Αρχική ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ –ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 1 Παρατηρητήριο Δομημένου ΠεριβάλλοντοςΣχόλιο του χρήστη Μιχάλης Σεϊτανίδης | 21 Σεπτεμβρίου 2016, 10:18
Γενικές παρατηρήσεις για τον νόμο συνολικά: 1. Ο νόμος για τα αυθαίρετα είναι επανάληψη του 4178/13 με μικροαλλαγές. Γιατί πρέπει να γίνει νέος νόμος και όχι παράταση του υπάρχοντος με τις διορθώσεις. Αν μάλιστα κρατάμε σταθερή την ημερομηνία ανέγερσης στις 28-7-2011, τότε για τί να έχει λήξη προθεσμίας το 2018; Μπορεί να υπάρχει μία επιβάρυνση στο πρόστιμο αλλά γιατί να λήγει; Αφού το πρόβλημα της μη υπαγωγής για τους πολλούς είναι οικονομικό. Άρα ή κάνεις νέο νόμο με προθεσμία λήξης και καλύπτεις αυθαίρετα μέχρι την έναρξη ισχύος του, ή παρατείνεις επ' αόριστο τον υφιστάμενο 4178/13. 2. Δεν είδα πουθενά κίνητρο για οικειοθελή κατεδάφιση αυθαιρέτου. Όσοι είτε δεν μπορούν να πληρώσουν πρόστιμο αυθαιρέτου, είτε έχουν μεταγενέστερο αυθαίρετο, γιατί να πρέπει να αφανιστούν με πρόστιμο ενέγερσης και διατήρησης για να το γκρεμίσουν; Ζητούμενο δεν είναι να απαλλάξουμε το περιβάλλον από την αυθαίρετη δόμηση. Ας τους αφήσουμε να το γκρεμίσουν μόνοι τους με ένα παράβολο, και τα έξοδα της κατεδάφισης μόνο. 3. Και σε αυτό το σχέδιο νόμου διατηρείται το πρόστιμο ανέγερσης για αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια ή βοηθητική σε βοηθητική (που επιτρέπεται). Τι νόημα έχει όλο αυτό το πρόστιμο σε κάποιον που απλώς δεν σκέφτηκε να ενημερώσει το φάκελο κατά την ανέγερση ή το έκανε μετά χωρίς να σκεφτεί να βγάλει άδεια. Πχ Κατάστημα σε Κατάστημε υγειονομικού ενδιαφέροντος κλπ. Και εδώ πρέπει να υπάρχει ένα απλό παράβολο και τίποτε περισσότερο.