Αρχική ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣΆρθρο 83 Δικαιολογητικά υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντοςΣχόλιο του χρήστη Μανόλης Τ. (Πολιτικός Μηχανικός) | 26 Σεπτεμβρίου 2016, 22:40
Ως προς την απαίτηση Μελέτης Στατικής Επάρκειας 1) Δεν είναι σωστό να απαιτείται η σύνταξη ΜΣΕ για όσες αυθαίρετες κατασκευές έχουν υπαχθεί στον Ν.4178/2013 και απαιτείται ΔΕΔΟΤΑ, πόσο μάλλον όταν έχουν ήδη υποβληθεί τα αντίστοιχα δικαιολογητικά που προβλέπονταν και τα πρόστιμα έχουν εξοφληθεί ολοσχερώς. Επιπροσθέτως, δημιουργείται θέμα αναδρομικότητας, διότι τα Ιδιωτικά Συμφωνητικά που υπεγράφησαν ανάμεσα στους πολίτες και τους μηχανικούς δεν μπορούσαν εκ των πραγμάτων να γνωρίζουν τη σημερινή πρόταση του συντάκτη του νόμου, με την οποία καλούνται να επωμιστούν ένα επιπλέον κόστος, το οποίο σε κάθε περίπτωση δεν είναι αμελητέο. 2) Η μη απαίτηση ΜΣΕ σε περιπτώσεις αυθαιρεσιών μικρού μεγέθους, οριζόμενο σε απόλυτο μέγεθος και όχι σε ποσοστό της κάτοψης, εφόσον από αυτή δεν προκαλούνται σημαντικές μεταβολές στο φέροντα οργανισμό από πλευράς φορτίων. 3) Η σύνταξη μιας πλήρους και επιστημονικώς τεκμηριωμένης μελέτης στατικής επάρκειας απαιτεί μη καταστροφικούς και ημικαταστροφικούς ελέγχους στο υφιστάμενο κτίσμα, αποτύπωση Φέροντος Οργανισμού κλπ, για να μπορέσει ο μηχανικός να προχωρήσει στην ΜΣΕ. Συνεπώς εισάγεται ένα επιπλέον κόστος για τον πολίτη. Θα μπορούσε σε κάθε περίπτωση η Πολιτεία να αφαιρεί το κόστος των παραπάνω ελέγχων καθώς και της συγκεκριμένης μελέτης από το πρόστιμο. 4) Η ανάσυρση από το αρχείο των υφιστάμενων και υποστελεχωμένων Υπηρεσιών Δόμησης χιλιάδων φακέλων οικοδομικών αδειών, καθότι θα αναζητούνται ξανά τα σχέδια των στατικών μελετών για τις αυθαιρεσίες που έως σήμερα απαιτούσαν ΔΕΔΟΤΑ, θα δημιουργήσει τεράστιο φόρτο στις Υπηρεσίες και θα αποτελέσει σημείο τριβής ανάμεσα στους υπαλλήλους και τους πολίτες ή μηχανικούς, λόγω της προφανούς αδυναμίας άμεσης εξυπηρέτησης, ανεξάρτητα του χρονικού ορίου υποβολής της ΜΣΕ.