Αρχική ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ – Άρθρο 60 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Ν. Βερροιόπουλος | 20 Σεπτεμβρίου 2016, 12:20
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γενικά σχόλια για το Κεφάλαιο Γ΄: Καθώς ένα μεγάλο μέρος του παρόντος κεφαλαίου του νομοσχεδίου είναι όμοιο με το κεφάλαιο Α΄ του Ν.4178/13 θεωρώ ότι για να αποφευχθούν πολλά από τα προβλήματα εφαρμογής που προέκυψαν στον Ν.4178/13 είναι απαραίτητο να συμπεριληφθούν στο κείμενο του παρόντος νόμου αρκετές από τις διευκρινήσεις που έχουν δοθεί με τις δύο εγκυκλίους (3/2013, 4/2013) του Ν.4178/13. Η προθεσμία για τη δυντατότητα υπαγωγής σε ρυθμίσεις αναστολής κυρώσεων του παρόντος θα πρέπει να συμπίπτει με την προθεσμία της δημιουργίας Ταυτότητας Κτηρίου καθώς η σύνταξη της Ταυτότητας είναι πιθανό να αναδείξει πολλές περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών που οι ιδιοκτήτες αγνοούσαν. Άρθρο 60, παρ.1 Είναι πολύ σημαντικό που θεσπίζονται επιτρεπτές απολίσεις στις διαστάσεις των κτηρίων και οικοπέδων και μάλιστα εντάσσονται στον ορισμό του «αυθαιρέτου». Θα ήταν σημαντικό να προστεθεί στο τελευταίο εδάφιο στο ότι αυτές οι αποκλίσεις δεν καταγράφονται στα σχέδια. Θεωρώ ότι πρέπει να αναθεωρηθεί η έννοια του «αυθαιρέτου» και να διακριθεί σε περισσότερες έννοιες ώστε ανάλογα με την κρισιμότητα της «αυθαιρεσίας» ως προς τις συνέπειες της για το περιβάλλον, το κοινωνικό σύνολο και το κράτος να αντιμετωπίζεται με διαφορετικό τρόπο. Προτείνω να γίνει η εξής διάκριση των αυθαιρέτων κτηρίων: Α) Αυθαιρέτως οικοδομημένα κτήρια (αυτά για τα οποία δεν έχει εκδοθεί οικοδομική άδεια ή με άδεια που ανακλήθηκε ή ακυρώθηκε) Β) Αυθαιρέτως επεκταμένα κτήρια (αυτά τα οποία υπερβαίνουν τον όγκο της οικοδομικής άδειας πέραν των ανοχών ή τις διαστάσεις των εξωστών) Γ) Κτήρια που έχουν αλλάξει χρήση (για χρήση που δεν επιτρέπεται στην περιοχή) Δ) Κτήρια πιθανώς επικίνδυνα για τη δημόσια ασφάλεια και υγεία (π.χ στατικώς ανεπαρκή) Εκτός από τις παραπάνω τρεις κατηγορίες, προτείνω ακόμη τρεις κατηγορίες κατάταξης κτηρίων με παραβάσεις που όμως δε θα καθιστούν το κτήριο αυθαίρετο, αλλά θα απαιτείται κάποια διευθέτηση (ενδεχομένως καταγραφή στην ταυτότητα κτηρίου). Ε) Κτήρια στα οποία δεν έχουν εφαρμοστεί οι μελέτες της οικοδομικής άδειας που δεν επηρεάζουν τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης, ύψους και επιφάνειας εξωστών (π.χ με τροποποιήσεις στα ανοίγματα, τροποποιήσεις Η/Μ εγκαταστάσεων) ΣΤ) Κτήρια με παραβάσεις κτηριοδομικού κανονισμού ή άλλων διατάξεων που θέτουν περιορισμούς στη λειτουργικότητα τους. Ζ) Κτήρια με κατασκευές που δεν προσμετρούνται στα πολεοδομικά μεγέθη (π.χ. πέργολες, περιτοιχίσεις, κιγκλιδώματα, ψησταριές, καμινάδες) και δεν προβλέπονται στην οικοδομική άδεια. Θεωρώ ότι για τα ακίνητα που υπάγονται στις τρείς τελευταίες κατηγορίες (Ε, ΣΤ και Ζ) δεν θα πρέπει να υπάρχει απαγόρευση μεταβίβασης ή σύστασης εμπράγματων διακιωμάτων.