Αρχική ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣΆρθρο 99 Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε παραδοσιακό οικισμόΣχόλιο του χρήστη Κάλλια | 3 Οκτωβρίου 2016, 14:35
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αποστέλλω ξανά μέρος β) των παρατηρήσεων 2-10-2016 γιατί συμπτύχτηκε το μεγάλο κείμενο. β) σε τμήματα μεγάλων αστικών κέντρων (Χανιά, Ηράκλειο, κ.α.), που χαρακτηρίστηκαν αρχαιολογικοί τόποι το 1965, η έγκριση κήρυξης και οριοθέτησής τους ως αρχαιολογικού χώρου έγινε χρόνια αργότερα (2011-2012). Τέτοιοι αρχαιολογικοί χώροι εντάσσονται στους ιστορικούς τόπους της παρ.9; Αν ναι, τότε: β1) Δεν υπάρχει σύγχυση με παραδοσιακά τμήματα πόλεων που αναφέρονται στη παρ.1 του άρθ.99; Δεν προβλέπονται διαβαθμισμένες ζώνες προστασίας άρα δεν υπάρχει σύγχυση με την περίπτωση θ, παρ.2, άρθ.73; β2) στην παρ.9 αναφέρεται «οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται αναλόγως…» εννοούνται όλοι οι παρ.1-8 του άρθρου; Αν τα κέντρα των παραπάνω πόλεων θεωρηθούν ιστορικοί – αρχαιολογικοί τόποι (χώροι που ελέγχονται από το ΥΠΠΟΑ και όχι παραδοσιακοί χώροι που ελέγχονται από το ΥΠΕΚΑ), σύμφωνα με την παρ.1 του άρθ.99, υποβάλλεται Τεχνική Έκθεση μηχανικού εφόσον οι αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεις έγιναν πριν τον χαρακτηρισμό (δηλ. στην περίπτωση Χανίων & Ηρακλείου πριν το1965) ή πριν την κήρυξη (το 2012); Επίσης, σε περιπτώσεις αρχαιολογικών χώρων σε αστικά κέντρα > 5000 κατοίκων (όπως τα προαναφερόμενα), αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεις που υλοποιήθηκαν πριν το 2011 και μετά το χαρακτηρισμό της έκτασης ως αρχαιολογικού χώρου υπάγονται στο νέο νόμο με Τεχνική Έκθεση μηχανικού και δεν απαιτείται απόφαση επιτροπής του άρθ.3 που αντικαθίσταται από το Τοπικό Συμβούλιο Μνημείων; β3) το Τοπικό Συμβούλιο Μνημείων εμπλέκεται ως αντικαταστάτης της επιτροπής της παρ.3: i) σε αρχαιολογικούς χώρους – οικισμούς < 5000 κατοίκων και εφόσον οι αυθαιρεσίες εκτελέστηκαν μετά τον χαρακτηρισμό του χώρου και ii) σε εκτάσεις με πολλαπλούς χαρακτηρισμούς αρχαιολογικού, ιστορικού και παραδοσιακού χαρακτήρα (με έλεγχο ΥΠΠΟΑ και ΥΠΕΚΑ) ανεξαρτήτως μεγέθους και χρονολογίας που εκτελέστηκαν; Υπάρχει περίπτωση αναλόγως τη θέση ή το μέγεθος της αυθαιρεσίας να είναι αρμοδιότητα του ΚΑΣ, καθώς αρκετές φορές σε σοβαρά ζητήματα τα Τοπικά Συμβούλια αδυνατούν να πάρουν θέση και παραπέμπουν στο Κεντρικό; β4) αν ισχύουν τα παραπάνω και αυθαίρετη κατασκευή, εντός κέντρου πόλης που έχει κηρυχθεί αρχαιολογικός χώρος, ενταχθεί στο νέο Νόμο με Τεχνική Έκθεση μηχανικού θα είναι αποδεκτό από το ΥΠΠΟΑ; Αν για άλλους λόγους μελλοντικά ο ιδιοκτήτης τέτοιου ακινήτου αιτηθεί έγκριση εργασιών ή δόμησης στην Εφορεία Αρχαιοτήτων, προσκομίζοντας την βεβαίωση υπαγωγής, θα γίνει αποδεκτό το αίτημα να εξεταστεί ή θα απορριφθεί επειδή είναι αυθαίρετη κατασκευή; Η τελευταία απάντηση είναι η συνηθισμένη έως σήμερα! Θα αλλάξει αντιμετώπιση το ΥΠΠΟΑ αν πάρει την ευθύνη ο μηχανικός για την μορφολογική και αισθητική προσαρμογή του αυθαίρετου κτίσματος στο δομημένο περιβάλλον ή θα επιμείνουν ότι δεν ήταν παρόντες αρχαιολογικά σε εκσκαφές και θα θεωρούν ανυπόστατη την υπαγωγή και επομένως αυθαίρετο το κτίσμα;