Αρχική Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχώνΑΡΘΡΟ 4 Έργο των ΦΔΠΠΣχόλιο του χρήστη ΠΕΡΓΑΝΤΗΣ ΦΩΤΗΣ -ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΦΔ Λ/Θ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ | 17 Νοεμβρίου 2017, 13:17
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παράγραφος 11 (Να προστεθεί) : Κατόπιν τεκμηριωμένης έκθεσης του εκάστοτε Φορέα Διαχείρισης, εξαιρούνται από τις πάγιες διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης, εργασίες μικρής κλίμακας που αφορούν αποκλειστικά σε ζητήματα διαχείρισης άγριας ζωής ή ανάδειξης των περιβαλλοντικών αποθεμάτων των προστατευόμενων περιοχών όπως π.χ. η δημιουργία - τοποθέτηση παρατηρητηρίων άγριας ζωής, μονοπατιών επισκεπτών, ειδικών φραχτών, νησίδων αναπαραγωγής υδροβίων ή παρυδάτιων πτηνών, κιοσκιών, καταλυμάτων εποπτών φύλαξης, ενημερωτικών πινακίδων. Η έκθεση οφείλει να περιλαμβάνει αιτιολόγηση της σκοπιμότητας της εργασίας και της μη αρνητικής επίδρασής της καθώς και τεχνική περιγραφής της. Η έκθεση υποβάλλεται προς έγκριση στο αρμόδιο Τμήμα της Διεύθυνσης Βιοποικιλότητας, Εδάφους και Διαχείρισης Αποβλήτων του ΥΠΕΝ. Με την έγκρισή της μπορεί να προχωρήσει η υλοποίηση της εργασίας. Παράγραφος 12 : Προτείνεται αντί «Η παροχή γνώμης εντός 20 ημερών ….» να τεθεί «Η παροχή γνώμης εντός 45 ημερών…» και τούτο διότι απαιτείται περισσότερος χρόνος του ενός μηνός που συνήθως απέχουν μεταξύ τους οι συνεδριάσεις του ΔΣ των φορέων αφού πρέπει για πολλά θέματα γνωμοδοτήσεων να υπάρχει απόφαση ΔΣ. Αν δηλαδή μία υπόθεση προς γνωμοδότηση φθάσει στον ΦΔ αμέσως μετά από κάποια συνεδρίαση του ΔΣ του και η επόμενη συνεδρίαση πραγματοποιηθεί μετά από 1 μήνα, χρειάζεται και ο χρόνος για να απομαγνητοφωνηθούν τα πρακτικά της, να καθαρογραφεί η σχετική απόφαση και να υπογραφεί από τα παρόντα μέλη του ΔΣ. παράγραφος 18:Η εμπειρία έχει καταδείξει ότι από τις υποθέσεις που οι ΦΔ έχουν καταγράψει και τεκμηριώσει διάφορες παραβάσεις της ισχύουσας γενικότερης νομοθεσίας ή ειδικότερης (ΚΥΑ ή ΠΔ) που ισχύει για τις προστατευόμενες περιοχές που εποπτεύουν, οι καθ’ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες αδρανούν να αντιδράσουν (δευτερογενής έλεγχος και επιβολή κυρώσεων κλπ) σε ποσοστό που ξεπερνάει το 80% (δεν θα ήταν λάθος να αναφερθεί και το 90%). Επειδή οι ΦΔ έχουν την αντικειμενική δυνατότητα να είναι πολύ πιο αποτελεσματικοί επ’ αυτού, ζητείται να υπάρξει είτε ρητή αναφορά στο νομοσχέδιο είτε πρόβλεψη ότι : Οι επόπτες – φύλακες που απασχολούνται στους ΦΔ, αμέσως μετά την υπαγωγή τους σε σύμβαση αορίστου χρόνου, θα έχουν προανακριτικές αρμοδιότητες. Επίσης, ότι για συγκεκριμένες κατηγορίες διαπιστευμένων παραβάσεων (προτείνεται αυτές να καθοριστούν συγκεκριμένα), παρέχεται η δυνατότητα στους ΦΔ να επιβάλλουν πρόστιμα στους παραβάτες, τα δε προκύπτοντα ποσά να εκπίπτουν υπέρ του Πράσινου Ταμείου σε ειδικό λογαριασμό από τον οποίο χρηματοδοτούνται σχετικές φιλοπεριβαλλοντικές δράσεις των ΦΔ που έχουν επιβάλλει τα πρόστιμα αυτά. Παράγραφος 22 (να προστεθεί) : Διεξαγωγή επαγγελματικών οικοτουριστικών δραστηριοτήτων και γενικότερα ξεναγήσεων από τρίτους εντός των χώρων δικαιοδοσίας των χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση του ΦΔ και έγκρισή τους από αυτόν θεωρούνται παράνομες και επισύρουν την επιβολή κυρώσεων. Οι κυρώσεις αυτές δύνανται να έχουν τη μορφή προστίμου που εισηγείται ή επιβάλλει ο ΦΔ. Τα δε προκύπτοντα ποσά να εκπίπτουν υπέρ του Πράσινου Ταμείου σε ειδικό λογαριασμό από τον οποίο χρηματοδοτούνται σχετικές φιλοπεριβαλλοντικές δράσεις των ΦΔ που έχουν επιβάλλει τα πρόστιμα αυτά