Αρχική Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσηςΆρθρο 10 – Είδη πινακίδων σήμανσηςΣχόλιο του χρήστη ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΑΜΠΡΗΣ | 23 Ιουλίου 2016, 23:02
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Από την τελευταία παράγραφο στ) αντιλαμβάνομαι ότι η πρόθεση είναι την πιστοποίηση να την δίνει το Υπουργείο. Έχω μερικές παρατηρήσεις να κάνω. 1. Για να δοθεί μια πιστοποίηση, κάποιος ή κάποιοι θα πρέπει να περπατήσουν όλο το μονοπάτι, όσα χιλιόμετρα και να είναι, και να ελέγξουν την κατάστασή του ανάλογα και με το είδος του (εύκολο, δύσκολο, κλπ). Ποιος θα είναι αυτός; Κάποιος υπάλληλος του Υπουργείου; Ο οποίος πιθανόν δεν έχει περπατήσει ποτέ στην ζωή του; Και όχι μόνο θα βαριέται να περπατήσει στο μονοπάτι όσα χιλιόμετρα και αν είναι αυτό (σκεφτείτε ένα Εθνικό μονοπάτι με μήκος 300 χλμ), αλλά δεν θα έχει την ικανότητα να το κάνει. Σκεφτείτε για παράδειγμα να πρέπει να δώσει πιστοποίηση σε ένα τεχνικό μονοπάτι via ferrata. Το πιο πιθανό είναι ότι θα περπατήσει τα πρώτα 100 μέτρα στις δυο άκρες του μονοπατιού μετά το αυτοκίνητο και θα δώσει έτσι την πιστοποίηση, όπως γινόταν στο παρελθόν οι πιστοποιήσεις για μονοπάτια που χρηματοδοτήθηκαν από προγράμματα. 2. Η πιστοποίηση έχει κόστος. Κάποιος θα πρέπει να μετακινηθεί, να κοιμηθεί και να φάει πιθανόν για μέρες και να πάρει κάποια αμοιβή (αν είναι υπάλληλος του Υπουργείο θα πάρει εκτός έδρας, κλπ). Αυτό το κόστος ποιος το καλύπτει; Το Υπουργείο; 3. Η πιστοποίηση δεν πρέπει να αφορά μόνο στον καθαρισμό του μονοπατιού και στην επαρκή σήμανση. Πρέπει να περιλαμβάνει και τεχνικά χαρακτηριστικά (αν είναι δύσκολο ή εύκολο), ιδιαίτερα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά τοπίων που διέρχεται, διατήρηση ή μη παραδοσιακών αρχιτεκτονικών χαρακτηριστικών, και πολλά άλλα, τα οποία αποτελούν από μόνα τους έναν ολόκληρο τόμο προδιαγραφών και χαρακτηριστικών. 4. Η πιστοποίηση πρέπει να συνοδεύεται και από προβολή του μονοπατιού, έτσι ώστε να μαζεύει χρήστες. Η πιστοποίηση θεωρώ ότι δεν θα πρέπει να είναι δουλειά του Υπουργείου. Αυτή η αρμοδιότητα θα πρέπει να δοθεί είτε στην Ομοσπονδία ορειβασίας, είτε σε κάποιον άλλο σχετικό φορέα (Σωματείο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Υπαίθριων Δραστηριοτήτων, (ΣΕΤΕΥΔ) ή στο Σωματείο Ελλήνων Οδηγών Βουνού (ΣΕΟΒ)), ή ακόμη και σε μια αστική μη κερδοσκοπική με ειδίκευση στο συγκεκριμένο αντικείμενο.