Αρχική Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσηςΆρθρο 02 – Κατηγορίες ορειβατικών – πεζοπορικών μονοπατιώνΣχόλιο του χρήστη ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΑΜΠΡΗΣ | 23 Ιουλίου 2016, 21:32
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο άρθρο 2 πρέπει να γίνει μια άλλη πιο γενική κατηγοριοποίηση σε: 1. Υφιστάμενα μονοπάτια 2. Νέα μονοπάτια Υφιστάμενα μονοπάτια είναι όσα υπήρχαν πριν από το 1980 (Προτείνω το 1980 γιατί τότε περίπου άρχισαν οι χρηματοδοτήσεις από την ΕΕ και οι κατασκευές νέων μονοπατιών) Ένα μονοπάτι θεωρείται υφιστάμενο αν συντρέχει μια από τις παρακάτω προϋποθέσεις (μια πρώτη σκέψη): 1.1. Είναι αποτυπωμένο σε οποιονδήποτε χάρτη (της ΓΥΣ ή άλλων φορέων), ή σκαρίφημα, ή περιγραφή σε κείμενο, έκδοσης πριν το 1980 1.2. Βεβαιώνεται η ύπαρξή του από τρεις τουλάχιστον κατοίκους της περιοχής, γεννημένους πριν το 1960, με ευθύνη του οικείου δήμου. 1.3. Είναι καταγεγραμμένο σε φωτογραφίες ή κινηματογραφικό φιλμ προγενέστερα του 1980 Νέα μονοπάτια είναι όσα κατασκευάστηκαν από το 1980 και μετά, ή όσα σχεδιάζονται να κατασκευαστούν προκειμένου να συνδέσουν υπάρχοντα μονοπάτια ώστε να αποκτήσουν γραμμικότητα. Σημείωση 1: Τα ευρωπαϊκά μονοπάτια που διασχίζουν την Ελλάδα, σε μεγάλα τμήματά τους ακολουθούν δασικούς χωματόδρομους, ακόμη και ασφάλτινους δρόμους. Αυτό είναι αδιανόητο για έναν ευρωπαίο χρήστη, και αυτός είναι ένας από τους λόγους που δεν έρχονται αλλοδαποί επισκέπτες να περπατήσουν στα Ελληνικά τμήματα των ευρωπαϊκών μονοπατιών. Αν δεν υπάρχουν παλαιά μονοπάτια που θα μπορεί να ακολουθήσει ένα Ευρωπαϊκό ή Εθνικό μονοπάτι, τότε θα πρέπει να κατασκευάζεται εξαρχής ένα καινούργιο μονοπάτι που να συνδέει τα υπάρχοντα μονοπάτια μεταξύ τους. Οι προδιαγραφές κατασκευής ενός καινούργιου μονοπατιού θα πρέπει να περιλαμβάνονται σε ξεχωριστή κατηγορία μέσα στο κείμενο αυτό για τον καθορισμό των τεχνικών προδιαγραφών. Σημείωση 2: Ο επιπλέον λόγος που πρέπει να μπει αυτή η κατηγοριοποίηση είναι γιατί θα πρέπει να προβλεφθεί στις προδιαγραφές, η απόλυτη διατήρηση των τεχνικών χαρακτηριστικών των υφιστάμενων μονοπατιών (ξερολιθικές τεχνικές, κλίσεις, πλάτος καταστρώματος, κλπ). Σημειώσεις στο υπάρχον κείμενο: 1. Στο 1 «Μονοπάτια μεγάλων διαδρομών» θα πρέπει να αλλάξει η διάρκεια από 4 έως 40 ημερών και να γίνει «από 4 ημέρες και πάνω», γιατί ένα ευρωπαϊκό μονοπάτι 6.000 χλμ δεν περπατιέται σε 40 μέρες. 2. Στο 1α, που αναφέρεται στο Ε4 πρέπει να διορθωθεί. Το Ε4 μπαίνει στην Ελλάδα από την Βουλγαρία (Προμαχώνα), ακολουθεί το Ε6 μέχρι Φλώρινα, μετά πάει Όλυμπο, Μετέωρα, Δελφούς, Γύθειο, Κρήτη και συνεχίζει Κύπρο. Η είσοδος από Φλώρινα είχε σχεδιαστεί αρχικά, αλλά το 1990 άλλαξε ο σχεδιασμός και πλέον εισέρχεται από Βουλγαρία, όπως μπορείτε να δείτε στην Wikipedia. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c8/Map_of_the_European_Long_Distance_Paths.png Στον χάρτη ωστόσο της ERA δείχνει το E4 να πηγαίνει κατευθείαν από Προμαχώνα προς Όλυμπο χωρίς να πηγαίνει πρώτα Φλώρινα. Μάλλον στην Ελλάδα δεν ασχολείται κανείς με τα Ευρωπαϊκά μονοπάτια και δεν υπάρχει κανείς που να γνωρίζει πραγματικά τι ισχύει. Το μήκος εντός Ελλάδας είναι 1600 χλμ και όχι 900 χλμ. Επίσης το Ε6 έχει μήκος εντός Ελλάδας 1.400 χλμ και όχι 600 3. Στο 1β που αναφέρεται στα Εθνικά μονοπάτια, παραπέμπει σε ένα παράρτημα IV το οποίο αναφέρεται μόνο στους κωδικούς νομών. Ωστόσο α) υπάρχουν ήδη 8 Εθνικά μονοπάτια που δεν τα αναφέρει στο παράρτημα και δεν χρησιμοποιούν αυτή την κωδικοποίηση, και β) ένα Εθνικό μονοπάτι μπορεί να διασχίζει και πολλούς διαφορετικούς νομούς, άρα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ένα τέτοιο μονοπάτι κάποιος κωδικός νομού. Όταν το μονοπάτι αλλάζει νομό θα αλλάζει και η ονομασία του; Η ΕΟΟΑ είχε προτείνει παλαιότερα μια αρίθμηση των Εθνικών μονοπατιών μεγάλων διαδρομών η οποία κυμαίνεται από 01 - 10 για τη Βόρειο Ελλάδα και τη Θεσσαλία, 11 - 19 για τη Δυτική Ελλάδα και τη Φωκίδα, 21 - 29 για την Στερεά Ελλάδα και την Εύβοια, 31 - 39 για την Πελοπόννησο και 41 - 49 για την Κρήτη. Δείτε στο λινκ http://www.eooa.gr/?page_id=568 και στο λινκ http://www.pezoporia.gr/pez/routes.asp?toggle=2 Ίσως πρέπει η ΕΟΟΑ να ασχοληθεί ξανά με τα μονοπάτια και να ξεκαθαρίσει το θέμα. 4. Στο 2 που αναφέρεται στην διαφοροποίηση των ορειβατικών μονοπατιών, έχω δυο προτάσεις: α) να αφαιρεθεί εντελώς το 2ε που αναφέρεται σε μονοπάτια προσβάσιμα σε ΑμεΑ. Αυτή η κατηγορία μονοπατιών θα πρέπει να εμπίπτει στα περιαστικά μονοπάτια (η οποία θα πρέπει να προστεθεί) και όχι στα ορειβατικά, και β) να προστεθεί μια καινούργια κατηγορία με την ονομασία «τεχνικά μονοπάτια». Πρόκειται για μια νέα κατηγορία μονοπατιών που στην Ευρώπη έχουν αναπτυχθεί πάρα πολύ, και στην Ελλάδα ελάχιστα, έχουν όμως προοπτική. Είναι αυτά που στην Ευρώπη αποκαλούν “via ferrata”. Ο ορισμός είναι όπως παρακάτω: Τα τεχνικά μονοπάτια είναι μονοπάτια που διασχίζουν απόκρημνες πλαγιές ή ορθοπλαγιές βράχου, όπου η κίνηση εξασφαλίζεται με την χρήση τεχνητών μέσων (τεχνητά πατήματα και συρματόσχοινα) και η ασφάλεια απαιτεί χρήση υλικών αυτασφάλισης από τον κάθε χρήστη. Τα μονοπάτια αυτά χρησιμοποιούνται μόνο από εκπαιδευμένους ορειβάτες, ή εφόσον υπάρχει συνοδεία έμπειρων οδηγών βουνού.