Αρχική ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣΆρθρο 01 – Κατηγορίες ΧρήσεωνΣχόλιο του χρήστη ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ ΤΑΤΙΑΝΑ | 13 Μαρτίου 2017, 15:15
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτείνεται η δημιουργία μιας ειδικής κατηγορίας χρήσεων που θα κατονομάζεται ΑΣΤΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ (ή υποδομές αστικού εξοπλισμού) η οποία θα πρέπει να επιτρέπεται σαν ειδική χρήση τουλάχιστον σε όλες τις αστικές περιοχές. Η ως άνω ειδική κατηγορία θα πρέπει να περιλαμβάνει εγκαταστάσεις τεχνικής υποδομής όπως αντλιοστάσια, δεξαμενές, εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων,εγκαταστάσεις βιολογικού καθαρισμού, πυλώνες χαμηλής, μέσης και υψηλής τάσης, τηλεφωνικές καμπίνες (καφάο) κ.ο.κ.. Καθώς οι παραπάνω τεχνικές υποδομές συνήθως προβλέπονται σημειακά από την πολεοδομική μελέτη ή το ρυθμιστικό σχέδιο της κάθε πολεοδομικής ενότητας, οι ιδιαίτερες τους χρήσεις εγγράφονται στα όρια άλλων χρήσεων γης. Έτσι, συχνά τα έργα υποδομής που υλοποιούνται από τις τεχνικές υπηρεσίες καλούνται να συμμορφωθούν τα ίδια προς τις γειτονικές χρήσεις, συνηθέστατα ατυχώς, όσον αφορά για παράδειγμα ζητήματα θορύβου, αρτιότητας κλπ. (βλ. εν προκειμένω άρθρο 168 του κώδικα βασικής πολεοδομικής νομοθεσίας (ΦΕΚ 580/Δ/99)). Καθώς μάλιστα ο χρόνος υλοποίησης των έργων υποδομής ακολουθεί σε πολλές περιπτώσεις κατά πολύ το χρόνο έγκρισης της μελέτης και ολοκληρώνεται κατά την οικιστική εγκατάσταση ή την πίεση εκ μέρους των πολιτών των τοπικών αρχών, η ασυμβατότητα των προς υλοποίηση υποδομών με τις ήδη υλοποιημένες χρήσεις οξύνεται. Η ασυμβατότητα οξύνεται ακόμα παραπέρα, καθώς τα ξεχωριστά διαγράμματα –εφόσον υπάρχουν- των τεχνικών υποδομών στις πολεοδομικές μελέτες συχνά ορίζουν κατά προσέγγιση τη θέση των εγκαταστάσεων κοινής ωφέλειας. Συνεπώς οι χρήσεις αυτές πρέπει να προβλέπονται συνολικά από το Π.Δ. χρήσεων γης και να εφαρμόζονται ήδη από τον πολεοδομικό σχεδιασμό.