Αρχική Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού ΚτηματολογίουΆρθρο 08 – Τρόπος πληρωμής των τελών Αποδόσεις του Οργανισμού στο ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ.Σχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΑΜΙΣΘΩΝ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ | 20 Δεκεμβρίου 2017, 10:17
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ιδιαίτερα έντονη είναι η μεταβολή των πόρων του ΤΑΧΔΙΚ. Καταρχάς πρέπει να σημειωθεί ότι με βάση το σημερινό καθεστώς όπως θεσπίσθηκε με το άρθρο 5 παρ. 18 ν. 2408/1996 και το άρθρο 17 παρ. 4 ν. 3226/2004, το ΤΑΧΔΙΚ εισπράττει αναλογικό δικαίωμα ύψους 1,75‰ από το σύνολο των πράξεων για τις οποίες εισπράττονται αναλογικά δικαιώματα από το σύνολο των εμμίσθων και αμίσθων υποθηκοφυλακείων. Το αναλογικό αυτό δικαίωμα του ΤΑΧΔΙΚ καταργείται ολοσχερώς. Εν προκειμένω όμως, σύμφωνα με το άρθρο 8 προβλέπονται αυξημένες αποδόσεις προς το ΤΑΧΔΙΚ από πάγια τέλη, καθώς και από τέλη πιστοποιητικών και αντιγράφων. Προβλέπεται επίσης και απόδοση ποσοστού επί των αναλογικών τελών που θα εισπράττοναι από τα σημερινά έμμισθα υποθηκοφυλακεία, καθώς και από τα κτηματολογικά γραφεία Δωδεκανήσου. Η αύξηση των παγίων τελών, αλλά και η ασυνήθιστη χρήση των καθόλου στρογγυλών συντελεστών 53% και 31% για τον καθορισμό του ποσοστού του ΤΑΧΔΙΚ επί πιστοποιητικών και αντιγράφων, σημαίνει ότι έχει γίνει οργανωμένη προσπάθεια να υπολογισθούν με σχετική ακρίβεια οι πόροι του ΤΑΧΔΙΚ, πιθανώς με στόχευση να παραμένουν αυτοί σταθεροί. Εάν η παραπάνω υπόθεση είναι σωστή, τότε αυτό σημαίνει ότι υπάρχει εντατική μελέτη των οικονομικών του υπό ίδρυση φορέα εκ μέρους των συντακτών του νομοσχεδίου. Τούτο αποτελεί μία ακόμη ένδειξη περί του ότι το οικονομικό σκέλος αποτελεί ισχυρό κίνητρο για τη σύνταξη του παρόντος νομοσχεδίου, την κατάργηση των υποθηκοφυλακείων και τη λεηλασία των πόρων τους υπέρ ενός άχρηστου και βλαπτικού έργου επανακαταχώρισης των ήδη καταχωρισμένων ιδιωτικών εμπραγμάτων δικαιωμάτων. Ανυπομονούμε να δούμε εάν η ίδια λεπτομέρεια περί των οικονομικών του υπό ίδρυση φορέα, που προδίδουν τα ποσοστά «53%» και «31%» θα υπάρχει και σε τυχόν κατάθεσή του στη Βουλή. Τέλος, η ρητή κατάργηση του ΦΠΑ με την παράγραφο 1 του νομοσχεδίου επίσης δείχνει πληρότητα στην οικονομική μελέτη του εγχειρήματος εκ μέρους των συντακτών του νομοσχεδίου. Επίσης ανυπομονούμε να διαπιστώσουμε εάν σε τυχόν κατάθεση του νομοσχεδίου θα αναφερθεί και ο ΦΠΑ, επιτέλους, στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που θα πρέπει να συνοδεύει το νομοσχέδιο.