Αρχική Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού ΚτηματολογίουΆρθρο 18 – Σύσταση Kλάδου και θέσεων Προϊσταμένων Κτηματολογικών Γραφείων – Προσόντα διορισμούΣχόλιο του χρήστη Αντιγόνη Σδούγκα, Άμισθη Υποθηκοφύλακας Λάρισας | 19 Δεκεμβρίου 2017, 16:04
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι ανεπίτρεπτη η καθολική μετάθεση της αρμοδιότητας των Κτηματολογικών Γραφείων από το Υπουργείο Δικαιοσύνης στο Υπουργείο Ενέργειας. Στο νέο φορέα θα πρέπει να παραμείνει και να διατηρηθεί ως συντρέχουσα η αρμοδιότητα του Υπουργείου Δικαιοσύνης , να εξασφαλιστεί η επιστημονική αυτοτέλεια, επαγγελματική και υπηρεσιακή ανεξαρτησία των Προϊσταμένων των Κ.Γ. , νυν Υποθηκοφυλάκων, χωρίς την υπηρεσιακή τους εξάρτηση από όργανα ή φορείς του ΥπΕΝ, ούτε να βρεθούν στην δυσάρεστη θέση να εποπτεύονται μελλοντικά από Αγρονόμους Τοπογράφους. Ο θεσμός της μεταγραφής/καταχώρισης στα βιβλία μεταγραφών του Υποθηκοφυλακείου/κτηματολογικά φύλλα του Κτηματολογικού Γραφείου είναι θεσμός ύψιστης σημασίας στο εμπράγματο δίκαιο, διότι η κτήση κυριότητας επί ακινήτων επέρχεται από και διά της μεταγραφής. Ίδιας αξίας, βαρύτητας και σημασίας είναι η καταχώριση κάθε περαιτέρω πράξης που αφορά, εκτός από την σύσταση, στην μεταβολή, αλλοίωση, επιβάρυνση ή κατάργηση της κυριότητας και των λοιπών εμπραγμάτων δικαιωμάτων. Αδιαμφισβήτητος θεματοφύλακας αυτού του συστήματος των μεταγραφών και καταχωρήσεων, του ελέγχου της τυπικής νομιμότητας, ο οποίος, επί του μεταβατικού κτηματολογικού γραφείου, επεκτάθηκε και στην ουσιαστική νομιμότητα, αποτέλεσε και συνεχίζει να αποτελεί με την νομική του επιστημονική κατάρτιση ο Υποθηκοφύλακας. Ως άμισθος εξωδικαστικός λειτουργός υπηρετεί έναν βαρυσήμαντο κλάδο της Δικαιοσύνης που αφορά στην δημοσιότητα των εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί ακινήτων των φυσικών/νομικών προσώπων και του Δημοσίου. Είναι ανεπίτρεπτη η οποιαδήποτε προσπάθεια μετατροπής του Υποθηκοφύλακα σε δημόσιο υπάλληλο, με εκτελεστικό απλά έργο. Ομοίως είναι κατάφωρα άδικη η επιχειρούμενη υποβάθμιση της έμπρακτης και ουσιαστικής συμβολής του Υποθηκοφύλακα στην διασφάλιση της αρχής της χρονικής προτεραιότητας και της δημοσιότητας των δικαιοπραξιών και πράξεων των ιδιωτών και της ευρύτερης Δημόσιας διοίκησης που αφορούν στα εμπράγματα δικαιώματα επί των ακινήτων και να προβάλλεται στο δελτίο τύπου του ΥπΕΝ η ανάγκη διαχείρισης και εκμετάλλευσης αυτών με διαφανή τρόπο, αφήνοντας έτσι αιχμές και υπονοούμενα ότι με το ισχύον καθεστώς επικρατεί κάτι διαφορετικό. Ο Υποθηκοφύλακας είναι αυτός που υπηρέτησε μακραίωνα -από συστάσεως του νεοελληνικού Κράτους- το προσωποκεντρικό σύστημα των μεταγραφών και εγγραφών στα βιβλία του Υποθηκοφυλακείου, και τώρα υπηρετεί το κτηματοκεντρικό σύστημα του Κτηματολογίου, είναι αυτός που σήκωσε το βάρος της Κτηματογράφησης και της καταχώρισης των πράξεων του παγωμένου διαστήματος σε ασφυκτικά περιορισμένες προθεσμίες. Είναι αυτός που εφαρμόζει καθημερινά στην πράξη τον τεχνοκρατικά σχεδιασμένο Νόμο 2664/98, αυτός που είναι υπηρεσιακά υπεύθυνος για την λειτουργία των μεταβατικών Κτηματολογικών Γραφείων, των οποίων επωμίστηκε να εξασφαλίσει τον μηχανολογικό εξοπλισμό, την οργάνωση και την υλική υποδομή τους. Ο Υποθηκοφύλακας, νυν Προϊστάμενος των κατά τόπο Μεταβατικών Κτηματολογικών Γραφείων είναι ο άμεσος αποδέκτης των παραπόνων και της δυσανασχέτησης των πολιτών για τα λάθη και τις παραλείψεις των αρχικών εγγραφών, τα οποία παραδόθηκαν σ αυτόν με την ηλεκτρονική μορφή των αρχικών εγγραφών από τον ιδιώτη ανάδοχο, τα οποία καλείται να διορθώσει ατελώς, αφιερώνοντας εργατοώρες, παρέχοντας αμισθί τις γνώσεις του στους πολίτες, οι οποίοι δεδομένης της οικονομικής κρίσης αποφεύγουν να συμβουλεύονται προηγουμένως δικηγόρο και καταφεύγουν στα γραφεία μας για άμεση νομική καθοδήγηση και εξεύρεση λύσης. Η λειτουργία των Κτηματολογικών Γραφείων είναι πρωτίστως και άμεσα συνδεδεμένη με τα εμπράγματα δικαιώματα επί των ακινήτων και η οποιαδήποτε γεωμετρική μεταβολή επ αυτών δεν επέρχεται παρά μόνο στα πλαίσια προηγούμενης καταχώρισης πράξης επί της οποίας διενεργείται ο έλεγχος ουσιαστικής και τυπικής νομιμότητας από τον Προϊστάμενο του Κ.Γ. Υποθηκοφύλακα. Επομένως, στον θεσμό του Κτηματολογίου είναι εντελώς επιδερμική και επιπόλαια η ανάδειξη μόνο της σημασίας της τεχνικής πληροφορίας του ακινήτου, με την γεωμετρική του αποτύπωση στον χάρτη, όταν πρωτίστως και εξόχως προέχει, πριν από την τυχόν οποιαδήποτε γεωμετρική μεταβολή του, η καταχώριση πράξης τον νομικό έλεγχο της οποίας διενεργεί ο Προϊστάμενος Υποθηκοφύλακας, ο οποίος μόνο ως απόφοιτος της Νομικής μπορεί να ανταποκριθεί και κανενός άλλου συναφούς αντικειμένου. Ακόμα και μετά την οριστικοποίηση των αρχικών εγγραφών δεν θα πάψουν τα νομικά στα Κ.Γ., σε αντίθεση με τις κορώνες των αρμοδίων του ΥπΕΝ. Είναι ανεπίτρεπτο να υποβαθμίζεται η νομική πληροφορία των κτηματολογικών φύλλων, για να εστιάζεται σκοπίμως η τεχνική πληροφορία και τοπογραφική διάσταση των ακινήτων. Για την αποτελεσματική λειτουργία των Κ.Γ. ακόμα κι όταν αυτά γίνουν οριστικά δεν θα πάψει να έχει προεξέχουσα σημασία ο νομικός έλεγχος των πάσης φύσεως προς καταχώριση πράξεων. Για τον λόγο αυτό είναι άκρως απογοητευτική και με τραγικά για το μέλλον αποτελέσματα η άνευ όρων παράδοση της αρμοδιότητας της νομικής λειτουργίας των Κ.Γ. από το Υπουργείο Δικαιοσύνης στο ΥπΕΝ .