Αρχική Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντωνΆρθρο 4Σχόλιο του χρήστη ΦΩΤΟΚΥΚΛΩΣΗ ΑΕ | 11 Νοεμβρίου 2016, 08:48
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
4 α,14. Το ειδικό αποθεματικό των ΣΕΔ διαμορφώνεται κατά το Ν. 3220/2004 του κώδικα φορολογίας. Δεν μπορεί να τεθεί ο περιορισμός του 35% επί των συνολικών ετήσιων εισφορών του προηγούμενου έτους, ειδικώς όταν πρόκειται για Α.Ε. Επίσης δεν είναι συμβατό με τις λοιπές διατάξεις της νομοθεσίας να προσαρμόζεται το αποθεματικό σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που θα θέτει ο ΕΟΑΝ. Σε περίπτωση που τεθεί σε ισχύ η παραπάνω διάταξη, τα Συστήματα πιθανώς να οδηγηθούν στην δημιουργία ζημιογόνων Ισολογισμών προκειμένου να καλύψουν την υποχρεωτική μείωση του αποθεματικού. Τα αρνητικά αποτελέσματα σε ένα Ισολογισμό εταιρείας, ωστόσο, δεν συνιστούν υγιή οικονομική εικόνα και βιωσιμότητα ενός νομικού προσώπου. 4. α 6 – Μετοχές προς ΕΟΑΝ – Η συγκεκριμένη διάταξη θα πρέπει να αναληφθεί Στο νέο Άρθρο 4 β, 3,α,αα) "… κόστος των εργασιών χωριστής συλλογής … λαμβανομένων υπόψη των εσόδων από την επαναχρησιμοποίηση ή τις πωλήσεις δευτερογενών πρώτων υλών." Σχόλιο Αυτό αντιβαίνει με τον «μη εμπορικό χαρακτήρα» των Συστημάτων. Στα ΣΕΔ δεν επιτρέπονται οι πωλήσεις. Επίσης δεν επιτρέπονται έσοδα από την επαναχρησιμοποίηση ή από την πώληση δευτερογενών πρώτων υλών. Τα έσοδα αυτά ανήκουν κυρίως στους Ανακυκλωτές. Πρέπει το άρθρο να διαμορφωθεί. Πιθανώς η διάταξη επιδιώκει να διατυπώσει ότι, για τον προσδιορισμό του «κόστους ανακύκλωσης» που πληρώνουν τα ΣΕΔ στον Ανακυκλωτή, κατά τη διαπραγμάτευση της τιμής ή κατά την κατάρτιση Σύμβασης συνεργασίας, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το όφελος του Ανακυκλωτή από την πώληση δευτερογενών πρώτων υλών. 4β, 3.γ) "Τα ΣΣΕΔ στο πλαίσιο του προσδιορισμού της χρηματικής εισφοράς μεριμνούν για την δημιουργία κινήτρων για τον οικολογικό σχεδιασμό των προϊόντων" Σχόλιο Το παραπάνω είναι εντελώς άτοπο και πρέπει να αφαιρεθεί διότι : τα ΣΕΔ δεν εμπλέκονται στο στάδιο σχεδιασμού των προϊόντων. Το αντικείμενο των ΣΕΔ αφορά τα απόβλητα των προϊόντων και τη διαχείρισή των. Και κυρίως ο σχεδιασμός προϊόντων δεν μπορεί να εμπλέκεται με την "χρηματική εισφορά" που ορίζουν τα ΣΕΔ Αν το νόημα της παραπάνω διατύπωσης της διάταξης υποκρύπτει δυνατότητα (παράθυρο) επιβολής μειωμένης χρηματικής εισφοράς από τα ΣΕΔ σε ορισμένους συμμετέχοντες που τυχόν διαθέτουν περισσότερο οικολογικά προϊόντα από άλλους, αυτό θα δημιουργήσει αντιδικίες και πλήττεται έτσι το ομοιόμορφο της «χρηματικής εισφοράς». Αλλά ούτε μπορεί να ελεγχθεί από τα ΣΕΔ ο οικολογικός σχεδιασμός ενός προϊόντος ώστε να παρέχει το κίνητρο. Ποιός θα πιστοποιεί αρμοδίως ότι είναι οικολογικό ένα προϊόν για να παράσχεις κίνητρο; Και τί ορίζεται ως "κίνητρο"; Όλοι στην αγορά, ονομάζουν τα προϊόντα τους οικολογικά, συνεπώς θα απαιτούν διακριτική μεταχείριση, απαλλαγή των υποχρεώσεων τους ή ανταλλάγματα; Σε κάθε περίπτωση, καμία σχέση και αρμοδιότητα δεν έχουν τα ΣΕΔ κατά τον προσδιορισμό της «χρηματικής εισφοράς», να μεριμνούν για την δημιουργία κινήτρων για τον οικολογικό σχεδιασμό των προϊόντων. 11. «Η υπέρβαση έως 10% του προβλεπόμενου κόστους για τα ΣΕΔ», πρέπει να τεθεί τουλάχιστον στο ποσό 15% για την διευκόλυνση λειτουργίας των Συστημάτων. 13. Το Διοικητικό Κόστος των ΣΕΔ δεν είναι εφικτό να αποτελεί το 10% των εσόδων από εισφορές που προβλέπουν οι νέες διατάξεις. Η λειτουργία των Συστημάτων μέχρι σήμερα έχει αποδείξει ότι το Διοικητικό Κόστος αποτελεί περίπου το 25% και πλέον των εσόδων. Συνεπώς το ποσό αυτό πρέπει να τεθεί πιο ελαστικά δεδομένου ότι τα ΣΕΔ εμφανίζουν σημαντικές δαπάνες έκτακτες και τακτικές για τη Διαχείριση Αποβλήτων και για την επίτευξη των στόχων. 16. Θα πρέπει να προβλέπεται επιστροφή του καταβεβλημένου Μετοχικού Κεφαλαίου στους μετόχους.