Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΆρθρο8 Ειδικά Χωρικά ΣχέδιαΣχόλιο του χρήστη μαρω ευαγγελιδου | 21 Νοεμβρίου 2016, 12:01
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αρ 8 Για τα Ειδικά Χωρικα Σχέδια, είναι γνωστές οι επιφυλάξεις που έχουν διατυπωθεί ήδη κατα την διαβουλευση του 4269. Παρότι είναι θετικό το ότι τα παράλληλα καθεστώτα ενσωματώνονται στον χωρικο σχεδιασμο υπάρχει έντονη επιφύλαξη ότι η περιγραφή του άρθρου δεν εξασφαλίζει ότι δεν θα πρόκειται για τοπική ρυθμιση αποσπασματικού ή/και πελατειακού χαρακτήρα. (ήδη τα υποβληθέντα αιτήματα το αποδεικνύουν) Η βελτιωτική (έναντι του 4269) πρόταση για πρόβλεψη διαδικασίας προέγκρισης μέσω του ΚΕΣΥΠΟΘΑ, επιβαρύνει χρονικά την διαδικασία χωρίς να εξασφαλίζει ότι η όποια πρέμβαση θα εντάσσεται στο πνεύμα και την στρατηγική του ΤΧΣ. Αντίθετα η μόνη εξασφάλιση ότι θα πρόκειται για εργαλείο που μπορει να συμβάλει στην αμεσότερη ενεργοποίηση ιδιωτικών ή δημόσιων επενδυτικών / αναπτυξιακών ή κοινωνικών προγραμμάτων των οποίων η ενεργοποίηση προσκρούει στην ανελαστικότητα ορισμένων κανονιστικων διατάξεων και στις αργες διαδικασίες τροποποίησης τους, είναι να καταγραφούν με σαφήνεια : τα κριτηρια των περιοχών (πχ ότι πρόκειται για περιοχές σε παραγωγική αναδιάρθρωση ή παρακμή ή που γειτνιάζουν με μεταφορικούς κόμβους ή για επενδύσεις ιδιαίτερα αναπτυξιακου χαρακτηρα, περιοχές με παρωχημένη ρύθμιση που δεν διακιολογείται από τους στόχους του ΠΧΠ κλπ). Ειναι θετικό ότι προστίθενται και οι περιοχές αναπλάσεων. οι στόχοι των προγραμμάτων ή επενδύσεων που δικαιολογούν την εφαρμογή ΕΧΣ και κυριως η εναρμόνιση τους με το ΠΧΠ, η διασφάλιση ότι υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και δεν αλλοιώνει τις αρχές σχεδιασμού του ΤΧΣ (είναι αυτονόητο ότι θα αλλοιώσει τον χαρακτήρα της περιοχης, δεν έχει έννοια ο αντίθετος περιορισμός) οι παράλληλες προϋποθέσεις ώστε η επένδυση να συμβάλλει στην τοπική ανάπτυξη και να μην αποτελεί ‘εγκάθετη’ παρέμβαση οικειοποίησης τοπικών πόρων, όπως η πρόβλεψη αντισταθμιτικόύ προγράμματος (με δημιουργία περιβαλλοντικών ή κοινωνικών υποδομών για την τοπική κοινότητα, τοπικά σύμφωνα εργασίας κλπ). Σήμερα αντίστοιχες δράσεις προβλέπονται μόνο εθελοντικά στα πλαίσια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και πολλές επιχειρήσεις θα επιθυμουσαν κάτι πιο θεσμοθτήμένο, προκειμένου να εξασφαλίσουν μια καλή συνεργασία με την τοπική κοινωνία και ασφάλεια δικαίου για την επένδυσή τους. Σημειώνεται επ αυτού ότι οι αρχικές προβλέψεις για τις στρατηγικές επενδύσεις (fast track) προβλέπουν μια σειρα από τέτοιες δεσμεύσεις όπως το ύψος της επένδυσης , η δημιουργία συγκεκριμένου αριθμού νέων θέσεων εργασίας, ο χρόνος λειτουργίας της επιχείρισης, ο εξαγωγικό ς της προσανατολισμός κλπ