Αρχική Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχώνΑΡΘΡΟ 4 Έργο των ΦΔΠΠΣχόλιο του χρήστη Αναστασία Μιρλή | 20 Νοεμβρίου 2017, 15:03
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Δυστυχώς και παρά τις ελπίδες μας δεν φαίνεται να εντοπίζεται σε ότι αφορά τις ουσιαστικές αρμοδιότητες των ΦΔ κάποια ιδιαίτερη αλλαγή πέραν της αύξησης των ορίων διαχείρισης τους. Κατά την άποψή μου τα προβλήματα είναι τα κάτοθι: 1)Οι ΦΔ παραμένουν γνωμοδοτικό εργαλείο. Συχνά έχουμε αντιμετωπίσει στηυ πράξη, οι γνωμοδοτήσεις να μην λαμβάνονται υπόψιν από τις αρμόδιες υπηρεσίες ή ακόμα και να μην ζητούνται καν. Συνεπώς, ακόμα και με το νέο νομοσχέδιο δεν έχουμε ισχυροποίηση της επιστημονικής γνώσης και της διαχείρισης από τους ΦΔ σε δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα εντός της χωρικής τους αρμοδιότητας. Επιπλέον, με την προσθήκη των νέων περιοχών προκύπτει το ερώτημα με ποια νομοθεσία πλέον θα γνωμοδοτούν οι ΦΔ για τις περιοχές αυτές; Θα δημιουργηθούν νέες ζώνες προστασίας; Θα εκδοθούν νέες ΚΥΑ ή ακόμα καλύτερα ΠΔ, που χρόνια αναμένουν οι Φορείς Διαχείρισης; 2) Εντός του Νομοσχεδίου δεν τονίζεται και η αύξηση των αρμοδιοτήτων των εποπτών, οι οποίοι καθημερινά και παρά τις δυσκολίες στη χρηματοδότηση, βρίσκονται στο πεδίο και έρχονται σε επαφή με διάφορες παράνομες δραστηριότητες. Δυστυχώς, παρά την θέλησή τους να επέμβουν, οι αρμοδιότητες τους δεν τους επιτρέπουν τον έλεγχο και αναγκάζονται να αναμένουν (για ώρες κάποιες φορές) τις αρμόδιες υπηρεσίες να παρέμβουν. Πρόβλημα αντιμετωπίζει και το επιστημονικό προσωπικό, το οποίο δεν μπορεί να καταθέσει έκθεση αυτοψίας για κάποια παρατηρούμενη παράνομη δραστηριότητα, αλλά οφείλει να περιμένει το κλιμάκιο από την αρμόδια υπηρεσία να αποφανθεί. Συχνά, οι καταγγελόμενοι αποκαθιστούν πρόχειρα την παράβαση, με αποτέλεσμα να αθωόνοται στα δικαστήρια και να επαναλαμβάνουν την πράξη τους. 3) Δεν αναφέρεται η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ως δυνατότητα από τους Φορείς Διαχείρισης. Ήδη το σύνολο των Φορέων Διαχείρισης συνεργάζεται με τις αντίστοιχες Πρωτοβάθμιες και Δευτεροβάθμιες Δ/νσεις και παρέχει προγράμματα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης σε μαθητές όλων των ηλικιών (5-18). Θα ήταν ορθό να αναφερθεί μέσα στο Νομοσχέδιο για να βοηθήσει στην βελτιστοποίση της συνεργασίας και στην ουσιαστική ευαισθητοποίηση των παιδιών για το περιβάλλον και τις προστατευόμενες περιοχές. 4) Οι Φορείς Διαχείρισης ήδη στο προσωπικό τους έχουν ξαναγούς, οι οποίοι ήδη πραγματοποιούν ξεναγήσεις στις προστατευόμενες περιοχές. Συνεπώς, πέραν της έγκρισης των δραστηριοτήτων ξενάγησης από τους Φορείς Διαχείρισης θα πρέπει να αναφέρεται ρητά και η δυνατότητα παροχής υπηρεσιών ξενάγησης. Αναστασία Μιρλή MSc Βιολόγος Εργαζόμενη στον Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Νέστου-Βιστωνίδας-Ισμαρίδας