Αρχική Κανονισμός Ενεργειακής Απόδοσης ΚτιρίωνΆρθρο 1- ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Τσίχλας Σπύρος | 31 Ιανουαρίου 2010, 16:23
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με τη νέα νομοθεσία εξοικονόμησης ενέργειας στα κτίρια σχολιάζοντας επί της αρχής του νομοσχεδίου είναι απαραίτητο να τεθεί σε εφαρμογή εκτός από τα νέα κτίρια αλλά και στα υφιστάμενα ανεξάρτητα χρονολογίας δόμησης με τρόπο ώστε η εξοικονόμηση ενέργειας να είναι αποδοτικά εφικτή, αντικειμενική και χρηματοδοτικά δίκαιη σε αυτούς που θα συμμορφωθούν με το νέο κανονισμό εξοικονόμησης. Είναι γεγονός πως θα υπάρξουν αντιδράσεις στον τρόπο εφαρμογής της νομοθεσίας κυρίως προς αυτούς που θα ελέγχουν τα κτίρια και θα εφαρμόσουν τον κανονισμό σε μία οικονομική περίοδο η οποία δεν ενθαρρύνει επενδύσεις με μακροχρόνια απόδοση του αρχικού κεφαλαίου και δίχως την ευαισθητοποίηση του κόσμου σε θέματα εξοικονόμησης ενέργειας, ήπιων μορφών ενέργειας, κλιματικής αλλαγής και το κυριότερο οικονομικών κινήτρων. Θεωρώ πως είναι επιτακτικά αναγκαίο πριν την εφαρμογή του κανονισμού εξοικονόμησης ενέργειας στα κτίρια να προηγηθεί ο λογιστικός έλεγχος κατανάλωσης ενέργειας σε σύντομο χρονικό διάστημα με έμμεσους (για παράδειγμα κτίριο αναφοράς για μικρά κτίρια) και άμεσους τρόπους (για παράδειγμα κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας ανά επιφάνεια). Τα δεδομένα αυτά είναι δυνατόν να αξιοποιηθούν στη δημιουργία ενός περιβαλλοντικού ταμείου για την εξοικονόμηση ενέργειας με τη επιβολή τελών εξοικονόμησης ενέργειας. Το ταμείο αυτό θα μπορεί να επιδοτεί αυτούς που επιλέγουν να συμμορφωθούν με τη νέα νομοθεσία. Με αυτόν τον τρόπο οριοθετείται και στοχοποιείται το πρόβλημα για όλους, αυτοχρηματοδοτείται η αγορά και είναι εφικτή η συμμόρφωση σε βάθος χρόνου με μικρή σχετικά οικονομική επιβάρυνση και ανταποδοτικό όφελος. Φυσικά ο σχεδιασμός των χρηματορροών και το χρονικό διάστημα επίτευξης του στόχου απαιτεί ιδιαίτερη μελέτη. Παραθέτω τα έξι βασικά σημεία εξοικονόμησης ενέργειας για την πόλη της Νέας Υόρκης με ορίζοντα χρόνου το 2030. Ενεργειακός κώδικας Νέας Υόρκης Σήμερα, τα ενεργειακά πρότυπά μας ελέγχονται από τον πολιτειακό κώδικα της Νέας Υόρκης, που περιλαμβάνει ένα κρίσιμο σημείο - που καμία άλλη πολιτεία δεν έχει - και επιτρέπει στον ανεπαρκή εξοπλισμό να αντικατασταθεί με τον ομοίως ανεπαρκή εξοπλισμό. Αυτή η νομοθεσία δημιουργεί έναν τοπικό ενεργειακό κώδικα πόλεων της Νέας Υόρκης και αποβάλλει αυτήν το κρίσιμο σημείο. Αυτό σημαίνει πώς όταν πραγματοποιείται μια ανακαίνιση σε ένα από τα εκατομμύρια κτήρια του NYC , ο νέος εξοπλισμός θα πρέπει να ανταποκριθεί στα τρέχοντα πρότυπα, με συνέπεια τις ενεργειακές μειώσεις και τη εξοικονόμηση κόστους. Βελτιώσεις στον φωτισμό και καταγραφή Ένα πέμπτο της ενέργειας όλου του NYC χρησιμοποιείται στο φωτισμό και οι βελτιώσεις στο φωτισμό αποσβένονται συνήθως σε λίγα έτη. Αυτή η νομοθεσία απαιτεί όλα τα μεγάλα κτήρια να αναβαθμίσουν το φωτισμό τους κατά τη διάρκεια των επόμενων 15 ετών. Η απαίτηση αυτή δεν θα ισχύσει για τα διαμερίσματα μισθωτών. Οι επαγγελματικοί χώροι πάνω από 10.000 τετραγωνικά πόδια (100 τετραγωνικά μέτρα) απαιτούνται να συμμορφωθούν μέχρι το 2025. Η νομοθεσία απαιτεί από ιδιοκτήτες μισθωτούς ορισμένων μεγάλων διαμερισμάτων να παρέχουν μια μηνιαία δήλωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και των δαπανών. Αξιολόγηση Δεν μπορείτε να διαχειριστείτε όταν δε μετράτε. Αυτή η νομοθεσία απαιτεί στα μεγάλα κτήρια να κοινοποιείται η ετήσια ανάλυση της κατανάλωσης ενέργειας χρησιμοποιώντας ελεύθερο λογισμικό σε απευθείας σύνδεση, λογισμικό εργαλείο που παρέχεται από την Αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος. Οι ιδιοκτήτες των κτιρίων χρειάζονται μόνο να ξέρουν τις βασικές πληροφορίες για το κτήριο τους και να έχουν τους ενεργειακούς λογαριασμούς τους σε ετοιμότητα. Η αξιολόγηση παρέχει ένα απλό και αποτελεσματικό εργαλείο για τους ιδιοκτήτες και τους πιθανούς αγοραστές ώστε να συγκρίνουν την κατανάλωση ενέργειας των κτηρίων με άλλα παρόμοια κτήρια. Ο νόμος απαγορεύει στους μισθωτές να αποκαλύπτουν τις σχετικές πληροφορίες σε έναν ιδιοκτήτη. Λογιστικοί έλεγχοι και αναδρομική - ανάθεση κέρδους Οι έξυπνες επενδύσεις εξοικονόμησης ενέργειας αποσβένονται γρήγορα, αλλά η συγκεκριμένη επένδυση σε ένα μεμονωμένο κτήριο απαιτεί έναν ενεργειακό λογιστικό έλεγχο. Αυτή η νομοθεσία απαιτεί στα μεγάλα κτήρια να διεξάγεται ένας ενεργειακός λογιστικός έλεγχος μία φορά κάθε δέκα έτη, και για να λάβει τα ενεργειακά οφέλη με τις πρακτικές συντήρησης ως τμήμα μιας διαδικασίας αναδρομικής ανάθεσης κέρδους. Κατά μέσον όρο, κόστος ενεργειακών λογιστικών ελέγχων 0,15 δολάρια ανά τετραγωνικό πόδι (περίπου 1,5 δολάρια ανά τετραγωνικό μέτρο). Ο νόμος θα ισχύσει για τα κεντρικά συστήματα των κτηρίων, να ελαχιστοποιήσει τις επιδράσεις στους μεμονωμένους μισθωτές και να εξασφαλίσει ότι ο ιδιοκτήτης που κάνει την επένδυση θα πραγματοποιήσει την αποταμίευση. Τα μεγάλα κτήρια με τα απλά συστήματα θα έχουν την επιλογή να συμμορφωθούν με το νόμο με τη λήψη μιας σειράς προ-εγκεκριμένων μέτρων ενεργειακής αποδοτικότητας αντί του λογιστικού ελέγχου. Πράσινη κατάρτιση ανάπτυξης εργατικού δυναμικού Αυτές οι βελτιώσεις εξοικονόμησης ενέργειας απαιτούν ένα ειδικευμένο εργατικό δυναμικό και δημιουργούν 17.800 σχετικές θέσεις εργασίας. Για να εξασφαλισθεί ότι Νεοϋρκέζοι έχουν αυτές τις δεξιότητες, η πόλη συνεργάζεται με τους φορείς της ακίνητης περιουσίας και την εργασία για να προσδιορίσει τα προσόντα και οι εκπαιδευόμενοι εργαζόμενοι θα πρέπει να ανταποκριθούν με επιτυχία σε αυτές τις νέες πράσινες θέσεις εργασίας. Επειδή οι βελτιώσεις στα κτήρια θα είναι βασικός οικονομικός οδηγός στη νέα πράσινη οικονομία, η Αρχή Αναζήτησης και Ανάπτυξης Κρατικών Ενεργειακών Πόρων της Νέας Υόρκης (NYSERDA) και το Αμερικανικό Συμβούλιο Πράσινων Κτιρίων θα εργαστούν με την πόλη για να σχεδιάσουν και να χρηματοδοτήσουν την κατάρτιση που απαιτείται. Πράσινη χρηματοδότηση Οι έξυπνες βελτιώσεις εξοικονόμησης ενέργειας αποσβένονται, μειώνουν τους λογαριασμούς και ενισχύουν την οικονομική υγεία των κτηρίων. Κάθε κτήριο μπορεί να ωφεληθεί από αυτό το είδος βελτίωσης. Εντούτοις, μερικοί ιδιοκτήτες μπορεί να μην είναι σε θέση να λάβουν τη χρηματοδότηση για να κάνουν αυτές τις βελτιώσεις. Για να αρχίσει να βοηθά αυτούς τους ιδιοκτήτες, η πόλη της Νέας Υόρκης διαθέτει τα ομοσπονδιακά κεφάλαια για να δημιουργήσει ένα πειραματικό κεφάλαιο δανείου. Δεδομένα εξοικονόμησης ενέργειας θα συλλεχθούν για να ενθαρρύνουν το δανεισμό ιδιωτικού τομέα μακροπρόθεσμα. Τσίχλας Σπύρος Χημικός Μηχανικός MSc Πάτρα Δυτική Ελλάδα