Αρχική Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσηςΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ: Ενδεικτικές μέθοδοι για την κατασκευή και σήμανση των ορειβατικών μονοπατιώνΣχόλιο του χρήστη Κρούπης Νικόλαος | 2 Αυγούστου 2016, 11:55
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Εικόνα 16: Η μέθοδος με μεταλλικό πασαλάκι (τελευταίο σκίτσο) πρέπει να καταργηθεί. Είναι πολύ επικίνδυνο διότι με τη πάροδο των ετών και την απώλεια το οριζόντιου δοκού τα μεταλλικά πασαλάκια παραμένουν και σε ενδεχόμενη πτώση του πεζοπόρους μπορούν να αποβούν ακόμα και μοιραία. Πολλά ατυχήματα έχουν συμβεί στη διαδρομή Πριόνια-Καταφύγιο Α΄ στον Όλυμπο όπου είχαν κατασκευαστεί αντίστοιχα σκαλοπάτια. Εικόνα 18: Τα σκίτσα για την αποστράγγιση των νερών είναι προβληματικό στην πράξη διότι και το αριστερά αλλά και το δεξιά έχουν στενό διάκενο το οποίο με την πτώση φύλλων, κλαδιών και φερτών υλικών θα βουλόσουν και θα προκληθεί καταστροφή του μονοπατιού. Η κατασκευή πρέπει να γίνετε με την μορφή ανοιχτού V που από την κάτω πλευρά να τοποθετούνται πλάκες (πέτρες) για την αποφυγή διάβρωσης (Η τεχνική αυτή εφαρμόζεται στην Ελβετία). Εικόνα 19: Κλίση μονοπατιού για την διευκόλυνση της απορροής Στην τρίτη περίπτωση η κλίση προς το πρανές και η κατασκευή αύλακος δεν προτείνετε διότι σε λιγότερο από έτος το αυλάκι θα κλείσει σε κάποιο σημείο και το νερό θα διαβρώσει ανεξέλεγκτα το μονοπάτι. Η τεχνική αυτή μπορεί να εφαρμοστεί σε καλά κατασκευασμένα μονοπάτια τα οποία θα συντηρούνται τακτικά (δε συμβαίνει στην πράξη) οπότε καλό είναι αποφεύγονται τέτοιου είδους κατασκευές. Εικόνα 21: Κατασκευή γεφυρών με πέτρα, κορμούς ή σανίδια Η κατασκευή γεφυρών πρέπει γενικώς να αποφεύγετε, ειδικά η κατασκευή από λεπτά ξύλα. Η μέχρι σήμερα εμπειρία δείχνει ότι τα γεφυράκια προκαλούν μεγαλύτερη επικινδυνότητα λόγω του σαπίσματος του ξύλου. Γενικά πρέπει να κατασκευάζονται μόνο όταν υπάρχει μεγάλη και επικίνδυνη ροή νερού. Προτιμότερο είναι να κατασκευάζεται εσωτερικά από μέταλλο και να επενδύετε από ξύλο. Εικόνα 27: Σήμανση ορειβατικών μονοπατιών Στις πινακίδες δεν παρουσιάζεται ο φόντος. Πρέπει υποχρεωτικά να υπάρχει διχρωμία, το τετράγωνο πλαίσιο με χρώμα και τον αριθμό να περικλείετε σε μεγαλύτερο τετράγωνο φόντο με χρώμα κίτρινο ή άσπρο. Οι διαστάσεις τις πινακίδας πρέπει να είναι 15 εκατοστά πλευρά ενώ του εσωτερικού πλαισίου 10 εκατοστά ή σε μικρότερες πινακίδες με αντίστοιχη αναλογία.