• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΠΟΥΤΣΙΟΥΚΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ' | 27 Ιανουαρίου 2010, 23:47

    Αξιότιμοι κύριοι, Θεωρώ σημαντική αδικία το γεγονός να επιτραπεί η ενεργειακή επιθεώρηση λεβήτων-συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού από ειδικότητες επιστημόνων που δεν έχουν ποτέ διδαχθεί σχετικά με τα παραπάνω. Συγκεκριμένα οι αρχιτέκτονες μηχανικοι, οι πολιτικοί μηχανικοί,οι τοπογράφοι μηχανικοί, οι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί καθώς και οι πτυχιούχοι ηλεκτρολόγοι δεν έχουν επαφή με μαθήματα σχετικά με: εναλλάκτες, τεχνικές φυσικών διεργασιών Ι και ΙΙ, θέρμανση-ψύξη κλιματισμό Ι και ΙΙ, μηχανική ρευστών Ι και ΙΙ (εκτός από τα βασικά ίσως), μετάδοση θερμότητας Ι και ΙΙ, θερμοδυναμική μιγμάτων, θερμοδυναμική καθαρών ουσιών, ηλιακή ενέργεια και ενεργειακή οικονομία, μεταλλογνωσία και άλλα κατασκευαστικά μαθήματα σχετικά με την κατασκευή μηχανημάτων θέρμανση - ψύξης (διεργασίες κοπής και επεξεργασίας μετάλλων, διεργασίες παραμόρφωσης κτλ). Τα παραπάνω μαθήματα είναι συνηθισμένα για έναν ενεργειακό μηχανολόγο μηχανικό και άγνωστα για τους παραπάνω συναδέλφους. Η γνώσεις ενός μηχανικού που επιθεωρεί ένα σύστημα πρέπει λογικά να είναι τουλάχιστον ίσες με αυτές του μελετητή και του επιβλέποντος. Πως γίνεται ο διενεργων τον έλεγχο να μην έχει τα προσόντα να μελετήσει και να επιβλέψει (είτε ως προς κατασκευή είτε ως προς τη λειτουργία) το σύστημα που επιθεωρεί; Σκεφτείτε λίγο λογικά. Παράδειγμα: Η υπεύθυνη δήλωση περί στατικής επάρκειας ενός κτιρίου επιτρέπεται να συντάσεται μόνο από πολιτικούς μηχανικούς. Ομοίως ενεργειακή επιθεώρηση θα έπρεπε να επιτρέπεται μόνο σε μηχανολόγους και άμεσα σχετιζόμενες ειδικότητες. Ποιο σχετικοί με την επιθεώρηση λέβητα και κλιματισμού είναι οι Χημικοί μηχανικοί παρά οι αρχιτέκτονες, πολιτικοί μηχανικοί και ηλεκτρολόγοι. Τέλος, σε αναφορά με αυτή τη διαρκή τριβή μεταξύ ΤΕΙ - Πολυτεχνείων, δεν είναι σωστό να ισοπεδώνουμε όλα τα πτυχία και το μόχθο όλων των ανθρώπων. Κάποιοι καλώς ή κακώς πέρασαν πολυτεχνείο κάποιοι άλλοι ΤΕΙ και από όλες τις σχολές υπάρχουν καλά και κακά παραδείγματα μηχανικών. Όμως όπως υπάρχει ο ΟΑΕΔ έτσι υπάρχει και το λύκειο. Όπως υπάρχει ο ηλεκτροτεχνίτης κατωτέρας τεχνικής σχολής έτσι υπάρχει και αυτός της μέσης τεχνικής σχολής, και αντίστοιχα αυτός της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σημαντική διαφορά είναι ότι πολλοί πτυχιούχοι προήλθαν από ΤΕΛ/ΤΕΕ ενώ οι απόφοιτοι πολυτεχνείων από γενικό λύκειο ή Ενιαίο, γεγόνος που δείχνει ότι κάποιοι μόχθησαν να αποκτήσουν μια γενικότερη μόρφωση παρά μια εξειδίκευση και τελικά τα 5 έτη δεν είναι 4 συν ένα. Με εκτίμηση, Μπουτσίουκης Ανδρέας