Αρχική Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντωνΆρθρο 4Σχόλιο του χρήστη ΑΦΗΣ Α.Ε. | 11 Νοεμβρίου 2016, 09:11
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΡΘΡΟ 4Α Παρ. 9,10,11: Δεν γίνεται καμία αναφορά στις συγκεκριμένες παραγράφους, όπως σχεδόν σε ολόκληρο το Νομοσχέδιο, για τους χρόνους έγκρισης από μέρους του ΕΟΑΝ, ενώ αντίθετα τίθενται ασφυκτικά περιθώρια χρόνου υλοποίησης εκ μέρους των ΣΕΔ. Αυτό θα έχει σοβαρά προβλήματα στην αποτελεσματική λειτουργία των ΣΕΔ και στην υλοποίηση των στόχων. Δεν είναι δυνατόν ένας προσαρμοσμένος και εξειδικευμένος στις ανάγκες του ΣΕΔ κανονισμός, να προσαρμόζεται στον γενικό Πρότυπο Κανονισμό Προμηθειών του ΕΟΑΝ περιμένοντας μέχρι να λάβει έγκριση. Παράλληλα δεν είναι δυνατόν να περιμένουμε έγκριση από τον ΕΟΑΝ τον Μάιο ή Ιούνιο ενός προγράμματος ευαισθητοποίησης που ξεκινάει τον Ιανουάριο κάθε χρόνου. Η υλοποίηση ενός προκαθορισμένου και κοστολογημένου προγράμματος ευαισθητοποίησης μπορεί να ανατραπεί κατά τη διάρκεια του χρόνου με την υποχρεωτική συμμετοχή του ΣΕΔ σε κοινές ενημερωτικές δράσεις του ΕΟΑΝ, χωρίς μάλιστα να αναφέρεται το μερίδιο συμμετοχής του ΣΕΔ. Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχει επίσημη έγκριση των ετήσιων εκθέσεων που υποβάλλονται στον ΕΟΑΝ. ΑΡΘΡΟ 4Α Παρ. 13: Η μείωση του διοικητικού κόστους στο 10% των εσόδων του ΣΕΔ και μάλιστα από 1/1/2017 είναι απλά ανέφικτη. Ο λόγος είναι ότι το ποσοστό εξόδων είναι συνάρτηση κυρίως των εσόδων και λιγότερο των εξόδων. Όταν τα έσοδα του ΣΕΔ ήταν 2,7 εκατομμύρια ευρώ τα διοικητικά έξοδα ήταν 7,5% πολύ κάτω από το όριο που θέτει το νομοσχέδιο. Τα τελευταία χρόνια τα έσοδα έχουν μειωθεί κατά 44% και παρά το γεγονός ότι η ΑΦΗΣ έχει διατηρήσει τα διοικητικά της έξοδα στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα, το ποσοστό των διοικητικών εξόδων φθάνει το 17% με 18%. Σε περαιτέρω ενδεχόμενη μείωση των εσόδων το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί ανεξαρτήτως μειώσεων του κόστους, συμπεριλαμβανομένων και μειώσεων προσωπικού από 3 άτομα σε 2 . ΑΡΘΡΟ 4Α Παρ. 14: Η μείωση του αποθεματικού στο 35% των εσόδων της ΑΦΗΣ, ήτοι περίπου στα € 500.000 θα οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία της εταιρείας. Από το ισοζύγιο πελατών και μόνο (ανείσπρακτες οφειλές και καθυστερήσεις πληρωμών) το οφειλόμενο ποσό εμφανίζεται στα € 1.023.000, υπερδιπλάσιο του προτεινόμενου αποθεματικού. Συνεπώς θα υπάρχει άνοιγμα κατά € 500.000 το οποίο θα πρέπει να καλυφθεί είτε από αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 233% είτε με αύξηση των εισφορών. Η πρώτη εναλλακτική είναι μάλλον απίθανη, για ευνόητους λόγους, ενώ η δεύτερη θα είχε σημαντικές κοινωνικές και πολιτικές αντιδράσεις. Να σημειωθεί ότι η ΑΦΗΣ «έχτισε» διαχρονικά το αποθεματικό που έχει σήμερα, με ορθή και επίπονη οικονομική διαχείριση (πάγωμα μισθών, μείωση κόστους σε όλες ανεξαιρέτως τις κατηγορίες εξόδων, ακόμη και αλλαγές εταιρικής πολιτικής) με μοναδικό και αποκλειστικό στόχο την επίτευξη των μελλοντικών στόχων συλλογής και ανακύκλωσης. Παρά το γεγονός της μείωσης εσόδων κατά 44% την τελευταία εξαετία, αντίστοιχες μειώσεις έγιναν και στα έξοδα με αποτέλεσμα το υπάρχον αποθεματικό να είναι κατά 2 εκατομμύρια υψηλότερο από το εγκεκριμένο Επιχειρησιακό Σχέδιο. Με το Νομοσχέδιο αυτό ουσιαστικά «τιμωρείται» η ΑΦΗΣ για τη σωστή διαχείριση των Οικονομικών της. Το ΣΕΔ καλείται εντός 4 μηνών να «αξιοποιήσει» ένα ποσό έχτιζε επί 11 χρόνια ή απλά να το «μοιράσει» σύμφωνα με τους όρους που καθορίζει ο ΕΟΑΝ. Σε περίπτωση μάλιστα μη επίτευξης της μείωσης, το ποσό αυτό περιέρχεται στον ΕΟΑΝ, ο οποίος είναι και υπεύθυνος για το πρόγραμμα μείωσης, προκειμένου να το αξιοποιήσει για λογαριασμό του ΣΕΔ. Το νομοσχέδιο δηλαδή θεωρεί ότι ο σχετικά νεοσύστατος, από πλευράς προσωπικού, ΕΟΑΝ μπορεί να εκπονήσει καλύτερα προγράμματα από το εξειδικευμένο, έμπειρο και κατά γενική ομολογία πετυχημένο ΣΕΔ στην 11ετή πορεία του. Να θεωρήσουμε ταυτόχρονα ότι αναλαμβάνει και την «ευθύνη παραγωγού» όπως ορίζεται τόσο από την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία όσο και από την Ελληνική; ΑΡΘΡΟ 4Α Παρ. 16: Στην παράγραφο αυτή ο ΕΟΑΝ φαίνεται ότι υποκαθιστά το ΣΕΔ σε περίπτωση μη επίτευξης των στόχων του. Και μάλιστα θα λαμβάνει και τις αντίστοιχες εισφορές για τις ποσότητες που υπολείπονται των στόχων. Από τη στιγμή που ο ΕΟΑΝ θα διαχειρίζεται μέρος των εισφορών και τα αντίστοιχα προγράμματα για την επίτευξη των στόχων, ποιος θα θεωρείται υπεύθυνος για την μη επίτευξη του συνολικού στόχου; Ο ΕΟΑΝ ή το ΣΕΔ; Να υποθέσουμε ότι ο ΕΟΑΝ μετατρέπεται σε ένα ακόμη ΣΕΔ και αναλαμβάνει και την «διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού;» Εδώ πάλι το νομοσχέδιο θεωρεί ότι ο σχετικά νεοσύστατος ΕΟΑΝ μπορεί να εκπονήσει καλύτερα προγράμματα από το εξειδικευμένο, έμπειρο και κατά γενική ομολογία πετυχημένο ΣΕΔ. Τέλος το Νομοσχέδιο αποτελεί αντικίνητρο για το ΣΕΔ να θέτει υψηλούς στόχους ανακύκλωσης και θα αρκείται στο ελάχιστο μίνιμουμ όταν υποβάλλει την ετήσια Έκθεση.