Αρχική ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣΆρθρο 18 – Γενικές και Μεταβατικές ΔιατάξειςΣχόλιο του χρήστη ΟΛΓΑ ΒΑΦΕΙΑΔΟΥ | 17 Μαρτίου 2017, 13:33
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με τη μεταβατική διάταξη της παρ.5, εμμέσως πλην σαφώς, προκύπτει ότι δεκάδες (ίσως και εκατοντάδες) εκκρεμείς υποθέσεις πολεοδομικού σχεδιασμού σε όλη την επικράτεια (από μια σημειακή τροποποίηση χρήσης γης, μέχρι την Αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Δήμου Θεσσαλονίκης των 18.000 στρεμμάτων πολεοδομημένης γης) θα υποχρεωθούν να προσαρμοστούν στο υπό έκδοση νέο θεσμικό πλαίσιο. Μόνες εξαιρέσεις αποτελούν οι ελάχιστες εκείνες περιπτώσεις, για τις οποίες υπάρχει γνωμοδότηση του αρμόδιου ΣΥΠΟΘΑ (δηλαδή όταν η μελέτη έχει φτάσει στο "παρά πέντε" για να εγκριθεί). Η υπερβολικά περιοριστική εξαίρεση προφανώς "βάζει τρικλοποδιά" σε πλήθος "ώριμων" μελετών όπως λόγου χάρη με ολοκληρωμένες διαδικασίες διαβούλευσης ή ακόμα και στον προθάλαμο του ΣΥΠΟΘΑ (π.χ. εν αναμονή έγκρισης παράλληλων απαιτούμενων μελετών, όπως ΣΜΠΕ κλπ.). Τούτο σημαίνει ότι στις ήδη εγγενείς αιτίες καθυστέρησης του πολεοδομικού σχεδιασμού προστίθεται άλλη μία (και μάλιστα ήδη από την ανακοίνωσή του ΠΔ), δεδομένου ότι θα πρέπει με κάποιον "μαγικό" τρόπο οι εκκρεμείς υποθέσεις να προσαρμοστούν σε ένα νέο πλαίσιο χρήσεων γης (όταν και εάν κυρωθεί). Είναι δε άκρως προβληματικό ότι το σχέδιο ΠΔ δε μεριμνά για τις διαδικασίες ανασύνταξης και αποζημίωσης των εκάστοτε μελετητών για το συνεπαγόμενο, πρόσθετο, εξωσυμβατικό αντικείμενο. Υπάρχει λόγος για όλη αυτή την αναστάτωση? Απολύτως κανένας! ΑΦΗΣΤΕ ΤΙΣ ΕΚΚΡΕΜΕΙΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΟΥΝ ΟΜΑΛΑ, ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΝΑ ΕΚΠΟΝΟΥΝΤΑΙ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΣΤΑΔΙΟΥ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ. ΤΟ (ΟΠΟΙΟ) ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΣ ΙΣΧΥΣΕΙ ΕΦΕΞΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ. Προς αυτή την κατεύθυνση, εξάλλου, συνηγορούν τόσο οι μεταβατικές διατάξεις του Ν.4447/2016 (άρθρο 13, παρ. 1), όσο και το "παράδειγμα προς αποφυγή" (για το συγκεκριμένο ζήτημα) του Ν.4269/2014, που υποχρέωσε ρητά την υπαγωγή στις χρήσεις του σχεδόν όλων των εκκρεμών τότε υποθέσεων (άρθρο 33, παρ. 2) και δύο χρόνια μετά, οι μελέτες που προσαρμόστηκαν -και ακόμα και εκείνες που εγκρίθηκαν- οφείλουν με νεώτερη διάταξη να αναθεωρηθούν (Ν.4447/2016, άρθρο 13, παρ. 6). Με εκτίμηση, αλλά και προβληματισμό για το αν έχετε συνείδηση του τι συνεπάγονται όσα αποφασίζετε. ΟΛΓΑ ΒΑΦΕΙΑΔΟΥ