Αρχική Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξειςΆρθρο 15Α Βιοκαύσιμα και Άλλα Ανανεώσιμα ΚαύσιμαΣχόλιο του χρήστη ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε | 27 Οκτωβρίου 2016, 14:02
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αναφορικά με την αναθεώρηση του Άρθρου 15Α του Νόμου 3054 έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής: Η χρήση των βιοκαυσίμων στην Ελλάδα ως απόρροια της Ευρωπαϊκής οδηγίας για τη μείωση των εκπομπών των αερίων θερμοκηπίου θα πρέπει να εφαρμόζεται με τρόπο ο οποίος να εξυπηρετεί τους φορείς (παραγωγούς βιοκαυσίμων εντός Ε.Ε., διυλιστήρια, εταιρίες εμπορίας) οι οποίοι εμπλέκονται στην παραγωγή, ανάμιξη και διακίνηση των βιοκαυσίμων και να μην δημιουργεί προσκόμματα στην αγορά τα οποία εξυπηρετούν μεμονωμένες ομάδες της εφοδιαστικής αλυσίδας και συντελούν στη δημιουργία στρεβλώσεων και μονοπωλιακών καθεστώτων. Δυστυχώς η μέχρι τώρα εφαρμογή της Κατανομής έχει συντελέσει στη διόγκωση των τελευταίων, τη λύση των οποίων καλούνται να βρουν οι υπόχρεοι ανάμιξης και διακίνησης ενώ παράλληλα έχουν να αντιμετωπίσουν και την επιβολή προστίμων από τις κρατικές Υπηρεσίες οι οποίες εφαρμόζουν ένα Νομοθέτημα που αγνοεί εμπορικά, τιμολογιακά και λειτουργικά θέματα που προκύπτουν κατά την εφαρμογή των προβλεπόμενων του Νόμου. Παρά το γεγονός ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση η επιδότηση των παραγωγών καλλιεργειών ενεργειακού περιεχομένου γίνεται πλέον με γνώμονα την απελευθέρωση της αγοράς των βιοκαυσίμων, εντούτοις στην Ελλάδα με αυτή την προσαρμογή του Άρθρου 15Α συνεχίζεται η επιδότηση των εγχώριων παραγωγών αφενός σε βάρος των λοιπών Ευρωπαίων παραγωγών αλλά και με τον αποκλεισμό πλέον από την Κατανομή των εμπόρων αυτούσιων βιοκαυσίμων πράγμα που αντίκειται στην ελεύθερη κυκλοφορία των αγαθών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιπλέον, με την Νομοθετική πρόταση πρακτικά δεν δίνεται η δυνατότητα στους Υπόχρεους να εκμεταλλευτούν τις δυνατόν φθηνότερες πηγές. Ο λόγος είναι ότι οι ποσότητες της διετούς πλέον διάρκειας Κατανομής βασίζονται μόνο σε εκτιμήσεις των Διυλιστηρίων για πωλήσεις εντός της επόμενης διετίας. Οι ποσότητες αυτές οι οποίες είναι μόνο εκτιμήσεις σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι δεσμευτικές καταλήγουν εν τέλει αφού σε περίπτωση μείωσης των πωλήσεων κάτω από αυτές τις εκτιμήσεις (έως 25%) οι ποσότητες ελεύθερης διαπραγμάτευσης θα είναι αυτές που θα μειωθούν πρώτες. Εντάσσεται η μέθοδος της διπλής καταμέτρησης, με καθυστέρηση πολλών ετών σε σχέση με τα πεπραγμένα των λοιπών Ευρωπαϊκών Κρατών, για την οποία όμως θα πρέπει να διευκρινιστεί πλήρως η μεθοδολογία υπολογισμού (το ενεργειακό περιεχόμενο) αλλά και εφαρμογής, δηλαδή για παράδειγμα πώς μεταβάλλονται τα ποσοστά της Κατανομής για έναν δικαιούχο ο οποίος προμηθεύει βιοντήζελ διπλής καταμέτρησης. Σχετικά με την εισαγωγή της βιοαιθανόλης από το 2018 δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις παραγωγής βιοαιθανόλης στην Ελλάδα που να καλύπτουν την εγχώρια ζήτηση και εκτιμούμε πώς θα είναι εξαιρετικά δύσκολο δεδομένης της οικονομικής κατάστασης της Χώρας μας να δημιουργηθούν νέες εγκαταστάσεις παραγωγής εντός του 2017. Επιπλέον, καθώς δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι τώρα χρήση βιοαιθανόλης στην Ελληνική αγορά, κρίνουμε ότι η διαχείριση του προϊόντος χρήζει διευκρινήσεων από τους αρμοδίους φορείς, λαμβάνοντας υπόψη τα διάφορα επικίνδυνα χαρακτηριστικά του προϊόντος. Για τους παραπάνω λόγους προτείνουμε: 1. Να διατίθεται σε μορφή αιθέρος ETBE και όχι αλκοόλης. 2. Προσαρμογή της συμμετοχής της Κατανομής κατά 50% και του ποσοστού ελεύθερης διαπραγμάτευσης στο 50%. 3. Συμμετοχή των εμπόρων βιοακαυσίμων στην Κατανομή. 4. Σε περίπτωση μείωσης των καταναλώσεων, η υποχρέωση απορρόφησης αυτούσιου να διαμορφώνεται ομοιόμορφα από την Κατανομή και τις ποσότητες ελεύθερης διαπραγμάτευσης 5. Κατάργηση της υποβολής εκτιμήσεων επί των πωλήσεων από τα Διυλιστηρίων και κατά επέκταση της υποχρέωσης απορρόφησης συγκεκριμένων ποσοτήτων αυτούσιου από κάθε Δικαιούχο ανάλογα με τις ποσότητες που διαθέτει τελικά. Προτείνεται το σύστημα της Κατανομής να δουλεύει με τα ποσοστά συμμέτοχης του κάθε δικαιούχου στην Κατανομή και αναλόγως των καταναλώσεων των Υπόχρεων να προσαρμόζονται οι αγορές από κάθε Δικαιούχο. 6. Κατάργηση της υποχρέωσης των μηνιαίων παραδόσεων και καθιέρωση ετήσιου μόνο αφού η υποχρέωση της Χώρας σχετικά με την χρήση βιοκαυσίμων κρίνεται απολογιστικά σε ετήσιο επίπεδο ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί λειτουργικά προβλήματα στους Υπόχρεους. 7. Πρόβλεψη του Νομοθέτη στην περίπτωση που η ανάγκη σε βιοαιθανόλη δεν καλύπτεται από την εγχώρια παραγωγή. 8. Παροχή Διευκρινιστικών εγκυκλίων από αρμόδιους φορείς, όπως ΥΠΕΝ και του ΓΧΚ σχετικά με τη διαχείριση και ανάμιξη του προϊόντος, πως θα αντιμετωπίζεται η τάση ατμών (voc), η μείωση των οκτανίων σε περίπτωση διάλυσης της αιθανόλης στο ίζημα νερού των διαφόρων δεξαμενών κλπ.