Αρχική Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξειςΆρθρο 23Σχόλιο του χρήστη ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ | 19 Ιουλίου 2017, 15:48
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κεφάλαιο Θ’ Άρθρο 50 Δεν διασαφηνίζεται ότι δεν υπάρχει χρονικός περιορισμός/διάρκεια για τις ερευνητικές εργασίες επί ιδιωτικών εκτάσεων Κεφάλαιο Θ’ Άρθρο 51 § 3 α i Η διάταξη αυτή εννοεί ότι δεν δίνεται έγκριση διενέργειας ερευνητικών εργασιών εάν είχε παρασχεθεί δυνατότητα εκμετάλλευσης οποιουδήποτε λατομικού ορυκτού και δεν έχει παρέλθει μεγαλύτερο χρονικό διάστημα της δεκαπενταετίας από τη λήξη, παύση ή ανάκλησή της. Σε κάθε περίπτωση, το χρονικό διάστημα 15 ετών που αφήνεται, είναι πάρα πολύ μεγάλο. Επισημαίνουμε ότι υπάρχει πλήθος αδειών εκμετάλλευσης μαρμάρων και βιομηχανικών ορυκτών στο όνομα Δήμων και Κοινοτήτων που είναι σε ισχύ εδώ και δεκαετίες, χωρίς να έχουν πραγματοποιηθεί εργασίες. Πρέπει να γίνει προσθήκη στην παράγραφο 3 α του άρθρου 51 ότι για τις περιπτώσεις αυτές που από τα δελτία δραστηριότητας αποδεικνύεται ότι τουλάχιστον για 15 χρόνια δεν έχουν πραγματοποιηθεί εργασίες, με τη δημοσίευση του παρόντος, αίρονται οι τυχόν σε ισχύ άδειες εκμετάλλευσης και οι χώροι αυτοί γίνονται δεκτοί για χορήγηση άδειας έρευνας. Κεφάλαιο Θ’ Άρθρο 51 § 4 Η έγκριση για έρευνα πρέπει να χορηγείται για χρονικά διάρκεια 3 ετών ώστε να συνάδει και με το Άρθρο 8 παράγραφος 9 του παρόντος Κεφάλαιο Θ’ Άρθρο 52 Δεν διευκρινίζεται τι ισχύει για την παράταση εκμετάλλευσης βιομηχανικών ορυκτών σε ιδιωτικές εκτάσεις. Προτείνουμε σε ιδιωτικές εκτάσεις, η αίτηση παράτασης να κατατίθεται 6 μήνες πριν τη λήξη της προηγούμενης. Κεφάλαιο Θ’ Άρθρο 54 Προτείνεται σε ιδιωτικές εκτάσεις η αίτηση παράτασης να κατατίθεται 6 μήνες πριν τη λήξη της προηγούμενης. Κεφάλαιο Θ’ Άρθρο 56 § 1 Αναφέρεται ότι κατατίθεται εγγυητική επιστολή χωρίς να διασαφηνίζεται ποιο είναι το αντικείμενο της εγγυητικής και από ποιον κατατίθεται και σε ποια υπηρεσία. Κεφάλαιο Θ Άρθρο 56 § 4 Σε κάθε ανανέωση εγγυητικής ανά τριετία, δεν θα πρέπει να συναθροίζεται η προηγούμενη γιατί κατ’ αυτόν τον τρόπο συγκεντρώνονται πολύ μεγάλα ποσά, με αντίστοιχα πολύ μεγάλα ύψη χρηματοοικονομικής εγγύησης. Προτείνουμε η εγγυητική να καλύπτει παραγωγή δύο τριετιών και μόνο. Κεφάλαιο Θ’ Άρθρο 56 § 8 Σε αμφισβητούμενες, ιδιοκτησιακά, εκτάσεις, σε περίπτωση τελεσιδικίας υπέρ του Δημοσίου, προβλέπεται ότι ο φορέας θα πληρώσει στο Ελληνικό Δημόσιο μισθώματα από τη στιγμή που ξεκίνησε η μίσθωση του χώρου που αυτή έγινε, με ιδιώτη ή ΟΤΑ. Αυτή η αναδρομική πληρωμή μισθωμάτων και μάλιστα σε μεγάλο βάθος χρόνου, δημιουργεί θέματα βιωσιμότητας επιχειρήσεων και στοιχειοθετεί θέματα συνταγματικότητας. Κατά τη γνώμη μας, τα μισθώματα θα πρέπει να καταβάλλονται προς το Δημόσιο από τη χρονική στιγμή της τελεσιδικίας και πέρα. Εάν το Δημόσιο, επί ιδιοκτησιών που δεν διεκδίκησε ποτέ, θέλει να εισπράξει μισθώματα από τον ιδιώτη ή τους ΟΤΑ που φέρονταν ως ιδιοκτήτες, πρέπει να τα διεκδικήσει από αυτούς. Κεφάλαιο Θ Άρθρο 57 § 2 Οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις γνωστοποιούνται σε υπηρεσία της Περιφέρειας ενώ η γνωστοποίηση των εκμεταλλεύσεων γίνεται σε υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Κατά τη γνώμη μας, αφού οι εγκαταστάσεις εντός λατομικού χώρου έχουν εγκριθεί είτε με την Τεχνική Μελέτη (όπως προβλέπει το παρόν), είτε με ξεχωριστή κατάθεση, όπως εμείς προτείνουμε, θα γνωστοποιούνται στην ίδια υπηρεσία, δηλαδή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης . Κεφάλαιο Θ Άρθρο 57 § 3 δ Δεν χρειάζεται ξεχωριστή άδεια δεδομένου ότι με το Ν. 4014 οι άδειες αυτές καταργούνται και συμπεριλαμβάνονται στην ΑΕΠΟ.