Αρχική ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣΆρθρο 83 Δικαιολογητικά υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντοςΣχόλιο του χρήστη ΤΖΑΛΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ | 8 Σεπτεμβρίου 2016, 10:35
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Eιναι αντιληπτό οτι στα πλαίσια της ταυτότητας των κτηρίων, θα πρέπει να υπάρχει σαφής και ολοκληρωμένη εικόνα της όλης κατασκευής, πολεοδομική, κατασκευαστική, στατική και ενεργειακή. Δεν είναι δυνατόν όμως αυτό να επιτευχθεί μονομιάς, όταν επικρατεί ένα γενικό χάος, στην υπάρχουσα δόμηση. Η προσπάθεια καταγραφής είναι σημαντική και εξαιρετικά δύσκολη. Χρειάζεται απλότητα στους νόμους, συνεκτίμηση της ιδιαιτερότητας που επιβάλλει η οικονομική κρίση, όχι μόνο στο κράτος που ενδιαφέρεται για γρήγορη είσπραξη, αλλά και στους ιδιοκτήτες που δεν έχουν δυνατότητα να ανταποκριθούν σε υπέρογκες αξιώσεις από τους νόμους και μάλιστα σε περιορισμένο επιβαλλόμενο χρόνο. Οσον αφορά την μελέτη στατικής επάρκειας, παρότι είναι πολύ σημαντική για κάθε κτήριο, ιδιαίτερα λόγω σεισμικότητας, αποτελεί υπέρογκη αξίωση, γιατί απαιτεί ιδιαίτερες διερευνητικές εργασίες σε μή εμφανή στοιχεία (οπλισμοί, θεμέλια, πιθανά καλυμμένες βλάβες, και συχνά μή εμφανή μέλη δηλ. δοκοί και στύλοι). Πρέπει να αφαιρέσεις σοβάδες και μετά να ξανασοβατίσεις. Να σκάψεις για θεμέλια, σπάζοντας δάπεδα και μετά να τα ξαναφτιάξεις. Να καταστρέψεις επενδύσεις τοίχων και οροφών για να δείς τι υπάρχει απο πίσω και μετά να τα ξαναφτιάξεις. Ολα αυτά αποτελούν υπέρογκη απαίτηση, ιδιαίτερα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, ωστε να γίνουν σε επιβαλλόμενο περιορισμένο χρόνο. Χωρίς, λοιπόν, να παραβλέπουμε την σημαντικότητα της στατικής επάρκειας, θα μπορούσε ο νέος νόμος, να επιβάλλει, εντός των χρονικών πλαισίων του, μόνο την γεωμετρική αποτύπωση των ορατών μελών του Φέροντος Οργανισμού, και την σύγκριση με τα νόμιμα, σε ξεχωριστό σχέδιο και τεχνική έκθεση, ωστε ο ιδιοκτήτης να γνωρίζει ποιές είναι οι απαιτούμενες μελλοντικές ενέργειές του, για να προβεί σε έλεγχο της στατικής επάρκειας, ο οποίος όσο παρατείνεται να τον ‘’επιβαρύνει’’ με βαθμολόγηση του κτηρίου σε κάποια ‘’κλάση στατικής επάρκειας’’, που θα συνοδεύει την ταυτότητα του κτηρίου και θα το αξιολογεί, όπως γίνεται και με τα ενεργειακά. Πιστεύω οτι αυτή η αντιμετώπιση θα είναι ουσιαστική και αποτελεσματική. Η πάροδος του χρόνου με τα συνεπακόλουθά της (σεισμοί, αγοραπωλησίες με αξιολόγηση κατά κλάσεις κλπ.) θα οδηγήσει φυσιολογικά στο επιθυμητό αποτέλεσμα της εξασφάλισης επάρκειας των κτηρίων καθώς οι ιδιοκτήτες θα έχουν και τον χρόνο να αντιληφθούν την σοβαρότητα και αναγκαιότητα της επάρκειας αλλά και του τρόπου που θα την εξασφαλίσουν, ωστε να κάνουν τον προγραμματισμό τους και να πάρουν τις αποφάσεις τους. Σε κάθε περίπτωση, μια τέτοια αντιμετώπιση, θα δείχνει από την πλευρά της πολιτείας, σοβαρότητα και σεβασμό στους πολίτες και τις συνθήκες διαβίωσής τους και η ανταπόκριση θα είναι αυξημένη. Σε αντίθετη περίπτωση η συνολική αντιμετώπιση της στατικής επάρκειας σε δύο χρόνια και στα πλαίσια ολοκλήρωσης της ένταξης του κτηρίου, θα είναι αποτρεπτική, γιατί η υλοποίησή της θα είναι από από πολύ προβληματική έως αδύνατη.