Αρχική Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσηςΆρθρο 05 – Χωροθέτηση – χάραξη – πιστοποίηση νέων ορειβατικών – πεζοπορικών μονοπατιώνΣχόλιο του χρήστη Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Καρδίτσας | 22 Αυγούστου 2016, 03:05
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
2) Για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και των οικοσυστημάτων. - Να επισημάνουμε να μην ανοίγονται νέα μονοπάτια σε παρθένο δάσος, παρά μόνον σε εξαιρετικές περιπτώσεις, αν υπάρχει κάποιο αξιοθέατο που ήδη δέχεται επισκέψεις (σπήλαιο, κάποιος γεωλογικός σχηματισμός, κλπ) ή για διασύνδεση υπαρχόντων παλαιών μονοπατιών. Άρθρο 5 παρ2 3) Έχει παρατηρηθεί ότι εντάσσονται σε προγράμματα μονοπάτια που δεν έχουν καμιά χρησιμότητα ή και δεν προκαλούν το ενδιαφέρον των χρηστών ή ακόμη να προτείνονται άχρηστες, ακριβές παρεμβάσεις καθώς οι προτάσεις γίνονται χωρίς ιδιαίτερη εμπειρία - Προτείνουμε να υπάρξει μέριμνα ώστε στην μελέτη κατασκευής για την επιλογή των διαδρομών και των επεμβάσεων να υπάρχει και η συμμετοχή εξουσιοδοτημένων μελών ορειβατικών συλλόγων με ανάλογη εμπειρία. Το ίδιο να προβλέπεται και στην επίβλεψη των έργων. Άρθρο 5. 4) Έχει παρατηρηθεί ότι το κόστος συντήρησης μονοπατιών παρουσιάζει πολύ υψηλές τιμές σε σχέση με το τελικό προϊόν. Αυτό έχει να κάνει με το ότι στις μελέτες προβλέπονται εργασίες που δεν εξυπηρετούν στην πραγματικότητα κάποια ανάγκη, όπως σκαλοπάτια πετρόχτιστα στις αρχές των διαδρομών. Ή δίδονται τιμές που είναι κατά πολύ πολλαπλάσια του αναγκαίου κόστους. Μια καλή τιμή για σήμανση και καθαρισμό μονοπατιού, με σκαλιά με κορμούς σε προσεκτικά επιλεγμένα σημεία είναι αυτή του ενός ευρώ /τρέχον μέτρο. - Πρόταση: να γίνει σαφής αναφορά στο κόστος των εργασιών (τιμές 2016), Δλδ ένα μονοπάτι 1 χλμ, δεν μπορεί να κοστολογηθεί παραπάνω από 1000 ευρώ. Εκεί μπορεί να υπολογιστεί επιπλέον κάποια κατασκευή (τραπεζόπαγκος) καθώς και το νόμιμο κέρδος του εργολήπτη. Επίσης μπορεί να απαιτείται αναφορά σε άλλους διαγωνισμούς για επιλογή χαμηλότερης τιμής. - Πρέπει να υπάρχει μέριμνα έτσι ώστε και στη μελέτη κατασκευής για την διάνοιξη μονοπατιού και τις επεμβάσεις να υπάρχει συμμετοχή και σύμφωνη γνώμη εξουσιοδοτημένων μελών ορειβατικών συλλόγων με εμπειρία στην διάνοιξη και σηματοδότηση μονοπατιών. Το ίδιο να γίνεται και στην επίβλεψη του έργου. Άρθρο 5 5) Η ηλεκτρονική καταγραφή των μονοπατιών σε ενιαία βάση δεδομένων και διαδικτυακό τόπο διευκολύνει την πρόσβαση των χρηστών και προφανώς αποτελεί χρήσιμη πηγή πληροφοριών για τις υπηρεσίες της πολιτείας. - Προτείνουμε την δημιουργία μιας κεντρικής-εθνικής ιστοσελίδας για την ανάρτηση των πιστοποιημένων μονοπατιών, όχι μόνο καταχώρηση σε τοπικές υπηρεσίες, από όπου εκτός των άλλων θα μπορούν να αντλούν στοιχεία και άλλοι διαδικτυακοί τόποι όπως ή και όσοι δραστηριοποιούνται επαγγελματικά (εκδότες, τουριστικοί πράκτορες, κλπ). Άρθρο 5 παρ 4 και άρθρο 12.