Αρχική ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣΆρθρο 93 Τιμή ΖώνηςΣχόλιο του χρήστη Παπαδάκης Γεώργιος | 7 Σεπτεμβρίου 2016, 12:36
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
(Παρακαλείται ο διαχειριστής να διαγράψει το ίδιο σχόλιό μου από το άρθρο 72, διότι το προώθησα εκεί εκ παραδρομής στις 6/9/2016 ώρα 23,05.) Για τις εκτός σχεδίου περιοχές που έχουν την ¨ατυχία¨ να εντάσσονται διοικητικά σε Δήμους με υψηλές αντικειμενικές αξίες, ισχύει πάλι η ελάχιστη τιμή ζώνης των εντός σχεδίου ακινήτων στον ίδιο Δήμο. Εδώ έγινε απλή αντιγραφή της σχετικής παραγράφου των Ν4014/2011 και 4178/2013. Επανάληψη του παράλογου, διότι σε όλες τις άλλες περιοχές της επικράτειας ισχύει η τιμή ζώνης της εκάστοτε Περιφέρειας στην οποία ανήκει το ακίνητο. Ένα απλό παράδειγμα είναι η περίπτωση των εκτός σχεδίου οικισμών στην Άνω Γλυφάδα. Οι οικισμοί αυτοί όχι μόνο έχουν ενταχθεί, απολύτως άδικα, σε ζώνη προστασίας του Υμηττού και έχουν απαξιωθεί ολοκληρωτικά οι περιουσίες των κατοίκων, αλλά επιβαρύνονται και με τιμή ζώνης σαν να είναι εντός σχεδίου. Έτσι οι κάτοικοι εκεί καλούνται να ενταχθούν στον Νόμο με τιμή που θεωρείται εξωφρενική. Δηλαδή με τιμή €1250 τμ όταν η εμπορική αξία των ακινήτων τους κυμαίνεται από €250 έως €350 τ.μ., στοιχείο το οποίο γνωρίζει καλά ο Δήμος Γλυφάδας, γι αυτό και όρισε ως τιμή ζώνης για το ΤΑΠ στους οικισμούς το ποσό των €350. Αναφέρεται πληροφοριακά ότι η τιμής ζώνης που ισχύει για την εκτός σχεδίου περιοχή της Γλυφάδας από την Περιφέρεια Αν. Αττικής είναι €800. Με βάση όμως την πρώτη υποπαράγραφο του άρθρου 93, ούτε αυτή η τιμή (των €800) μπορεί να ληφθεί για τους οικισμούς αυτούς. Δεν υπήρξε μέριμνα ώστε επιτέλους να ληφθεί ως τιμή ζώνης η εμπορική αξία της κάθε περιοχής. Εύκολα λοιπόν αντλήθηκαν πάλι οι αντικειμενικές αξίες του ΥΠ. ΟΙΚ., ενώ είναι γνωστό τοις πάσι ότι οι τιμές του ΥΠ. ΟΙΚ. δεν έχουν καμία σχέση με τη σημερινή πραγματικότητα της αγοράς. Θα μπορούσε η νομοθετική ομάδα να απευθυνθεί στην Ε.Ε.Τ. η οποία έχει παρατηρητήριο τιμών για τις εμπορικές αξίες ακινήτων που ανανεώνει σχεδόν ανά εξάμηνο, και να ορίσει επιτέλους ρεαλιστικές τιμές ζώνης, ώστε αφενός μεν να υπάρχει άμεση αποδοχή των πολιτών στις προϋποθέσεις του παρόντος νομοσχεδίου, αφετέρου δε και γρήγορη εισροή ζεστού χρήματος στα Δημόσια Ταμεία. Άλλωστε ένας από τους ουσιαστικούς σκοπούς του νομοσχεδίου είναι και το εισπρακτικό αποτέλεσμα. Αγνοήθηκε όμως η μεγάλη οικονομική αδυναμία που αντιμετωπίζουν σήμερα οι περισσότεροι πολίτες. Γίνεται αναφορά βέβαια σε διευκόλυνση ευπαθών ομάδων. Ας γίνει κατανοητό όμως ότι όταν το ύψος του συνολικού προστίμου για την τακτοποίηση αυθαιρέτου, πλησιάζει την ήδη καταβαραθρωμένη εμπορική αξία της περιοχής που ευρίσκεται, εκλείπει ένα από τα στοιχειώδη κίνητρα για τον ιδιοκτήτη.