Αρχική Κανονισμός Πυροπροστασίας ΚτιρίωνΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’: ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 11: Στάθμευση αυτοκινήτων και πρατήρια υγρών καυσίμωνΣχόλιο του χρήστη Μανουσάκης Παντελής-Γεώργιος | 27 Μαρτίου 2017, 13:27
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αναφέρεται στο 11.4. Δομική πυροπροστασία. «Τα εσωτερικά κλιμακοστάσια σε πολυώροφους χώρους στάθμευσης οχημάτων, πρέπει να είναι πυροπροστατευμένα. Στους χώρους στάθμευσης οχημάτων με χρήση μηχανικών μέσων, ανεξαρτήτως αριθμού ορόφων, τα εσωτερικά κλιμακοστάσια πρέπει να είναι πυροπροστατευμένα, με πυράντοχες αυτοκλειόμενες πόρτες, με ελάχιστο δείκτη πυραντίστασης τουλάχιστον 60 λεπτών, με επιπλέον απαίτηση δημιουργίας ειδικού πυροπροστατευμένου προθαλάμου.» Νομίζω ότι αν ο σταθμός αυτοκινήτων στους υπέργειους ορόφους του είναι ανοικτός από τα πλάγια θα πρέπει το ένα από τα δύο πυροπροστατευμένα κλιμακοστάσια (ή και τα δύο) να μην έχουν ειδικό πυροπροστατευμένο προθάλαμο. Η αναφορά βέβαια παραπάνω είναι για "Στους χώρους στάθμευσης οχημάτων με χρήση μηχανικών μέσων, ανεξαρτήτως αριθμού ορόφων" καλό είναι να διευκρινισθεί ότι δεν εντάσσονται και οι άλλοι σταθμοί. Πολλώ δε μάλλον αν ο σταθμός είναι με παρκαδόρους και απουσιάζουν οι πολίτες από τους υπέργειους ή υπόγειους ορόφους. Δηλαδή σε αυτήν την περίπτωση (της υπάρξεως παρκαδόρων) η εκκένωση είναι άμεση λόγω μικρού αριθμού παρευρισκομένων ατόμων (των παρκαδόρων δηλαδή) οι οποίοι επί πλέον γνωρίζουν τον χώρο παρά πολύ καλά, όπως γνωρίζουν επίσης και την χρήση των πυροσβεστικών μέσων. Δηλαδή σε αυτή την περίπτωση η ύπαρξη πυροπροστατευμένου προθαλάμου στα κλιμακοστάσια είναι περιττή (και πιθανόν να κάνει δυσχερή την διέλευση των οχημάτων αναλόγως της μορφολογίας του κτηρίου). Θεωρώ ότι πρέπει να μπεί αναφορά που να εξαιρεί τους σταθμούς αυτούς (με παρκαδόρους δηλαδή) από την απαίτηση υπάρξεως lobby σε ένα από τα δύο πυροπροστατευμένα κλιμακοστάσια (ή και στα δύο) ακόμα και αν επιβάλλεται από τις Γενικές Διατάξεις Τελειώνοντας θέλω να αναφέρω ότι οι προδιαγραφές των χώρων στους σταθμούς αυτοκινήτων με παρκαδόρους είναι διαφορετικές (πιο μικροί) από τους σταθμούς αυτοκινήτων με αυτοεξυπηρέτηση και δεν είναι εφικτή η μετατροπή τους σε σταθμούς με αυτοεξυπηρέτηση (δηλαδή δεν υπάρχει ο κίνδυνος να ληφθεί άδεια σταθμού με παρκαδόρους και να μετατραπεί σε σταθμό με αυτοεξυπηρέτηση).