Αρχική Κανονισμός Ενεργειακής Απόδοσης ΚτιρίωνΆρθρο 19 – ΠαραρτήματαΣχόλιο του χρήστη Energy Cycle | 26 Ιανουαρίου 2010, 17:36
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Από τα υφιστάμενα κτίρια τα οποία θα ανακαινιστούν ριζικά, θα πρέπει να εξεταστούν με μεγαλύτερη προσοχή τα παλαιότερα κτίρια, εκείνα δηλαδή που για τη θέρμανσή τους χρησιμοποιούν το κλασσικό δισωλήνιο σύστημα θερμάνσεως και η κατανομή της δαπάνης του καυσίμου θέρμανσης μεταξύ των ενοίκων, γίνεται με χιλιοστά συμμετοχής. Στην πλειοψηφία τους τα κτίρια αυτά δεν έχουν κανενός είδους μόνωση, ή στεγάνωση από τις προτεινόμενες στο Παράρτημα 12 (Συστάσεις για περιορισμό των θερμικών και ψυκτικών φορτίων). Στα κτίρια αυτά λοιπόν κάποιοι κρυώνουν, διαμαρτυρόμενοι βεβαίως για χρήματα που πληρώνουν χωρίς να παίρνουν ανάλογη θέρμανση (τελευταίοι όροφοι και πρώτοι όροφοι άνωθεν πιλοτής), κάποιοι ζεσταίνονται υπερβολικά με αποτέλεσμα να ενοχλούνται από την πολλή ζέστη και έτσι ανοίγουν πόρτες, ή παράθυρα (ενδιάμεσοι όροφοι) και ελάχιστοι να παίρνουν την επαρκή θερμοκρασία άνεσης και να είναι ευχαριστημένοι. Σε πολλά διαμερίσματα επίσης έχουν αντικατασταθεί θερμαντικά σώματα, είτε λόγω φθοράς, είτε λόγω μη επαρκούς ισχύος, με άλλα μεγαλύτερης ισχύος. Σκεφθείτε ένα τέτοιο τυπικό κτίριο, των 10,20,30, ή και περισσοτέρων διαμερισμάτων, να εφαρμόσει κατά το Παράρτημα 12 τις προτεινόμενες Συστάσεις… Τα αποτελέσματα βεβαίως θα είναι θεαματικά. Η ήδη εγκατεστημένη ισχύς (θερμαντικά σώματα), ακόμη κι αν είναι η προβλεπόμενη – χωρίς αλλαγές – εκ κατασκευής, σε σχέση με τις νέες πραγματικές ανάγκες θα αποδειχθεί πλέον υπερβολική, καθώς με την εφαρμογή των προτεινόμενων παρεμβάσεων οι θερμικές απώλειες θα έχουν μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Οι περισσότεροι τώρα θα ανοίγουν πόρτες, ή παράθυρα και θα «σκορπούν» την περίσσια ενέργεια στο περιβάλλον. Δεν θα έχουν ούτε τον αποτελεσματικό αυτοματισμό ο οποίος θα μπορεί να ελέγξει αυτήν την προσφερόμενη ενέργεια στα επιθυμητά επίπεδα (στα «μονοσωλήνια» έχουν τουλάχιστον έναν θερμοστάτη για να ρυθμίσουν θερμοκρασία άνεσης), ούτε όμως και το κίνητρο για την εξοικονόμησή της, αφού η μέτρηση για την κατανομή της αντίστοιχης δαπάνης θα εξακολουθεί να μην υπάρχει και τα γνωστά χιλιοστά του καθενός θα καθορίζουν όπως πάντα τη δαπάνη του. Αποτέλεσμα: για αυτά τα κτίρια – τα οποία βεβαίως είναι χιλιάδες – η κατανάλωση καυσίμου δεν θα μειωθεί και οι εκπομπές CO2, φυσικά δεν θα μειωθούν. Η λύση όμως υπάρχει και έχει προταθεί και παλαιότερα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση, Εφημ. Της Κυβερνήσεως, Τεύχος Β’, Αρ. Φύλλου 880/19-8-1998. Υπουργικές Αποφάσεις και Εγκρίσεις: αριθ. 21475/4707. Κατά το Άρθρο 7 της παραπάνω Υπουργικής Απόφασης, προτείνονται: 2α. συστήματα ρύθμισης και προσαρμογής της λειτουργίας του λέβητα σε συνθήκες μερικού φορτίου, σε συνάρτηση με τη θερμοκρασία του εξωτερικού περιβάλλοντος….. (δηλαδή αντιστάθμιση). 2γ. θερμοστατικοί διακόπτες ανά θερμαντικό σώμα 2στ. θερμιδομετρητής ανά θερμαντικό σώμα. Η τοποθέτηση θερμοστατικού διακόπτη με θερμοστατική κεφαλή και θερμιδομετρητή (κατανεμητή) ανά θερμαντικό σώμα, σε συνδυασμό με αντιστάθμιση στο λέβητα, είναι το ζητούμενο. Με το θερμοστάτη προσφέρεται ο ενεργειακά αποτελεσματικός αυτοματισμός για τον έλεγχο της θερμοκρασίας χώρου (και μάλιστα ανά δωμάτιο) και με τον κατανεμητή καταγράφεται η πραγματική ενεργειακή κατανάλωση, η γνώση της οποίας δίδει το κίνητρο για εξοικονόμηση και ορθολογική χρήση της ενέργειας. Στη συνέχεια εκδίδεται αναλυτικός λογαριασμός κατανάλωσης προς τον τελικό καταναλωτή, ο οποίος περιέχει τις κατάλληλες πληροφορίες, ώστε να έχει πλήρη εικόνα του τρέχοντος ενεργειακού του κόστους. Αυτό προτείνεται και από την ΟΔΗΓΙΑ 2002/91/ΕΚ 16-12-2002, (εισαγωγικό κείμενο παράγραφος (20)), καθώς και από την ΟΔΗΓΙΑ 2006/32/ΕΚ 5-4-2006, άρθρο 13 παράγραφοι 1,2 και 3. Στοιχεία συγκεκριμένων κτιρίων, τα οποία εφαρμόζουν ήδη τα προπεριγραφόμενα, χωρίς να έχουν προβεί σε άλλου είδους παρεμβάσεις για βελτίωση της ενεργειακής τους απόδοσης, επιβεβαιώνουν ως αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 40%. (www.energycycle.gr).