Αρχική ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ –ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 1 Παρατηρητήριο Δομημένου ΠεριβάλλοντοςΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Ραγιάς | 18 Σεπτεμβρίου 2016, 21:06
Προφανώς αυτό το σχέδιο νόμου δεν είναι καινοτόμο και δεν εισαγάγει κάτι σημαντικό.Ο χαρακτήρας του είναι πάλι γραφειοκρατικός, δεν βοηθά την πραγματική οικονομία, δεν ανεξαρτητοποιεί πλήρως τον μηχανικό από τα γρανάζια. Δεν χρειάζεται να ασχοληθεί κάποιος με τα επιμέρους άρθρα και να τα διορθώσει ή να τα αποδεχτεί. Πρέπει να αποσυρθεί και να συνταχθεί πραγματικά νέος καινοτόμος νόμος για την δόμηση. Να είναι απλός στην εφαρμογή του χωρίς παρερμηνείες, όπως οι σημερινοί ισχύοντες με τις χιλιάδες εγκυκλίους ερμηνείας τους!!! Ενδεικτικά θα αναφέρω για τις άδειες δόμησης, ότι ο σκοπός που εκδίδονται σήμερα από τους δήμους είναι όχι μόνο να εφαρμόζεται η νομοθεσία (που σε τι αποσκοπεί?), αλλά και να γνωρίζει ο δήμος το μέγεθος και που κατασκευάζεται το κάθε κτίριο, αλλά και τη χρήση έχει για να γνωρίζει την πύκνωση και να μπορεί να σχεδιάσει τις υποδομές του. Αυτός ο σχεδιασμός λείπει και θα πρέπει να ενταχθεί στη νομοθεσία, ώστε να δημιουργούνται αυτόματα στατιστικά στοιχεία στους δήμους. Ο νομοθέτης θα πρέπει να ορίσει δύο μεγέθη μόνο!!!!! Την κάλυψη και τον όγκο (ύψος) των κτιρίων. ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ. Και για τα νέα κτίρια και για τα αυθαίρετα. Αυτά τα δύο στοιχεία χρειάζεται ένας δήμος για τον υπολογισμό του πληθυσμού και τον σχεδιασμό σε πραγματικές ετήσιες ανάγκες υποδομών, είτε προέρχονται από τα αυθαίρετα είτε από τη νέα δόμηση. Ένας τέτοιος απλός οικοδομικός νόμος με σαφή προσανατολισμό για την αποστολή και το όραμά του θα καταργούσε τις χιλιάδες εγκυκλίους και τις διαφορετικές ερμηνείες. Θα καταπολεμούσε καίρια την γραφειοκρατία, το μαύρο χρήμα, και θα εκκινούσε άμεσα επενδυτικά σχέδια που καθυστερούν χρόνια με αποτέλεσμα να χάνονται. Η διαδικασία έκδοσης της οικοδομικής άδειας να γίνει αποκλειστικά ηλεκτρονική. Σε γεωγραφικό σύστημα πληροφοριών θα εισαχθούν όλα τα ενημερωμένα σχέδια πόλεως με τους όρους δόμησης τους και όλοι οι οικισμοί με τα όριά τους, οι εκτός σχεδίου περιοχές, οι δασικοί χάρτες, κλπ. Όποιος θέλει να εκδόσει οικοδομική άδεια θα επιλέγει την περιοχή. Στη συνέχεια σε excelοφυλλο θα εμφανίζονται οι όροι δόμησης της περιοχής. Δίνοντας το εμβαδόν του οικοπέδου / γηπέδου θα συμπληρώνονται αυτόματα τα επιτρεπόμενα μεγέθη δόμησης βάση των ισχυόντων όρων δόμησης. Ακολούθως θα συμπληρώνωνται τα πραγματοποιημένα /πραγματοποιούμενα στοιχεία δόμησης, και εφόσον είναι μικρότερα των επιτρεπόμενων θα λαμβάνεται η οικοδομική άδεια χωρίς περαιτέρω ελέγχους. Ταυτόχρονα θα υπολογίζονται από το σύστημα τα φορολογικά, ενημερώνεται το ΙΚΑ και θα εκδίδεται η ταυτότητα πληρωμής. Τα χρήματα θα κατατίθενται στην τράπεζα που θα έχει την υποχρέωση να τα αποδώσει στους δικαιούχους, ΙΚΑ, Δημόσιο, Δήμοι, κλπ. Ταυτόχρονα θα ενημερώνεται ο δήμος για να κάνει τον σχεδιασμό του. Η χρηματοδότηση ενός τέτοιου συστήματος θα μπορούσε να γίνει με ΣΔΙΤ, με Ευρωπαικά κονδύλια, κλπ. Ο τελικός χρήστης θα πληρώνει ένα ποσό για την συντήρηση του συστήματος. Το σύστημα ελέγχου είναι αυτοελεγχόμενο με την διαδικασία ελέγχου που επιβάλει από τους ελεγκτές δόμησης. Επομένως δεν υπάρχει η ανάγκη ύπαρξης δημοσίων υπαλλήλων ελεγκτών των οικοδομικών αδειών που να στελεχώνουν πολεοδομίες στους δήμους. Και βέβαια το σημαντικότερο είναι ότι το κόστος το πληρώνει ο χρήστης και δεν πληρώνει ο φορολογούμενος για να συντηρείται θέση δημοσίου υπαλλήλου, που δεν χρειάζεται. Τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν μπορούν να ενισχύσουν πραγματικές ανάγκες, ή να μειώσουν την ακατάσχετη φορολογία.