Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΜέρος Α1 – Βασικές έννοιες και διάρθρωση συστήματος χωρικού σχεδιασμού – Άρθρο 1 Βασικές έννοιεςΣχόλιο του χρήστη Βενέρης Παναγιώτης | 15 Νοεμβρίου 2016, 12:09
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο παρόν σχολιασμός αφορά στο σύνολο του Σ/Ν και όχι μόνο στο άρθρο αυτό αλλά παρατίθεται σ' αυτό κατ' οικονομία. Με το Σ/Ν «Χωρικός Σχεδιασμός – Βιώσιμη Ανάπτυξη» για μια ακόμη φορά διαπιστώνεται «συγκεντρωτική» πρακτική στα θέματα του Χωρικού Σχεδιασμού. Για μια ακόμη φορά, οι Περιφέρειες της χώρας, τα κατ΄εξοχήν όργανα ανάπτυξης και προγραμματισμού, εξοστρακίζονται από τη διαδικασία του Χωρικού Σχεδιασμού. Με το παρόν Σ/Ν ενισχύεται ο ρόλος του ΚΕΣΥΠΟΘΑ, αποδυναμώνεται των Περιφερειακών ΣΥΠΟΘΑ και απομακρύνονται τελείως οι Περιφέρειες από κάθε συμμετοχή στον Χωρικό Σχεδιασμό. Είναι προφανές η συγκεντρωτική αυτή πρακτική δεν μπορεί να αποδώσει τους αναμενόμενους καρπούς, σ’ ένα πολύπαθο πολεοδομικό σύστημα που χρόνο με το χρόνο βαίνει με φθίνουσα πορεία. Προτείνουμε και διεκδικούμε τα αυτονόητα. Τη συμμετοχή των Περιφερειών της χώρας σε όλο το πολεοδομικό – χωροταξικό γίγνεσθαι της περιοχής ευθύνης τους. Αυτό απαιτεί τόσο το πνεύμα όσο και το γράμμα του Ν 3852/10 αρθ 188. Μέχρι στιγμής, οι Περιφέρειες της χώρας είναι εισηγήτριες στα ΣΥΠΟΘΑ για όλα τα πολεοδομικά – χωροταξικά θέματα της περιοχής ευθύνης τους σύμφωνα με την εγκύκλιο 10/2012 του ΥΠΕΚΑ συμμετέχοντας έτσι έστω και έμμεσα στο σημαντικότατο αυτό αναπτυξιακό πεδίο. Το ελάχιστο που πρέπει να γίνει μέσω του παρόντος Σ/Ν είναι η συνέχιση αυτής της πρακτικής που πρέπει βεβαίως να αποκτήσει θεσμικό χαρακτήρα. Έτσι προτείνουμε στο παρόν Σ/Ν: 1. Να αναφερθεί ρητά ότι σε πολεοδομικό – χωροταξικό επίπεδο, οτιδήποτε απαιτεί γνωμοδότηση του οικείου ΣΥΠΟΘΑ, η εισήγηση στο Συμβούλιο να γίνεται από τις οικείες Δνσεις ΠΕ.ΧΩ.ΣΧΕ των Περιφερειών. 2. Να αναφερθεί ότι οι τροποποιήσεις των προβλεπομένων Πολεοδομικών Σχεδίων Εφαρμογής (ρυμοτομικά σχέδια) θεσπίζονται με Απόφαση Περιφερειάρχη (να διευρυνθεί δηλαδή το αρθ. 186 του Ν 3852/10) και όχι να παραπέμπεται αορίστως η ρύθμιση αυτή σε μελλοντικό Π.Δγμα διότι έτσι θα παρατηρηθούν ασυνέχειες και αβεβαιότητες ως προς το τι ισχύει στον τομέα αυτό. 3. Να αναφερθεί ότι σε περίπτωση σύνταξης μεμονωμένων Πράξεων Εφαρμογής και πράξεων Προσκυρώσεων – Αναλογισμού καθώς και οι τροποποιήσεις τους, αυτές κυρώνονται με Απόφαση Περιφερειάρχη (ότι δηλαδή ισχύει και σήμερα). 4. Να θεσπισθεί ότι οι Περιφέρειες μπορούν να κινούν τη διαδικασία σύνταξης Χωρικών Σχεδίων από το επίπεδο των Περιφερειακών Σχεδίων και κάτω. 5. Να προβλεφθεί η ρητή συμμετοχή των Περιφερειών της χώρας δι’ εκπροσώπου τους στα οικεία ΣΥΠΟΘΑ (τροποποίηση του αντίστοιχου αρθ. του Ν. 4030/12) Θεωρούμε τα ανωτέρω ως τα ελάχιστα βήματα για την έστω και εν μέρει αναγνώριση του αναπτυξιακού χαρακτήρα των Περιφερειών της χώρας και παρακαλούμε να ληφθούν υπ’ όψη στη διαμόρφωση του τελικού Σ/Ν. Με εκτίμηση Παναγιώτης Βενέρης Αρχιτέκτων Προϊστ. Δνσης ΠΕΧΩΣΧΕ Δωδ/σου ΠΝΑΙ