Αρχική Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού ΚτηματολογίουΆρθρο 18 – Σύσταση Kλάδου και θέσεων Προϊσταμένων Κτηματολογικών Γραφείων – Προσόντα διορισμούΣχόλιο του χρήστη Αντωνιος Μουρτζουκος | 20 Δεκεμβρίου 2017, 12:27
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αρμοδιοι του ΥΠΕΝ το κρατος σε συνθηκες ευνομούμενης πολιτειας πρέπει να διακατέχεται από τις αρχές της συνέπειας και της συνέχειας,απόρροια αυτών των αρχών αποτελεί και η νομολογιακά κατοχυρωμένη αρχή της εμπιστοσύνης του πολίτη προς τη Διοίκηση.Όταν το κράτος νομοθετεί εξετάσεις διορισμού άμισθου Υποθηκοφύλακα διενεργούμενες από το Υπουργείο Δικαιοσύνης υπό την εποπτεία ανώτατων δικαστικών λειτουργών, σκοπεί στην επιλογή του κατά συνθήκη βέλτιστου νομικού που θα ανταποκριθεί ως Προιστάμενος Υποθηκοφυλακείου ή Κτηματολογικού Γραφείου στο κρίσιμο έργο της καταχώρισης των συνταγματικώς κατοχυρωμένων εμπραγμάτων δικαιωμάτων καθώς και της άσκησης της οιονεί δικαστικής λειτουργίας με τη μορφή των αποφάσεων επι προδήλων σφαλμάτων ή διόρθωσης γεωμετρικών στοιχείων.Ο άμισθος Υποθηκοφύλακας είναι δημόσιος λειτουργός, που απολαύει λειτουργικής και προσωπικής ανεξαρτησίας υπαγόμενος σύμφωνα με το άρθρο 22 παρ.13 του Ν.2521/1997 στο πειθαρχικό δίκαιο των Συμβολαιογράφων και όχι στο δημοσιουπαλληλικό κώδικα. Εκ των ανωτέρω αναφερομένων λόγων συνάγεται ότι η σκοπούμενη μεταβολή της υπηρεσιακής κατάστασης των αμίσθων Υποθηκοφυλάκων είναι προδήλως αντισυνταγματική ως αντιβαίνουσα στη συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της ελευθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας.Είναι αδύνατο μια συγκυριακή πολιτική η οικονομική επιλογή να υπερέχει της ανωτέρω συνταγματικής αρχής. Επιπροσθέτως η διαφορετική νομική μεταχείριση όμοιων περιπτώσεων όπως οι Προιστάμενοι των κτηματολογικών Γραφείων,οι οποίοι διαχωρίζονται σε αναπληρωτές με καθεστώς Ι.Δ.Α.Χ και σε δημοσίους υπαλλήλους με οργανική θέση είναι προδήλως αντισυνταγματική ως αντιβαίνουσα στη συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας. Η πρόβλεψη δυνατότητας διορισμού του άμισθου Υποθηκοφύλακα ως Συμβολαιογράφου σε προσωποπαγή θέση,όπως άλλωστε προβλεπόταν στο νομοσχέδιο του καθ'ύλην αρμόδιου Υπουργείου Δικαιοσύνης, είναι νομοθετικά επιβεβλημένη. Επίσης η ρητή πρόβλεψη δυνατότητας επαναδιορισμού του άμισθου Υποθηκοφύλακα ως Δικηγόρου στο Πρωτοδικειο,όπου υπηρετούσε,ακόμη και αν προβλέπεται απο τον κώδικα Δικηγόρων είναι σκόπιμη.