Αρχική ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ – Άρθρο 60 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη ΜΑΤΙΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ | 21 Σεπτεμβρίου 2016, 19:55
Εμείς οι κάτοικοι των εκτός σχεδίου περιοχών της Άνω Γλυφάδας θέλουμε να επισημάνουμε τα εξής: Οι εκτός σχεδίου οικισμοί στο τόξο της Άνω Γλυφάδας υπάρχουν από τις αρχές της δεκαετίας του1960. Είναι εφαπτόμενοι του σχεδίου πόλης της Γλυφάδας, η πλειονότητα των ιδιοκτησιών έχουν επίσημους και αδιαμφισβήτητους τίτλους, διαβιούν δε εκεί εκατοντάδες οικογένειες έως και τρείς γενεές. Δυστυχώς, όμως, δεν έχουν ευοδωθεί μέχρι τώρα οι μακροχρόνιες προσπάθειες των κατοίκων της περιοχής, ώστε να ενσωματωθούν στο πολεοδομικό σχέδιο της πόλης. Από την άλλη, οι κάτοικοι των οικισμών, για να ενταχθούν στον προς διαβούλευση Νόμο, θα πρέπει να καταβάλουν πρόστιμο αυθαιρέτου, αφενός με τιμή ζώνης της όμορης εντός σχεδίου !! περιοχής του Δήμου, αφετέρου δε και με επιπλέον, τώρα, επιβαρυντικό συντελεστή 1,5 διότι είναι … εκτός σχεδίου. Δηλαδή, για εμάς ισχύει ¨το θέατρο του παραλόγου¨. Αυτή η οφθαλμοφανής αδικία υπάρχει διότι και ο νέος Νόμος ακολουθεί επακριβώς τους όρους του άρθρου 22 του Νόμου 4178/2013 που αντικαθιστά. Το παράδοξο στο Δήμο Γλυφάδας είναι ότι το παραλιακό τόξο, αρκετών χιλιομέτρων, που ανήκει στο Δήμο, είναι μία μεγάλη έκταση που καλύπτει μεν το 10% της συνολικής έκτασης του Δήμου και με τιμή ζώνης μεγαλύτερη των €2200, αλλά σε αυτό δε το τόξο η πύκνωση του πληθυσμού και της ιδιοκτησίας είναι πάρα πολύ μικρή σε σχέση με αυτή του υπόλοιπου Δήμου. Άλλωστε, εκεί ευρίσκεται και η μεγάλη έκταση του Γκολφ αλλά και πολλών Δημοτικών πάρκων, κοινωφελών ή αθλητικών εγκαταστάσεων. Σε αντιδιαστολή αναφέρουμε ότι η Άνω Γλυφάδα, στην οποία ανήκουμε, είναι η πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή της Γλυφάδας (άνω του 50% του συνολικού πληθυσμού της) καθόσον ο συντελεστής δόμησης εδώ είναι μεγαλύτερος. Τα οικόπεδα είναι πολύ μικρότερα σε έκταση σε σχέση με τις περιοχές της υπόλοιπης Γλυφάδας, άρα και πολύ περισσότερα, εκεί δε οι εντός σχεδίου τιμές ζώνης, είναι σήμερα μικρότερες των €2200. Είναι, πιστεύουμε, κατανοητό λοιπόν το γιατί θεωρούμε ότι για εμάς καθίσταται άδικο και παράλογο το άρθρο 22 του Νόμου 4178/2013 και κατ΄επέκταση και το άρθρο 93 του παρόντος Νόμου όπως έχει διατυπωθεί, όταν απέχουμε χιλιόμετρα από τις «ακριβές» ζώνες της Γλυφάδας, ενώ δεν έχουμε τις παροχές που απολαμβάνουν οι εντός σχεδίου περιοχές του Δήμου μας, όπως ασφαλτόστρωση οδών, πεζοδρόμηση, αποχέτευση, δημοτικό φωτισμό, έργα συλλογής όμβριων υδάτων κλπ.. Σχεδόν σε όλες τις εκτός σχεδίου περιοχές της επικράτειας, ισχύει η τιμή ζώνης της εκάστοτε Περιφέρειας στην οποία ανήκει το ακίνητο. Όμως, οι κάτοικοι των οικισμών στην εκτός σχεδίου περιοχή της Άνω Γλυφάδας, καλούνται να ενταχθούν στον Νόμο, όχι με τη τιμή της Περιφέρειας Ανατολικής Αττικής, αλλά με τιμή ζώνης που κρίνεται υπερβολικά υψηλή, δηλαδή με €1250 τμ όταν η εμπορική αξία των ακινήτων τους σήμερα, κυμαίνεται από €250 έως €350 τ.μ. καθόσον ο μέσος όρος της έκτασης των αγροτεμαχίων στους οικισμούς μας δεν υπερβαίνει τα 200 τ. μ. Παράλληλα η περιοχή μας είναι ακόμη δεσμευμένη και πλήρως απαξιωμένη από το ΠΔ 187/16-6-2011. Άλλωστε, τη χαμηλή εμπορική αξία των εκτός σχεδίου οικισμών της άνω Γλυφάδας τη γνωρίζει καλά ο Δήμος Γλυφάδας, γι’ αυτό έχει προσδιορίσει, με σχετική απόφαση του Δημοτικού του Συμβουλίου προ τριετίας για το ΤΑΠ στους οικισμούς μας, τιμή ζώνης €350. Εάν παραμείνει αμετάβλητο το άρθρο 93, τότε ιδιοκτήτης ακινήτου 100 τμ στη περιοχή μας, θα κληθεί να καταβάλει πρόστιμο που μπορεί να ανέρχεται σε 25 χιλ. έως 35 χιλ. ευρώ , κόστος που θα είναι μεγαλύτερο και από τη συνολική αξία του ίδιου του ακινήτου. Προτείνουμε : -στο άρθρο 93. Για τη τιμή ζώνης που θα ισχύει, να διαγραφεί ο όρος ότι το 10% της έκτασης της Δημοτικής Ενότητας, που ανήκει το εκτός σχεδίου ακίνητο, δε θα υπερβαίνει την τιμή των €2200 και να λαμβάνεται η ελάχιστη τιμή ζώνης που ισχύει στην εκάστοτε Περιφερειακή Ενότητα που βρίσκεται το ακίνητο. -στο άρθρο 84. Παράρτημα Α. Η υπαγωγή στο Νόμο 720/77 (οριστικός τίτλος μη κατεδάφισης) και στο Νόμο 1337/83 ( β΄φάση) να θεωρηθεί ως ύπαρξη αδείας, ώστε το πρόστιμο για εκτός σχεδίου ακίνητα, που έχουν ενταχθεί στους εν λόγω νόμους, να υπολογίζεται με συντελεστή 1,0. -να εξετασθεί το ενδεχόμενο συμψηφισμού του ποσού των καταβληθέντων ενσήμων ΙΚΑ για τις εργασίες κατασκευών που θα υπαχθούν στο Νόμο ή έστω να καθορισθεί μειωτικός συντελεστής σε αυτές τις περιπτώσεις, όπως επιβάλουν οι αρχές ισονομίας και το αίσθημα δικαίου. Διότι πρέπει αυτοί που κατέβαλαν ένσημα ΙΚΑ να έχουν κάποια απαλλαγή καθόσον αυτοί που δεν τα κατέβαλαν, βάσει του Νόμου, δεν επιβαρύνονται και αυτά δεν αναζητούνται. ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΕΞΩΡΑΙΣΤΙΚΟΥ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ¨Η ΠΡΟΟΔΟΣ¨ Οδός Αγίου Νεκταρίου 109 Τερψιθέα Γλυφάδας τηλ. 2109634340 - 6945706523 Ο πρόεδρος ΜΑΤΙΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ