Αρχική ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣΆρθρο 83 Δικαιολογητικά υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντοςΣχόλιο του χρήστη Ηλίας Σταματόπουλος | 21 Σεπτεμβρίου 2016, 12:02
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προς κ. συντάκτες του νομοσχεδίου Αν και το νομοσχέδιο προς διαβούλευση επιχειρεί μια ολιστική προσέγγιση στο θέμα της αυθαίρετης δόμησης, παραμένει πληθώρα θεμάτων τα οποία δεν έχουν απαντηθεί και είναι απίθανο να απαντηθούν από ένα κατά κύριο λόγο φοροτεχνικό νομοσχέδιο. Τα θέματα αυτά εν συντομία: α) Η απαίτηση βεβαίωσης νομιμότητας στις αποδοχές κληρονομιάς οδηγεί σε ερήμωση της υπαίθρου, όπου υπάρχει πλήθος κτιρίων γεωργοκτηνοτροφικής χρήσης. Το κόστος τακτοποίησης για τέτοια κτίρια είναι απαγορευτικό για τη σύνταξη πράξεων αποδοχής κληρονομιάς (λάβατε υπόψιν το κύμα αποποιήσεων κληρονομιών?). Θεωρώ ότι θα έπρεπε να υπάρχει διαφορετική προσέγγιση σε ότι αφορά τους οικισμούς κάτω των 2000 συνολικά και όχι μόνο τους στάσιμους, όπως και στα αγροκτήματα αυτών (προτείνεται η διαβάθμιση των οικισμών αυτών βάσει των εμπορικών αξιών - καθώς σε πολλούς από αυτούς η αξία της τακτοποίησης υπερβαίνει την εμπορική αξία του ακινήτου). β) Η απαίτηση βεβαίωσης νομιμότητας (με τις ιδιαίτερα αυστηρές αποκλίσεις του 2%) στις μισθώσεις είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε κύμα παρανομίας (βεβαιώσεις νομιμότητας χωρίς , καθώς λαμβάνοντας υπόψιν το μέσο κόστος τακτοποίησης αυθαιρέτου στα 3000 ευρώ είναι απίθανο κάποιος που αποσκοπεί σε ένα κέρδος από τη μίσθωση να προβεί σε τακτοποίηση. Θα μπορούσε να νομοθετηθεί κάποια μεγαλύτερη απόκλιση σε ότι αφορά τις μισθώσεις. γ) Η απαίτηση σύνταξης μελέτης στατικής επάρκειας σε πληθώρα κτιρίων είναι ανεφάρμοστη. Το κόστος εκπόνησης των μελετών είναι μεγάλο και ακόμη πιο μεγάλο είναι το κόστος εφαρμογής αυτών των μελετών (χωρίς κάποιο πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης). Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να διατηρηθεί η μορφή των προηγούμενων νόμων σε ότι αφορά τα κτίρια που απαιτείται η στατική επάρκεια και παράλληλα σε κάθε μεταβίβαση να απαιτείται η σύνταξη ΔΕΔΟΤΑ και τεχνικής έκθεσης, όπως ανέφερε και ο Δρ. Ανθιμος ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ. δ) Το χρονικό περιθώριο για την υπαγωγή όλου του κτιριακού όγκου της Ελλάδας στην ηλεκτρονική ταυτότητα (πχ για κατοικίες 5 έτη) κρίνεται εξαιρετικά φιλόδοξο βάσει της οικονομικής δυνατότητας των πολιτών. Εν κατακλείδι στοχοποιείται για ακόμη μία φορά το ακίνητο με ένα νομοσχέδιο χωρίς κανένα αναπτυξιακό χαρακτήρα με καθαρά φοροεισπρακτικό περιεχόμενο που "τσουβαλιάζει" σοβαρά ζητήματα ,όπως η στατική επάρκεια, χωρίς την απαραίτητη διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς (ΤΕΕ, ΟΑΣΠ, Αντιπρόσωποι πολεδομιών , Νομικοί συλλόγοι, Ιδιοκτήτες ακινήτων). Άραγε, κύριοι συντάκτες ενημερώσατε τον κόσμο που υποχρεωτικά θα υπαχθεί σε νόμους τακτοποίησης αυθαιρέτων τις νέες επιβαρύνσεις με τις οποίες τον φορτώνετε? Συνάδει η κατάρτιση μιας τόσο αυστηρής νομοθεσίας με την οικονομική κατάσταση του βιώνει η χώρα μας? Θα καταφέρετε να πετύχετε το στοίχημα της εφαρμογής του νέου νόμου των αυθαιρέτων ή θα αποσυρθεί μέσα ένα σύντομο χρονικό διάστημα εντείνοντας την αναξιοπιστία του κράτους και τη δυσφορία των πολιτών? Σκοπεύετε να συμβάλλετε στην οικονομική ανάπτυξη του κράτους μέσω της αξιοποίησης του κτιριακού δυναμικού ή μοναδικός σκοπός είναι η τιμωρία των πολιτών για το πολεδομικό όργιο στο οποίο συνετέλεσε και το κράτος μέσω νομοθετικών διατάξεων ?