 2029/1978, 2033/1978 κ.α. αποφάσεων του Σ.τ.Ε. ; ( ε ) Με δεδομένο ότι τα ακίνητα της περιοχής το Υπουργείο Οικονομικών ( Δ.Ο.Υ. κ.λπ. ) και το μισό Υπ. Περιβάλλοντος ( Υπηρεσίες Πολεοδομίας ) τα θέλουν οικόπεδα, ενώ το έτερο ήμι-συ του Υπ. Περιβάλλοντος ( Δασικές Υπηρεσίες ) οψίμως και δογματικά τα θέλουν Δάση, πόσα πρόσωπα μπορεί να έχει αυτό το κράτος και στα πόσα χρόνια θα μεταμορφωθεί σε μονοπρόσω-πο. ( σ.τ. ) Μετά ταύτα παρακαλώ να μου γνωρίσετε εάν είστε σύμφωνος με τον τίτλο και το περιεχόμενο του άρθρου 23 και κυρίως του 24 με τα οποία ρητά αναγνωρίζει ως νόμιμες μόνον τις διαδικασίες καθορισμού ορίων που προβλέπονται από τις διατάξεις των Π.Δ. της 1-12-79 (Δ 693) της 13-3-81 (Π.Δ. 138 Δ). 4.5.2016 Μετά τιμής Σταύρος Τροχίδης Πολιτικός μηχανικός Ομότιμο μέλος του Τ.Ε.Ε. Υ.Γ. ( 1 ) Τα επίσημα στοιχεία που επικαλούμαι είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου. ( 2 ) Η παρούσα θα πρωτοκολληθεί αρμοδίως.