Αρχική Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχώνΑΡΘΡΟ 4 Έργο των ΦΔΠΠΣχόλιο του χρήστη Μήτσαλας Μιχαήλ | 22 Νοεμβρίου 2017, 11:46
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1) Πρέπει οι φορείς να αξιολογούνται με το πόσο σε ετήσια βάση συμβάλουν στην αύξηση της τουριστικής κίνησης δηλαδή όταν όταν στο νομό έχουμε π.χ. 10000 τουρίστες, πόσους επισκέπτες είχε ο φορέας και τι πόσο εισέπραξε σε σχέση με τα έξοδα που είχε για την εξυπηρέτηση των. Και δίνω ένα παράδειγμα: Δεν νοείται να περνούν χιλιάδες τουρίστες από μπροστά από τον Φορέα κατευθυνόμενοι προς το νησί της Θάσου και να μην παίρνει αναλογικά μερίδιο σε επισκεψιμότητα και έσοδα. 2) Πρέπει οι ΦΔΠΠ και οι εργαζόμενοι δηλ. η ψυχή των να αξιολογούνται για την πολύχρονη εμπειρία και τεχνογνωσία των που είναι ΚΕΦΑΛΑΙΟ σαν πόρος που μεταφράζεται ή μη; π.χ. να διαχέεται προς απόκτηση υποστήριξης και συνεπικουρικότητα η δυνατότητα από τους ΦΔΠΠ δημιουργίας σχολείων πεδίου για επαγγελματίες του αγροτουτουρισμού όπως οδηγούς βουνού, συνοδούς επισκεπτών, αλιέων που σύμφωνα με τον σχετικά πρόσφατο νόμο περί αλιευτικού τουρισμού θέλουν να ασχοληθούν επι του αντικειμένου και ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΜΙΑ ΣΧΟΛΗ ΑΛΙΕΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΗΣ πόσο μάλλον μια σχολή εξειδίκευσης αυτών των ανθρώπων σε νέα αντικείμενα βιοποριστικού είδους που τους καθιστούν πρεσβευτές της μεγαλύτερης έκτασης χωρικά της Ελλάδας και του πολιτισμού της (για 365 μ/7 ε/24 ω επέκτασης του τουρισμού π.χ. στην θάλασσα έχει κρύο και τρικυμία αλλά σε ένα ποτάμι ή λίμνη που είναι προστατευμένο λόγω γεωμορφολογίας; ) 3) Θα ήταν καλό να εξεταστεί κατά πόσο ο ΕΟΤ προβάλει το έργο και τις δράσεις των ΦΔ. Δυστυχώς το παρόν δεν μου δίδει την δυνατότητα υποβολής του καλαίσθητου πολυσέλιδου φυλλαδίου προβολής του αντίστοιχου τουρκικού οργανισμού τουρισμού που με προμήθευσε το αντίστοιχο γραφείο πληροφόρησης αλλά σας δίνω το ΜΟΤΟ: the bird watching (ornithology) is unlimited and can be done for 365 days and 24 hours αυτό για όσους ψάχνουν νέους τρόπους τρόπους επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου όμως προϋπόθεση είναι και η αλλαγή του ωραρίου όλων όσων εμπλέκονται. π.χ. ο τοπικός Ξενοδόχος θα πρέπει να σερβίρει πρωινό -π.χ. καβουρμά με αυγά- σε διάφορη ώρα για τους επισκέπτες, πιθανόν πριν το χάραμα ή το δείπνο -π.χ. τραχανόσουπα- τις μεταμεσονύχτιες ώρες μετά την παρατήρηση των νυκτόβιων αλλά και ο εργαζόμενος στον φορέα διαχ/σης θα πρέπει να μπορεί να εργάζεται και να συνεργάζεται με την τοπική κοινωνία και το σαββατοκύριακο ή τις νυκτερινές ώρες εφόσον απαιτείται. 4) Πρέπει οι φορείς να αξιολογούνται με το πόσο σε ετήσια βάση συμβάλουν στην προσέλκυση επιστημονικού προσωπικού και εθελοντών για υλοποίηση δράσεων π.χ. πόσους εθελοντές προσέλκυσε για να γίνει μια καταγραφή ενός ενδημικού είδους της χλωρίδας και από ποιες χώρες. 5) Πρέπει οι φορείς να αξιολογούνται με το πόσο είναι σε θέση ένα πρόγραμμα αφού το υλοποιήσουν να μπορούν να το συντηρήσουν είτε είναι άυλο π.χ. παρακολούθηση και καταγραφή σπανίου είδους ή και μοναδικού στην Ελλάδα όπως οι μέδουσες Craspedacusta sowbergii εσωτερικών υδάτων στο Διαβολόρεμα στην περιοχή του Σουφλίου είτε υλικών όπως πληροφοριακές πινακίδες, κιόσκια πληροφόρησης, ξύλινες κατασκευές παρατηρητηρίων κ.α. που με το πέρασμα των ετών αρχίζουν να καταρρέουν. 6) Πρέπει οι φορείς να είναι σε θέση να μπορούν να παρακολουθούν και να επιβλέπουν και πλησίον εκτός του τομέα ευθύνης τους κάποιων απειλούμενων ή μοναδικών σπανίων ειδών της χλωρίδας και της πανίδας της Ελλάδας. π.χ. το οικοσύστημα ενός ποταμού είναι διαμήκες σε σχέση με τα όρια ενός ΦΔΠΠ και εκτείνεται εκτός ορίων του. 7) Θα ήταν καλό να εξεταστεί αν οι Θηροφύλακες έχουν καλή συμβολή στην "αστυνόμευση" μετά από εκπαίδευση από τους Φορείς σε θέματα που μπορούν να συμπράξουν. Επίσης οι Θηροφύλακες θα έπρεπε να ελέγχουν και να επιβάλουν πρόστιμα υπέρ των Φ.Δ. και την αλιεία των εσωτερικών υδάτων και όχι μόνο η Ελληνική Αστυνομία. 8) Είναι πολύ θετικό ότι επεκτείνονται οι προστατευόμενες περιοχές και σε νησιά της άγονης γραμμής όπως αυτό της Σαμοθράκης αλλά θα πρέπει να γίνει συντονισμένη προσπάθεια για πολιτική έκπτωσης τόσο στα εισιτήρια όσο και μέριμνα διαμονής των εργαζομένων καθόσον έκτος από τις απεργίες των ναυτεργατών -που ίσως είναι προβλέψιμες- υπάρχει ο υπαρκτός κίνδυνος εγκλωβισμού ένθεν και κακείθεν λόγω ετησίας συντήρησης ή ξαφνικών μηχανικών βλαβών πλοίων αλλά και καιρού μη επιτρέποντος τον απόπλου των. 9) Θα πρέπει να θεσμοθετηθεί η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση κυρίως του πληθυσμού της υπαίθρου ως προς την περισυλλογή θανόντων ζώων, πτηνών, ιχθύων και άλλων ειδών ως και η κατάσχεση εφόσον απαιτείται για την αξιοποίησή των τόσο για τις αιτίες θανάτου όσο και για την ταρίχευση των για των εμπλουτισμό μουσείων, ιδιωτικών συλλογών αλλά και ανταλλαγής αυτών με άλλα άλλων κρατών δίδοντας έσοδα και κύρος στους Φ.Δ. π.χ. πολλές φορές έχουμε δει στην τηλεόραση καρχαρίες μεγάλου μεγέθους σε ιχθυοπωλεία ή ιδιωτικά σκάφη ψαράδων με κορυφαίο την σχετική ανακοίνωση για φωτογραφία επωνύμου “Η διεθνής περιβαλλοντική οργάνωση WWF τονίζει ότι η αλιεία του εξαβράγχιου καρχαρία απαγορεύεται από την εθνική νομοθεσία από το 1981, με το προεδρικό διάταγμα 67/1981” 10) Θα πρέπει να θεσμοθετηθεί η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση μέσα από τους ΦΔΠΠ κυρίως του πληθυσμού της υπαίθρου σε θέματα διατάραξης του οικοσυστήματος κυρίως στην Δυτική και Βόρειο Ελλάδα βλέπε πλήθος σχετικών δημοσιευμάτων π.χ. www.xanthipress.gr/afou-mazepsan-ta-panta-apo-votana-sta-vouna-tora-psarevoun-ke-paranoma/ http://oladeka.com/2017/02/σύλληψη-πέντε-αλλοδαπών-στη-λίμνη-της/ www.protothema.gr/environment/article/685302/mastiga-tis-hloridas-tis-dramas-i-paranomi-sullogi-aromatikon-futon/ www.kathimerini.gr/780789/article/epikairothta/perivallon/paranomh-syllogh-arwmatikwn-fytwn και αυτές είναι περιπτώσεις που ήρθαν στην επιφάνεια γιατί η περίπτωση ατόμων από παρακείμενη κυρίως δυτικά της Ελλάδας ανεπτυγμένης ευρωπαϊκής χώρας να συλλέγουν ενδημικά ή σπάνια είδη και κατόπιν να αποκτούν “μοναδική πατέντα DNA” επί του είδους είτε να το τροποποιούν και έτσι να κλέβουν την μοναδική βιοποικιλότητα σε σχέση με τις λοιπές χώρες της Ευρώπης και να αναπτύσσουν την οικονομία τους με εμάς θεατές. 11) Θα πρέπει να θεσμοθετηθεί η δημιουργία μέσα από τους ΦΔΠΠ κοινής τράπεζας ή “βιβλιοθήκης” DNA των ΦΔΠΠ δίδοντας έσοδα και κύρος στους Φ.Δ. αλλά και ενός κοινού ταμείου που σαν σκοπό θα έχει την χρηματοδότηση δράσεων επικοινωνίας, συνδιοργάνωσης, συντονισμού, κ.λ.π. δράσεων για την αποφυγή του φαινομένου να κατά το λαϊκό απόφθεγμα “να μην γνωρίζει η αριστερά τι ποιεί η δεξιά” 12) Θα πρέπει να θεσμοθετηθεί η δημιουργία μέσα από τους ΦΔΠΠ κοινού φορέα ΦΔΠΠ διάχυσης τεχνογνωσίας προσέλκυσης χρηματοδοτήσεων απευθείας από την Ευρωπαϊκή Ένωση βασιζόμενη στην αρχή της επικουρικότητας της Ε.Ε. παρακάμπτοντας την γραφειοκρατία του Κράτους μας και της δημιουργίας πελατειακών σχέσεων 13) Η αλλαγή ονομασίας των ΦΔΠΠ έχει διάφορα κόστη με το πιο απλό π.χ. όπως κόστος αλλαγής σφραγίδων, επιστολόχαρτων, νέων ενημερωτικών εντύπων, των ίδιων των πινακίδων των κτηρίων λειτουργίας των κ.λ.π. Αυτό το κόστος ποιος θα το επιβαρυνθεί; από ποιους πόρους;