Αρχική Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντωνΆρθρο 4Σχόλιο του χρήστη Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος | 18 Νοεμβρίου 2016, 11:08
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Ομοσπονδία μας με την επωνυμία «ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ ΟΔΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ», και το διακριτικό τίτλο «Ο.Φ.Α.Ε.», είναι δευτεροβάθμια επαγγελματική οργάνωση μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που εκπροσωπεί 22 πρωτοβάθμιες επαγγελματικές οργανώσεις (σωματεία) και μέσω αυτών 4.000 περίπου αυτοκινητιστές οδικών εμπορευματικών μεταφορών (όλων των κατηγοριών διεθνών, ειδικών, εθνικών - διεθνών), καθώς και επιβατικών μεταφορών που διενεργούνται από τουριστικά λεωφορεία δημοσίας χρήσης (εκτός ΚΤΕΛ και αστικών συγκοινωνιών). Ο τρόπος άσκησης της επαγγελματικής δραστηριότητας και τα μέσα που χρησιμοποιούν τα μέλη μας (μεγάλα οχήματα μεταφοράς προϊόντων και επιβατών) θέτει την περιβαλλοντική διάσταση σε αξία και δράση πρώτης προτεραιότητας για αυτά (τα μέλη μας) και βεβαίως την ΟΦΑΕ. Εξάλλου ένας από τους μείζονες καταστατικούς σκοπούς της ΟΦΑΕ (έτος ίδρυσης 1936) είναι η «προώθηση των σχετιζόμενων με τις οδικές μεταφορές στόχων της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, της εξοικονόμησης ενέργειας, της προστασίας του περιβάλλοντος και της οικονομικής ανάπτυξης» Μία σημαντική παράμετρος περιβαλλοντικής διαχείρισης των υποδομών των μελών μας, είναι η εναλλακτική διαχείριση. Ειδικότερα είναι προφανές ότι τα οδικά μέσα που χρησιμοποιούμε για τη δουλειά μας υπόκεινται στην υποχρέωση της εναλλακτικής διαχείρισης στα διάφορα ρεύματα αποβλήτου που έχουν θεσμοθετηθεί στην ελληνική νομοθεσία. Ωστόσο η συμμετοχή μας στις σχετικές διεργασίες, ως συλλογικότητα, είναι ανοργάνωτη, μη συστηματική και τυχαία/ διασπασμένη, γεγονός που δεν διασφαλίζει στο μέγιστο δυνατό βαθμό τη νομιμότητα και την ορθή πρακτική ενώ παράλληλα δεν επιδιώκονται συλλογικά οφέλη για τα μέλη μας, στο πλαίσιο οικονομιών κλίμακας που θα μπορούσαν να επιδιωχθούν. Δεν υπάρχουν δηλαδή απλές/ κοινές προϋποθέσεις που θα βελτιστοποιούσαν την εναλλακτική διαχείριση στα ρεύματα που εμπλεκόμαστε και στο μέγιστο δυνατό βαθμό συνεισφοράς των μελών που εκπροσωπούμε. Μία εκ των προϋποθέσεων που λειτούργησε αποτρεπτικά στη βελτίωση της συνεισφοράς του κλάδου στην εναλλακτική διαχείριση είναι ο αποκλεισμός της Ομοσπονδίας μας, με σκοπό μη κερδοσκοπικό, από τη δυνατότητα συμμετοχής σε Συστήματα Εναλλακτικής Διαχείρισης σε ρεύματα αποβλήτων που έχουν απόλυτη συνάφεια με τα οδικά μέσα που χρησιμοποιούμε. Αυτή η θεσμική αδυναμία πρέπει να αρθεί προκειμένου η Ομοσπονδία μας να μπορεί να μετάσχει ως μέτοχος, αν αυτό καταστεί δυνατό σε ΣΕΔ ενδιαφέροντος των μελών μας. Με βάση τα παραπάνω προτείνεται προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 4α, παρ. 2 σύμφωνα με το οποίο: «μέτοχοι ή εταίροι φορέα ΣΣΕΔ μπορεί να είναι και επαγγελματικές οργανώσεις του Ν. 1712/1987, σωματεία του Αστικού Κώδικα που εκπροσωπούν μέλη που δραστηριοποιούνται σε χώρους παραγωγής αποβλήτων του ρεύματος του ΣΕΔ»