Αρχική Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού ΠάρκουΆρθρο 01 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΔΝΣΗ ΔΑΣΩΝ ΧΑΝΙΩΝ | 19 Αυγούστου 2016, 14:02
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Δνση Δασών Χανίων συμμετείχε σε όλες τις φάσεις σύνταξης της Ειδικής Περ/κης Μελέτης (ΕΠΜ). Είναι γνωστό ότι η ύπαρξη του Φορέα Διαχείρισης (ΦΔ) του Εθνικού Δρυμου Λευκών Ορέων ποτέ δε έφτασε στο επίπεδο της πλήρους ευθύνης της καθημερινής λειτουργίας του. Δηλαδή, υπάρχοντος του ΦΔ η Δνση Δασών αναλώνει μεγάλο μέρος της ενέργειας της στην διαχείριση του Εθνικού Δρυμού. Έχει λοιπόν αποφασιστική σημασία η πολιτική απόφαση: 1ον: Ότι ο ΦΔ του Εθνικού Πάρκου θα υφίσταται νομικά και επιπλέον θα του εκχωρηθούν οι προβλεπόμενες αρμοδιότητες και αυτοτελείς πόροι, σύμφωνα με τον ν 2742/1999, 2ον: Να αποφασιστεί ότι από την επόμενη κιόλας περίοδο την πλήρη διαχείριση του Εθνικού Πάρκου την αναλαμβάνει ο ΦΔ. Η Δασική Υπηρεσία σήμερα συντάσσει μελέτες συντήρησης των υποδομών του Δρυμού. Συντάσσει προϋπολογισμούς έργων και εφοδιασμού του δύσκολου αυτού οργανισμού. Εξασφαλίζει την έγκαιρη πρόσληψη εποχικού προσωπικού και τα συντάσσει τα μηνιαία προγράμματα εργασίας του. Εισπράττει και διασφαλίζει το προϊόν του εισιτηρίου εισόδου. Φροντίζει για την άρτια και ασφαλή διεκπεραίωση των επισκεπτών του Δρυμού. Φροντίζει,κατά το δυνατόν, στη διάχυση της περιβαλλοντικής λογικής ανάπτυξης των περιοχών πέριξ του Δρυμού. Προστατεύει τα ενδιαιτήματα του Δρυμού και με κίνδυνο του προσωπικού της. Απολαμβάνει κύρους και υπόληψης στους παρα-Δρύμιους πληθυσμούς. Ανταποκρίνεται στις διεθνείς υποχρεώσεις του Εθνικού Δρυμού. Έχουμε να σημειώσουμε κατ άρθρο: Άρθρο 1: Θεωρούμε ότι ο σκοπός δεν είναι νεωτερικός και πάντως δεν σηματοδοτείται ένας ρόλος με εθνική και υπερεθνική εμβέλεια. Άρθρο 2: Δεν έχουμε κάποια διαφοροποίηση. Άρθρο 3, στην παράγραφο 3.2 Β6: “φαίνεται” ότι παραμένει σε ρόλο γνωμοδότη ο ΦΔ, ενώ το ζήτημα που θέτειη Δνση Δασών είναι η πλήρης ανάληψη της ευθύνης από τον ΦΔ, όπως προβλέπει η Νομοθεσία αλλά και το Συμβούλιο της Ευρώπης στους όρους ανανέωσης του Διπλώματος Α Κατηγορίας, και στην παράγραφο 3.2Β8: Επειδή η ηλεκτροδότηση με χρήση ΑΠΕ, έχει ολοκληρωθεί, εξεταστέο θα ήταν η υδροηλεκτρική παραγωγή ρεύματος για τις ανάγκες της Αγ.Ρουμέλης (οικισμός στα Νότια του Πυρήνα). 3.3Β3 & 6: Θεωρούμε ότι η εκτατική κτηνοτροφία και μάλιστα με την κλιματική αλλαγή επί θύραις αποτελεί μέτρο μη αναγκαίο και μάλλον καταστροφικό πλέον, πρόταση μας είναι ημιεσταυλισμένη μορφή άσκηση κτηνοτροφίας. Στην παράγραφο 6 το Πράσινο Ταμείο ήδη χρηματοδοτεί πρόγραμμα αξιολόγησης και κατόπιν αξιοποίησης και ορθολογικής διαχείρισης των αρωματικών φυτών όχι στην κατεύθυνση της ατομικής χρήσης. Η αντιφατικότητα αυτή θα δημιουργήσει προβλήματα στην προσπάθεια της Δνσης Δασών που με σειρά ΔΑΔ έχει φτιάξει ένα οδικό χάρτη εξορθολογισμού του κύκλου των ΑΦΦΕ. 3.3.3 Ζώνη Β. Β4: Μείζων ζήτημα που αφορά και όλη την Κρήτη είναι ο ορισμός του νόμιμου οδικού δικτύου, καθώς η κυκλοφορία εκτός του νόμιμου δικτύου περιέχει δεσμεύσεις και απαγορεύσεις από τον ΚΟΚ. Κίνηση εκτός οδικού δικτύου πάντως είναι αδύνατη για τροχοφόρα ειδικά στην ορεινή Κρήτη. Ζώνη Β. Γ οι παράγραφοι 2&10&11, μπορεί να συγχωνευτούν. 3.3.4 Ζώνη Γ,Β2: Δυσνόητη η απαγόρευση κίνησης τροχοφόρων εκτός του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Β4: Ήδη υπάρχει νέα ΥΑ που τροποποιεί και κωδικοποιεί την 1958/2012 (ΦΕΚ Β21) με την νέα ΔΙΠΑ/οικ 37674/27-07-2016 (ΦΕΚ 2471Β/2016). Άρθρο 4: Θεωρούμε ότι πρέπει να εκπροσωπείται αυτοτελώς η Δνση Δασών Χανίων στο ΔΣ του Φορέα και οι λόγοι έχουν αναλυθεί σε πολλά προηγούμενα έγγραφα μας. Άρθρο 5: Δεν υπάρχει κάποια άλλη πρόταση από την ανααρίθμιση των άρθρων που έχουν πρωθύστερο περιεχόμενο. Άρθρο 6: Δεν υπάρχει στο υπόψη κείμενο (στο κείμενο διαβούλευσης είναι το άρθρο των μεταβατικών διατάξεων) Άρθρο 7: Στις μεταβατικές διατάξεις. Θεωρούμε ότι οι απαγορεύσεις τις παραγράφου 2 δεν χρειάζονται καθώς μπορούν να εξειδικευτούν στο διαχειριστικό σχέδιο και η αναστάτωση θα είναι δυσανάλογη της ουσίας. Τέλος γνώμη μας είναι ότι, αν παραμείνει ο ΦΔ ως γνωμοδοτικός οργανισμός, η Δνση Δασών Χανίων πρέπει να ενισχυθεί θεσμικά με ίδρυση Δασαρχείου Λευκών Ορέων καθώς και με σειρά πάγιων αποφάσεων για χρηματοδότηση και ρύθμιση προσλήψεων προσωπικού. (Παρακαλούμε να μη ληφθεί υπόψη το ατελές προηγούμενο)