Αρχική Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξειςΆρθρο 03 – Εκμίσθωση του δικαιώματος εκμετάλλευσης– Πάγια και Αναλογικά ΜισθώματαΣχόλιο του χρήστη ΣΤΕΦΑΝΗΣ ΦΩΤΗΣ | 19 Ιουλίου 2017, 14:14
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΧΟΛΙΟ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΑΔΡΑΝΩΝ ΑΠΟ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΜΗ ΑΔΡΑΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΑΡΘΡΟ 3 ΠΑΡ 7 Κατά την γνώμη μου το θέμα της πώλησης παραπροϊόντων τίθεται πάντα από δυο πλευρές Η μια πλευρά είναι αυτή της ελληνικής πονηριάς και παραβατικότητας που επιθυμεί την πώληση αδρανών υλικών μέσω αδιάφανων διαδικασιών και την παράκαμψη του αυστηρού νομοθετικού πλαισίου . Για την πλευρά αυτή δεν υπάρχει τίποτα να πούμε ή να σχολιάσουμε , όλοι που είμαστε στον εξορυκτικό κλάδο γνωρίζουμε και μια τέτοια περίπτωση. Η άλλη πλευρά είναι η σοβαρή , η τίμια αυτή που προσπαθεί να επιβιώσει. Υπάρχει μια μερίδα εκμεταλλευτών μικρή – μεγάλη δεν ξέρω πόση η οποία βλέπει την πώληση των παραπροϊόντων ως διέξοδο για να απαλλαγεί από τα ‘’μπαζα’’ . Όμως όταν τρέχει αυτή την εξίσωση διαπιστώνει ότι δεν είναι συμφέρουσα η δραστηριότητα γιατί απλά αυτά τα υλικά τα οποία είναι πραγματικά εξορυκτικά απόβλητα από λατομεία που έχουν κύριο προϊόν το μάρμαρο ή το βιομηχανικό ορυκτό και είναι πάντα μακριά από τα κέντρα κατανάλωσης. Απόρροια αυτού είναι τα δεκάδες εκατομμύρια τόνοι αποβλήτων ανά την Ελλάδα . Στις περισσότερες των περιπτώσεων τα λατομεία αυτά δεν έχουν χωρο για να αποθέσουν τα στείρα τους και προσπαθούν να βρουν πρακτικές λύσεις για να συνεχίσουν την εκμετάλλευση. Κατά την άποψη μου είναι επιτακτικό να απλοποιηθεί η διαδικασία εναπόθεσης στείρων. Επίσης θα πρέπει να επιτρέπεται και η εναπόθεση των στείρων εντός αναδασωτέας ισως με ένα όρο ότι η πράξη αναδάσωσης να προηγείται την έναρξη του νέου νομου για να μην ενθαρρυνθεί η παράνομη εκχέρσωση . Δεν είναι λογικό να σου επιτρέπει ο νόμος την εναπόθεση σε μια παρθένα δασική έκταση και να μην σου την επιτρέπει σε μια διαταραγμένη που χρήζει αποκατάστασης . Επιπλέον πρέπει να να προβλεφθεί να μπορεί κάποιος εκμεταλλευτής αυτόνομα να υποβάλει ΜΠΕ για εναπόθεση στείρων σε αργουντο λατομείο με σκοπό την αποκατάσταση του . έτσι και θα συνεχιστεί η εκμετάλλευση των ενεργών χωρων και παράλληλα θα συντελείται και αποκατάσταση των παλαιών. Επιπλέον η οδηγία 2006/21/ΕΚ της 15ης Μαρτίου 2006 που αφορά τα εξορυκτικά απόβλητα προβλέπει την επαναφορά των εξορυκτικών αποβλήτων εντός της κοιλότητας εκσκαφής μετά την εξόρυξη του ορυκτού, το οποιο θεωρώ ότι εχει εφαρμογή σε πάρα πολλά λατομεία έκτασης ανω των 60 στρεμμάτων. Κατά την γνώμη μου αυτό είναι η πιο εφαρμοστέα μέθοδος για τα στείρα διότι στην πράξη είναι πολύ δύσκολο να πωληθούν. Οσο δε για πώληση τους ως αδρανή είναι πάρα πολύ δύσκολο διότι και το κόστος επεξεργασίας είναι μεγάλο αλλά και το κόστος μεταφοράς είναι συγκριτικά πολύ μεγάλο και πρακτικά σε πραγματικές συνθήκες αδύνατο, για αυτό και συνεπώς δεν γίνεται αυτό στην πράξη. Πώληση πρακτικά είναι δύσκολο να γίνει . Έστω ότι ένα λατομικό κέντρο παράγει στείρα της τάξεως των 400.000 τονων τον χρόνο και έχει συσσωρευμένα κάποια εκατομμύρια ακόμα. Έστω τώρα ότι βρίσκεται ένα πελάτης των 30.000 τόνων , ποιος θα πρώτο πουλήσει και με τα αλλά παραγόμενα που περισσεύουν τι γίνεται ; Από όλα τα παραπάνω πιστεύω ότι η παράγραφος 7 του άρθρου 3 μάλλον βολεύει την πρώτη πλευρά πάρα την δεύτερη . Επίσης θα πρέπει να αναλογιστούμε ποσά χρόνια απαιτούνται για να κλείσει ένα παράνομο λατομείο το οποίο διαστρεβλώνει τον ανταγωνισμό (κατά την γνωμη μου πάνω από δέκα) και τι πραγματικά θα αποφέρει αυτή η διάταξη στον εξορυκτικό κλάδο. Προτείνω και εγώ την κατάργηση της ΣΤΕΦΑΝΗΣ ΦΩΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΗ