Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝΆρθρο 05 – Καθορισμός όρων διάθεσης υγρών αποβλήτωνΣχόλιο του χρήστη 'Ολγα Κοτσελίδου, Γενική Διευθύντρια Ενωση Δημοτικών Επιχειρήσεων 'Ύδρευσης-Αποχέτευσης (Ε.Δ.Ε.Υ.Α.) | 15 Σεπτεμβρίου 2017, 12:11
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
§ 1, 2. Ο καθορισμός ενιαίων όρων διάθεσης υγρών αποβλήτων για όλες τις δραστηριότητες σε επίπεδο λεκάνης απορροής η τμημάτων αυτής δεν είναι σωστή. Με το τρόπο αυτό κάθε είδους δραστηριότητα αντιμετωπίζεται ως δυνητικός παραγωγός επικίνδυνων βιομηχανικών αποβλήτων όπως των ουσιών προτεραιότητας και άλλων ρύπων που επιβάλλεται να ελέγχονται από τα κράτη-μέλη βάσει των Προτύπων Ποιότητας Περιβάλλοντος που θεσπίζει η Οδηγία 2008/105/ΕΚ (εναρμόνιση με την ΚΥΑ 51354/2641/Ε103/2010 και την τροποποίησή της με την ΚΥΑ 170766/2016), ανεξαρτήτως αν οι ουσίες αυτές απαντώνται ή αναμένεται να ανιχνευθούν στην εν λόγω περιοχή και ανεξαρτήτως εάν η τυχόν παρουσία τους συνάδει με το είδος της επιχειρούμενης δραστηριότητας. Ως εκ τούτου, σε συνδυασμό με την παράγραφο 4, είναι δυνατόν να απαιτείται, τόσο από πολύ μικρή δραστηριότητα όσο και από μεγάλη ο ίδιος εξειδικευμένος έλεγχος των 45 χημικών ουσιών του Παραρτήματος Ι της 2008/105/ΕΚ, με μεγάλο κόστος. Ας ληφθεί υπόψη ότι η συχνότητα δειγματοληψίας υπολογίζεται από την 91/271 οδηγία με τουλάχιστον 4 δείγματα τον χρόνο. Επίσης σύμφωνα με την παρατήρηση του άρθρου 3 § 3 β είναι επίσης δυνατό να τίθενται αυστηρά όρια και για τις χημικές παραμέτρους όπως να επιβάλλεται το όριο των 10/10/1 ppm BOD/N/P και η εφαρμογή τριτοβάθμιας επεξεργασίας για κάθε σημειακή πηγή, ανεξαρτήτως μεγέθους και είδους δραστηριότητας, κατηγορίας αποδέκτη και επιθυμητής χρήσης του. Επιπροσθέτως, να απαιτείται ικανοποίηση των κριτηρίων για απεριόριστη επαναχρησιμοποίηση. Λαμβάνοντας πέραν τούτου υπόψη και όλες τις σχετικές παρατηρήσεις που προηγήθηκαν, προτείνεται η εξής διατύπωση: §2.Σε περιπτώσεις μη επάρκειας δεδομένων των σημείων β-θ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, όπως υδατορέματα μη μόνιμης ροής τα οποία δεν έχουν συμπεριληφθεί στα ποτάμια υδατικά συστήματα των Σχεδίων- Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών (ΣΛΑΠ), ή υδατορέματα μη μόνιμης ροής όπου δεν προκύπτει αραίωση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, λαμβάνονται υπόψη το μέγεθος και το είδος της επιχειρούμενης δραστηριότητας, οι βέλτιστες διαθέσιμες τεχνικές για την επεξεργασία των λυμάτων της, καθώς και η ζητούμενη ανωτέρα χρήση του τελικού αποδέκτη και εφαρμόζονται αναλόγως και κατά περίπτωση, οι δόκιμες από περιβαλλοντικής και οικονομοτεχνικής απόψεως οριακές τιμές εκπομπής. Οι ως άνω τιθέμενοι όροι και η εγκρινόμενη με αυτούς διάθεση λυμάτων (μέσω ΑΕΠΟ ή ΠΠΔ), μπορούν να αναθεωρούνται και/ή να αίρονται, εν όψει και της αναθεώρησης ή συμπλήρωσης των υφιστάμενων ΣΛΑΠ, υπό το πρίσμα νέων περιβαλλοντικών δεδομένων ή βιώσιμων τεχνικών αντιρρύπανσης και βάσει της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» που εισάγεται κατά την ανάκτηση του κόστους υπηρεσιών ύδατος, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 8 του Π.Δ. 51/2007.