Αρχική Ενεργειακοί Επιθεωρητές κτιρίων, λεβήτων & εγκαταστάσεων θέρμανσης και εγκαταστάσεων κλιματισμούΆρθρο 10 – Επιβολή διοικητικών και άλλων κυρώσεων – ΠροσφυγέςΣχόλιο του χρήστη ΜΠΟΥΤΣΙΟΥΚΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ | 21 Ιανουαρίου 2010, 00:17
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η γενικότερη φιλοσοφία του άρθρου περί επιβολής κυρώσεων φαίνεται ότι είναι εντελώς μονομερής από τη πλευρά του Υ.ΕΠ.ΕΝ. του ΥΠΕΚΑ και της Γ.ΕΠ.Ε.Ε. , περιορίζοντας εξαιρετικά τα δικαιώματα του ενεργειακού επιθεωρητή να ασκήσει έφεση (αφού όπως γράφετε δεν υπάρχει δικαίωμα έφεσης από τη πλευρά του Ενεργειακού επιθεωρητή αν καταφύγει σε διοικητικά δικαστήρια). Ο πλέον αρμόδιος φορέας για την "πλημμελή εν γένει εκπλήρωση των επιστημονικών και επαγγελματικών καθηκόντων και συμβατικών υποχρεώσεών του ενεργειακού επιθεωρητή" είναι το ΤΕΕ που επιβάλλει κυρώσεις ως προς την άδεια άσκησης επαγγέλματος. Κρίνοντας από τον τρόπο και ύφος διεξαγωγής σειράς πολλών αυτοψιών λοιπών δημόσιων υπηρεσιών διαφαίνεται ανεπάρκεια και θολότητα και σε αυτή τη περίπτωση, διότι: 1. Δεν προστατεύεται ο ενεργειακός επιθεωρητής από τον κακόβουλο πελάτη-καταναλωτή που προσφέρει λανθασμένα στοιχεία με σκοπό να παραπλανήσει τον επιθεωρήτη. 2. Δεν προβλέπονται διοικητικά πρόστιμα για τον καταναλωτή που προβεί σε κακόβουλες πράξεις όπως παροχή λανθασμένων στοιχείων, παραπλάνηση του επιθεωρητη κτλ. 3. Δεν προβλέπεται στην παρ. 7 η εισήγηση προς τον Υπουργό από κατάλληλο γνωμοδοτικό σώμα του ΤΕΕ αρμόδιο ειδικά για αυτά τα θέματα. Εφόσον θεωρείτε το ΤΕΕ ως τον καταλληλότερο εκπαιδευτικό και εξεταστικό φορέα, είμαι σίγουρος ότι διαθέτει και τους ικανότερους μηχανικούς να αποφανθούν σε θέματα σχετικά με την ενεργειακή επιθεώρηση. 4. Ως προς το ύψος του χρηματικού προστίμου πρέπει να καθοριστεί ένα μέγιστο όριο για κάθε κατηγορία άδειας ενεργειακού επιθεωρητή και ανάλογα με την εμπειρία και την πορεία των επιθεωρήσεων του συγκεκριμένου επιθεωρητή. Έτσι άλλο να κάνει ένα λάθος ένας επιθεωρητής το οποίο ωφείλεται σε σχετική απειρία και άλλο να κάνει ένα λάθος σκοπίμως ή επαναλαμβανόμενα από προχειρότητα λόγω μεγάλου φόρτου επιθεωρήσεων. 5. Θα πρέπει να δημιουργηθεί μια λίστα ελεγχόμενων αδειών επιθεωρητών, οι οποία εφόσον υποπέσουν σε κάποιο σχετικά μικρό παράπτωμα, θα μπορούν μέσα σύντομο χρονικό διάστημα και εφόσον ελεγχθούν δειγματοληπτικά και άλλες επιθεωρήσεις τους και βρεθούν σωστές να επανεντασονται στο μητρώο επιθεωρητών. 6. Να εισαχθεί η ιδέα του υποβιβασμού της αδείας. Εφόσον είναι Β αδειας και υποπέσει σε λάθη που δεν δικαιολογούνται να υποβιβάζεται στην Α άδεια επιθεωρητή. Με εκτίμηση, Ανδρέας Μπουτσίουκης