Αρχική Ενεργειακοί Επιθεωρητές κτιρίων, λεβήτων & εγκαταστάσεων θέρμανσης και εγκαταστάσεων κλιματισμούΆρθρο 6 – Απαιτούμενα Προσόντα Ενεργειακών ΕπιθεωρητώνΣχόλιο του χρήστη ΣΠΥΡΟΣ ΠΡΕΒΕΖΑΝΟΣ | 27 Ιανουαρίου 2010, 10:45
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προσόντα ενεργειακών επιθεωρητών Διερωτώμαι αν είναι νομοσχέδιο για την εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια ή δημιουργία νέων θέσεων εργασίας σε ότι αφορά τα προσόντα των ενεργειακών επιθεωρητών. Ότι υπάρχει ανεργία στους μηχανικούς οι οποίοι πλήττονται πολύ, είναι δεδομένη. Ότι με βάση τα προσόντα έχουν κάθε λόγο να διαμαρτύρονται και οι φυσικοί, ας φρόντιζαν να έχουν δυνατό συνδικαλιστικό φορέα, τον έχουν. Άλλο όμως η πολιτική για την εξοικονόμηση ενέργειας και άλλο η κοινωνική πολιτική και τα συντεχνιακά συμφέροντα. Αν και το παραπάνω όρθρο «βολεύει» δύο παιδιά μου δεν μπορώ να μην έχω τις ενστάσεις μου. Από τη στιγμή που ο ΚΕΝΑΚ «βλέπει» το κτίριο στατικά ελέω Ευρωπαϊκής οδηγίας και του νόμου 3661 και δημιουργεί τρεις κύριες άδειες ενεργειακών επιθεωρητών και δεν το προσεγγίζει το κτίριο σαν ένα φυσικο-τεχνικό σύστημα όπου κυρίαρχοι των επιθεωρήσεων επιβάλλεται να είναι οι ηλεκτρολόγοι και οι μηχανολόγοι μηχανικοί όπως και οι μηχανικοί και φυσικοί με αποδειγμένη εμπειρία στην εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια και οι αρχιτέκτονες ως μελετητές, θωρακισμένοι με ισχύ αντίστοιχη ενός καπετάνιου πλοίου ή ενός κυβερνήτη αεροσκάφους, τα πράγματα περιπλέκονται ειδικά στους επιθεωρητές λεβήτων & εγκαταστάσεων θέρμανσης κτιρίου και στους επιθεωρητές εγκαταστάσεων κλιματισμού κτιρίου. Επιθεωρητές θα γίνουν μηχανικοί όπου το μηχανοστάσιο το γνωρίζουν μόνο από τη βιβλιογραφία. Τι άραγε επιθεώρηση θα κάνουν ;, διερωτώμαι. Βεβαία προστατεύονται από τις γενικές οδηγίες των άρθρων του ΚΕΝΑΚ που τυπικά θα εφαρμόσουν το κανονισμό, ουσιαστικά όμως δεν θα συμβάλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας. Σήμερα υπάρχει σχετική νομοθεσία που καλύπτει απόλυτα την απόδοση των μονάδων θέρμανσης του κτιρίου. Στις εγκαταστάσεις θέρμανσης και κλιματισμού πέραν των θεωρητικών γνώσεων που θεωρούνται αυτονόητες να κατέχουν οι ενασχολούμενοι με τις ηλεκτρο-μηχανολογικές εγκαταστάσεις του κτιρίου, πιο σημαντική ρόλο έχει η πράξη. Πόσοι εν δυνάμει επιθεωρητές κατά ΚΕΝΑΚ γνωρίζουν τη συμβατότητα του καυστήρα με το λέβητα, ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες εξοικονόμησης ενέργειας, σε ότι αφορά α)το καύσιμο (αέριο-πετρέλαιο) β)τη θλίψη του καυστήρα και την αντίθλιψη του λέβητα και σε σχέση και με τον ελκυσμό της καπνοδόχου ; μην κοιτάξετε εγχειρίδια ούτε βιβλιογραφίες δεν θα βρείτε τίποτα. Τις πληροφορίες αυτές θα τις βρείτε μόνο στου συντηρητές καυστήρων και στην εμπειρία που χρόνια κατέχουν. Βλέπεται η εμπειρία ούτε σπουδάζεται ούτε εξαγοράζεται. Ανάλογες πληροφορίες με την ειδικότητα τους έχουν και οι ψυκτικοί. Αλήθεια σε κανένα όρθρο δεν μνημονεύονται οι δυο παραπάνω ειδικότητες συντηρητών καυστήρων και ψυκτικών, λες και δεν υπάρχουν. Όμως χωρίς αυτούς, εξοικονόμηση θερμικής και ψυκτικής ενέργειας δεν θα υπάρξει σε επίπεδο μονάδων. Εδώ φέρουν μεγάλη ευθύνη και τα αντίστοιχα σωμάτια των τεχνιτών. Όταν τους κουμπώσει η ανεργία, τότε θα ξεκινήσουν και τις διαμαρτυρίες των. Όταν την άδεια του ενεργειακού επιθεωρητή λεβητοστασίων τη διεκδικούν όλες οι ειδικότητες των μηχανικών, τότε οι πρώτοι που δικαιούνται την αδεία αυτή είναι οι συντηρητές καυστήρων, με την σχετική επιμόρφωση αυτών, όπως άλλωστε θα έχουν και οι μηχανικοί. Πρόταση από τη στιγμή που περάσει ως έχει το όρθρο. Οι επιθεωρητές σε κάθε επιθεώρηση λεβητοστασίου-ψυχροστασίου να υποστηρίζονται αποδειγμένα και από τις αντίστοιχες ειδικότητες των τεχνιτών. Το κόστος δεν αυξάνεται από τη στιγμή που ο επιθεωρητής θα ελαχιστοποιήσει την εργασία του. Παράλληλα να δημιουργηθεί ένα δευτεροβάθμιο ενεργειακό σωματείο όπου μέλη αυτού να είναι όλοι οι ενεργειακοί κλάδοι των μηχανικών και τεχνιτών. Μέσω του σωματίου το οποίο θα λειτουργεί ως συγκοινωνούντα δοχεία τα οφέλη θα είναι και στο κλάδο των μηχανικών αλλά και των τεχνιτών.