Αρχική ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣΆρθρο 04 – 3. Γενική ΚατοικίαΣχόλιο του χρήστη ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΤΕΟ | 10 Μαρτίου 2017, 14:09
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΕΝΩΣΗ IΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΤΕΟ ΕΛΛΑΔΟΣ Έτος Ίδρυσης 2002 Έδρα: Πανεπιστημίου 57 -Αθήνα Πρόεδρος ΔΣ: Αλέξανδρος Τσακίρης Τηλ. 2102444444 Fax: 2102444844 Email: tsakiris@kteohellas.gr & ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΤΕΟ «Ο ΑΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ» Πρόεδρος ΔΣ : Αχιλλέας Πούττας Τηλ. 24610-45880, 6944-547989 Fax: 2461045893 Email:ikteo-k@otenet.gr & ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΤΕΟ Πρόεδρος ΔΣ: Κωνσταντίνος Βήκας Έδρα: Λ. Αθηνών 107,10447 Αθήνα, Τηλ.: 6973 325861 - 210 3407800, Fax : 210 3407 999, info@kteo-gr. Προς τους Αξιότιμους κ.κ: 1. κ.κ Γιώργο Σταθάκη, Υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος, 2. κ.κ. Χρήστο Σπίρτζη, Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών. 3. κ.κ Ειρήνη Κλαμπατσέα Γενική Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού & Περιβάλλοντος του Υπ. Ενέργειας & Περιβάλλοντος Αθήνα 10.3.2017 Επιτρεπόμενες χρήσεις ΚΤΕΟ σε περιοχές Γενικής Κατοικίας στο υπό διαβούλευση σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του Υπ. Ενέργειας και Περιβάλλοντος “ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ” (άρθρο 4) (3. Γενική Κατοικία) Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί, κα Γενική Γραμματέα, Τα Σωματεία μας εκπροσωπούν το σύνολο των επιχειρήσεων Ι.ΚΤΕΟ της χώρας, αριθμώντας περισσότερες από 180 εγκαταστάσεις Ιδιωτικών ΚΤΕΟ (Ι.ΚΤΕΟ) στο σύνολο της Ελληνικής επικράτειας. Με έκπληξη λάβαμε γνώση του περιεχομένου του άρθρου 4 ως αυτό διαλαμβάνεται στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με τίτλο «ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ » το οποίο έχει θέσει προς δημόσια διαβούλευση το Υπ. Ενέργειας και Περιβάλλοντος. Κατά το ως άνω άρθρο, εις τις περιοχές με χρήση Γενικής Κατοικίας (άρθρο 4) εισάγεται το επιτρεπτό της χρήσης ΙΚΤΕΟ – ΚΤΕΟ και μάλιστα όλων των κατηγοριών (δεν γίνεται καμία διάκριση στην υφιστάμενη κατηγοριοποίηση ΙΚΤΕΟ και δη μοτοσυκλετών, ελαφρών οχημάτων και βαρέων οχημάτων). Το θέμα της επιτρεπόμενης μέχρι και σήμερα χωροθέτησης τέτοιων εγκαταστάσεων έχει ήδη ρυθμιστεί εξαντλητικά από τον ν.2963/2001 και στην βάση αυτού του νόμου, ως τροποποιημένος ισχύει σήμερα, το σύνολο των 180 Ιδιωτικών ΚΤΕΟ στην χώρα, έχουν ιδρυθεί και λειτουργούν σε εκτός σχεδίου πόλεως περιοχές με προβλεπόμενες χρήσεις χονδρεμπορίου, ΒΙΠΕ και ΒΙΟΠΑ, για δε μόνον τις περιοχές των Περιφερειών Αττικής και Θεσσαλονίκης, και σε εντός σχεδίου πόλεως περιοχές με τις αυτές ανωτέρω χρήσεις. Αυτό σημαίνει ότι περισσότερες από 170 επιχειρήσεις, στα 16 αυτά έτη που η δραστηριότητα αυτή (του τεχνικού ελέγχου οχημάτων) επιτρέπεται να διενεργείται και από ιδιώτες, έχουν επενδύσει το σύνολο (οι περισσότεροι) των οικονομιών τους και έχουν δανειστεί προκειμένου να ιδρύσουν εγκαταστάσεις σύμφωνες με τις προϋποθέσεις που ορίζει η οικεία νομοθεσία, με κόστος μεγαλύτερο από 1.000.000€ εκάστη, στις περιοχές όπου το μέχρι σήμερα χωροταξικό καθεστώς επέτρεπε την εγκατάσταση τους. Και οι περιοχές αυτές είναι οι αναφερόμενες ανωτέρω και δη σε περιοχές εκτός σχεδίου σε ολόκληρη την χώρα, στις δε περιοχές της Αττικής και Θεσσαλονίκης, σε εντός σχεδίου περιοχές με χρήσεις γης, χονδρεμπορίου ΒΙΠΕ και ΒΙΟΠΑ. Από τις εγκαταστάσεις δε (16) που έχουν ιδρυθεί στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, το σύνολο σχεδόν αυτών βρίσκονται σε εκτός σχεδίου περιοχές ενώ λιγότερες από 4 σε περιοχές εντός σχεδίου αλλά με χρήσεις ΒΙΠΕ, ΒΙΟΠΑ και χονδρεμπορίου. Στην περιοχή της Αττικής δε, από τα 37 σήμερα λειτουργούντα ΙΚΤΕΟ, μόλις τα εννέα (9) εξ’ αυτών είχαν ιδρυθεί σε περιοχές γενικής κατοικίας ή και πολεοδομικού κέντρου δυνάμει της υπ’αριθμ. 714/2002 γνωμοδότησης του ΝΣΚ, μέχρι το 2009 όπου μετά από αντίθετες προς τούτο αποφάσεις διοικητικών δικαστηρίων αποφασίστηκε η τροποποίηση του ν.2963/2001 δια του ν. 3710/2008 ώστε να προσδιορίζεται ρητά η δυνατότητα εγκατάστασης των μονάδων αυτών μόνον στις περιοχές με χρήση χονδρεμπορίου ΒΙΠΕ και ΒΙΟΠΑ με αντίστοιχη υποχρέωση των εγκαταστάσεων αυτών να μετεγκατασταθούν σε τέτοιες περιοχές εντός του εις τον νόμο αυτό ταχθέντος χρονικού περιθωρίου. Ως εκ τούτου, αδυνατούμε να αντιληφθούμε σήμερα, 16 χρόνια μετά, και ενώ η αγορά των Ι.ΚΤΕΟ είναι εξόφθαλμα κορεσμένη, με αρκετές εγκαταστάσεις να βρίσκονται στα όρια της χρεοκοπίας, να επιχειρείται να επιτραπεί η δυνατότητα ίδρυσης τέτοιων μονάδων σε περιοχές με χρήση γενικής κατοικίας, θέτοντας το σύνολο των λειτουργούντων Ι.ΚΤΕΟ της χώρας, που βρίσκονται εγκατεστημένες εκτός των περιοχών αυτών σε εξαιρετικά δυσχερή θέση και σε αδυναμία να ανταγωνιστούν τις τυχόν νέες μονάδες που θα ιδρυθούν σε περιοχές με τέτοια χρήση (γενικής κατοικίας) στις οποίες μέχρι σήμερα αποκλειόταν η εγκατάσταση. Η ως άνω πρόταση περίληψης της επιτρεπόμενης εγκατάστασης Ι.ΚΤΕΟ σε περιοχές με χρήση γενικής κατοικίας, σε μια, ως και ανωτέρω αναφέραμε κορεσμένη αγορά, και με δεδομένες αφενός τις απαιτήσεις σε ελάχιστη αναγκαία έκταση για την ανάπτυξη των εγκαταστάσεων αυτών (4.000 τ.μ εκτός σχεδίου και 1.500 τ.μ εντός), αλλά και αφετέρου, την ίδια την φύση της δραστηριότητας ενός Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) μας κάνει να απορούμε ευλόγως για το ποιος μπορεί να ωφεληθεί από μια τέτοια πρόταση;: Το περιβάλλον και η ποιότητα ζωής των κατοίκων των περιοχών με χρήση Γενικής Κατοικίας όπου προτίθεται το ως άνω σχέδιο νόμου να επιτρέψει την εγκατάσταση ΚΤΕΟ, προφανώς και όχι.! Οι εγκαταστάσεις αυτές των (ΚΤΕΟ), συνιστούν προδήλως βιοτεχνικές έως βιομηχανικές εγκαταστάσεις με κυρίαρχο χαρακτηριστικό την έντονη παρουσία μηχανολογικού εξοπλισμού – και της αντίστοιχης αυξημένης εγκατεστημένης ισχύος αυτού – το μέγεθος της οποίας κατά περίπτωση υπερβαίνει τα όρια της χαμηλής όχλησης,- δια της οποίας μετρώνται το σύνολο των παραμέτρων λειτουργίας ενός οχήματος, περιλαμβανομένων των εκπομπών καυσαερίων, των εκπομπών θορύβου (ηχομέτρηση), μοτοσυκλετών, ελαφρών και βαρέων οχημάτων, με αντίστοιχα αυξημένη την κίνηση των οχημάτων αυτών στις πέριξ των εγκαταστάσεων ΚΤΕΟ, οδούς στις περιοχές αυτές, άρα και την αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου τους. Οι πολίτες σίγουρα όχι, καθόσον ο αριθμός των εγκαταστάσεων ΚΤΕΟ στις οποίες μπορούν αυτοί να εξυπηρετηθούν ήδη είναι επαρκέστατος και σε σημεία που δεν απέχουν περισσότερο από 15 έως 20 λεπτά από την συντριπτική πλειοψηφία των τόπων κατοικίας ή εργασίας τους. Το καλώς εννοούμενο επιχειρείν όχι καθόσον, όποιος επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί στον χώρο του τεχνικού ελέγχου οχημάτων μπορεί να το κάνει και τώρα όπου προβλέπεται ως επιτρεπτό ήδη, όπως έχουν πράξει και το σύνολο των μελών μας, εφόσον κρίνει ότι υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω ανάπτυξη ή αύξηση του αριθμού των μονάδων Ι.ΚΤΕΟ. Οι υφιστάμενες υποδομές – επιχειρήσεις στον χώρο, ασφαλώς και όχι διότι με την ρύθμιση αυτή, αυτόματα θα βρεθούν εκτός αγοράς, απλώς και μόνον διότι τήρησαν τις προϋποθέσεις που ο ίδιος ο νόμος μέχρι σήμερα προέβλεπε για την νόμιμη εγκατάσταση τους και επένδυσαν δυσθεώρητα ποσά στον τόπο εκείνο, χωρίς να έχουν την δυνατότητα να τα αποσβέσουν. Οι μόνοι που μπορούν να ωφεληθούν από μια τέτοια ρύθμιση, είναι οι γνωστές και μη εξαιρετέες εταιρείες εκδόσεων τέτοιων αδειών –οι γνωστοί «αδειολόγοι»-, οι οποίοι, με το αζημίωτο, λυμαίνονται τον χώρο των ειδικών εγκαταστάσεων, και στο πλαίσιο αυτό, επιθυμούν για ακόμη μια φορά σε βάρος του κλάδου μας, αλλά και των συναφών αυτού, για την αδειοδότηση των οποίων απαιτούνται μελέτες, να δημιουργήσουν μια νέα και προσοδοφόρα (γι’ αυτούς), αλλά μη βιώσιμη κατά τα άλλα αγορά, καταστρέφοντας την υφιστάμενη, απλά και μόνον για να πουλήσουν μερικές άδειες ακόμη όπως έπραξαν και πράττουν στα πρατήρια, τα συνεργεία και μέχρι πρόσφατα και στα Ι.ΚΤΕΟ. Για τους λόγους κ.κ Υπουργοί και Γενικέ Γραμματέα, σας καλούμε όπως αποσύρετε από τις επιτρεπόμενες χρήσεις στην περιοχή γενικής κατοικίας τα ΚΤΕΟ – ΙΚΤΕΟ. Με εκτίμηση Για την «ΕΝΩΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΤΕΟ ΕΛΛΑΔΑΣ» Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Αλέξανδρος Τσακιρης Για την ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΤΕΟ «Ο ΑΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ» Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Αχιλλέας Πούττας Για τον «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΤΕΟ» Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Κωνσταντίνος Βήκας