Αρχική Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσηςΆρθρο 01 – Ορισμός – Σκοπός – ΣτόχοςΣχόλιο του χρήστη Κρούπης Νικόλαος | 2 Αυγούστου 2016, 11:36
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως μέλος της ορειβατικής-πεζοπορικής κοινότητας με πολύχρονη εμπειρία στην πεζοπορία και την καταγραφή των μονοπατιών με GPS, και διαχειριστής του hellaspath (Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά) παραθέτω τις προτάσεις μου σχετικά την υπό δημοσίευση Υπουργική Απόφαση. Το καθεστώς μέχρι σήμερα απέδειξε ότι: Το κόστος της συντήρησης μερικών χιλιομέτρων μονοπατιών <10χλμ τα προηγούμενα έτη στοίχισε ίσο με το κόστος συντήρησης και πλήρη σηματοδότησης πάνω από 1000 χλμ μονοπατιών. Ενδεικτικά αναφέρων ότι το κόστος δε θα πρέπει να ξεπερνά τα 3 ευρώ ανά τρέχον μέτρο μονοπατιού ενώ το ποσό του 1 ευρώ/μέτρο είναι ικανοποιητικό. Το πρόβλημα της υπερ-κοστολόγησης της αξιοποίησης των μονοπατιών οφείλετε αποκλειστικά στο ότι μέχρι τώρα αυτοί που αναλαμβάνουν τις μελέτες/εργασίες δεν ασχολούνται με την πεζοπορία και έχουν παντελή άγνοια του αντικειμένου. Υπάρχουν πάμπολλα τέτοια παραδείγματα με κατασκευές εκτρωμάτων στην ελληνική φύση τα όποια την υποβαθμίζουν αντί του αντιθέτου. Οι περισσότεροι συμφωνούν ότι μια τέτοια απόφαση καθορισμού των τεχνικών προδιαγραφών είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση τουλάχιστον των στοιχειωδών για τη προστασία της φύσης. Η μονή λύση για τη σωστή χάραξη και συντήρηση των μονοπατιών είναι η συμμετοχής των χρηστών των μονοπατιών και με βάση του κανόνες και τρόπους που εφαρμόζουν οι αναπτυγμένες στο αντικείμενο της ανάδειξης των μονοπατιών ευρωπαϊκές χώρες (Ελβετία, Γαλλία, Γερμανία Αυστρία, Ιταλία κτλ). Είναι φύσης αδύνατο να γνωρίζει κάποιος το σύνολο των μονοπατιών σε όλη την επικράτεια. Ο μόνος τρόπος επίτευξης είναι η ίδρυση τοπικών συμβουλίων που θα αποτελούνται από εκπροσώπους ορειβατικών-φυσιολατρικών συλλόγων, σωματίων και επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον χώρο της πεζοπορίας, εθελοντικών ομάδων, και άλλα φορέων (π.χ. τοπικών τουριστικών οργανισμών, εκπροσώπους ΑμΕΑ). Το δημόσιο θα είναι υποχρεωμένο σύσταση και οργάνωση των συμβουλίων ανά Νομό ή Δήμο ή Περιφέρεια. Το αρχείο ορεινών διαδρομών hellaspath με 15 χρόνια συνεισφοράς έχει εδραιωθεί από την πεζοπορική κοινότητα σαν τον κύριο σημείο εύρεσης διαδρομών κυρίως διότι περιέχει διαδρομές σε όλη την επικράτεια. Η δημιουργία του αρχείου των διαδρομών είναι μια συλλογική προσπάθεια πολλών εθελοντών από πολλά σημεία της Ελλάδας και αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή πληροφόρησης ορεινών διαδρομών στην χώρα μας. Για παράδειγμα η συμμετοχή μελών του hellaspath σε τοπικά συμβούλια μονοπατιών θα είναι σημαντική στην καταγραφή και τον έλεγχο της κατάστασης των μονοπατιών. Οι αρμοδιότητες του κάθε συμβουλίου θα μπορούσαν να είναι: 1. Αρχικά να καταγράφει περιληπτικά το δίκτυο μονοπατιών στην περιοχή ευθύνης του. 2. Ενημερώνει το δημόσιο για τις ανάγκες συντήρησης, ανακατασκευή, ανάδειξης μονοπατιών καταδεικνύοντας με λεπτομέρεια τις εργασίες που πρέπει να γίνουν. 3. Το δημόσιο ελέγχει και εντάσσει τις ανάγκες αυτές σε κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης και αναθέτει την μελέτη σε κάποιον εργολάβο/ειδικό μελετητή κλπ. 4. Ο μελετητής παραδίδει την μελέτη στο συμβούλιο προς έγκριση. Το συμβούλιο κάνει πιθανές διορθώσεις και τελικά εγκρίνει την μελέτη και προωθεί στο δημόσιο. 5. Το δημόσιο ελέγχει τις τυπικές απαιτήσεις και προκηρύσσει το έργο. 6. Το συμβούλιο ορίζει επιτροπή που ελέγχει και αποδέχεται τελικά την παράδοση του έργου εφόσον έχει πραγματοποιηθεί σύμφωνα με την μελέτη. 7. Το δημόσιο πραγματοποιεί τον τελικό έλεγχο και παραλαβή του έργου.