Αρχική Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού ΚτηματολογίουΆρθρο 01 – Σύσταση του Οργανισμού – Σκοπός – Κατάργηση της ΕΚΧΑ Α.Ε. και των Υποθηκοφυλακείων—Αρμοδιότητες του ΟργανισμούΣχόλιο του χρήστη Συνειδητός Πολίτης | 20 Δεκεμβρίου 2017, 12:24
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα νομοσχέδια όπως και όλες οι δράσεις αξιολογούνται για την ποιότητά τους, την πληρότητά τους, την ανταπόκρισή τους στις κοινωνικές ανάγκες και αξίες και πρωτίστως για την διαχρονικότητά τους η οποία αποδεικνύει περισσότερο παντός άλλου κριτηρίου την αναγκαιότητα της θέσπισης των. Νομοθετήματα που δημιουργούν θεσμούς που αντέχουν στο πέρασμα του χρόνου ποιούν τιμή στους νομοθέτες τους, πχ Κ.Ε.Π, ΚΑΠΗ, κέντρα υγείας, opengov, ΙΚΑ, κλπ. Δυστυχώς οι συντάκτες του νομοσχεδίου αυτού, υπηρεσιακοί ή πολιτικοί παράγοντες του Υπουργείου περιβάλλοντος, δεν μπορούν να είναι περήφανοι για το πόνημά τους. Σχεδόν όλες οι ενδείξεις που προκύπτουν από διατάξεις του νομοσχεδίου αυτού οδηγούν αβίαστα στο συμπέρασμα ότι η κατάρτισή του είναι προϊόν έλλειψης γνώσης των θεμάτων για τα οποία νομοθετούν, βεβιασμένης, επιπόλαιης και αβαθούς κρίσης που προσθετικά εξ ισούνται με αφροσύνη. Επειδή στα πλαίσια του παρόντος σχολίου δεν είναι δυνατή η ανάλυση όλων των διαλαμβανομένων του νομοσχεδίου, θα αναφερθώ σε ορισμένα μόνον σημεία του. Το νομοσχέδιο μεταξύ άλλων προβλέπει την σταδιακή εντός διετίας κατάργηση των αμίσθων υποθηκοφυλακείων, την υποκατάστασή τους από δημιουργηθησομένη Δημοσία Υπηρεσία, τον υποβιβασμό των αμίσθων ειδικών Υποθηκοφυλάκων σε κλασσικούς Δημοσίους Υπαλλήλους και την μετατροπή όλων των ιδιωτικών υπαλλήλων των αμίσθων Υποθηκοφυλάκων σε Δημοσίους Υπαλλήλους. Ο θεσμός των αμίσθων Υποθηκοφυλακείων είναι ένα υβρίδιο του Δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, είναι σχεδόν προαιώνιος, εξαιρετικά αξιόπιστος και επιτυχημένος από κάθε πλευρά (λειτουργικότητα-διαφάνεια-χαμηλό κόστος για το Δημόσιο και τους Πολίτες). Κατά την μακραίωνα πορεία του θεσμού σχεδόν ουδέποτε διεφάνησαν προβλήματα διαφθοράς των λειτουργών του, δηλαδή των αμίσθων Υποθηκοφυλάκων, σε αντίθεση με τα συχνότατα κρούσματα διαφθοράς των λειτουργών των διαφόρων Δημοσίων Υπηρεσιών. Οι άμισθοι ειδικοί Υποθηκοφύλακες είναι Δημόσιοι λειτουργοί, αποκεντρωμένα και αυτεξούσια όργανα υψηλού κύρους του Ελληνικού κράτους, υψηλής αποκλειστικής προσωπικής ποινικής και αστικής ευθύνης έναντι των Πολιτών και του Δημοσίου. Οι αρμοδιότητες και οι λειτουργίες τους έχουν την βαρύτητα της Δικαστικής λειτουργίας, εξ ου και η υπαγωγή τους στο Υπουργείο Δικαιοσύνης και η επόπτευση τους από τις Εισαγγελικές αρχές. Η μετατροπή των αμίσθων Υποθηκοφυλακείων σε Δημόσιες Υπηρεσίες θα προκαλέσει μετακύλιση των αστικών ευθυνών, που σήμερα επωμίζονται αποκλειστικά οι άμισθοι Υποθηκοφύλακες, στο Ελληνικό Δημόσιο, θα προκαλέσει διάχυση των αποκλειστικών σήμερα ποινικών ευθυνών των αμίσθων Υποθηκοφυλάκων σε πάρα πολλές εκατοντάδες Δημοσίους υπαλλήλους, με αναπόδραστη την δυσκολία εντοπισμού των υπευθύνων που επιπλέον θα "προστατεύονται" ενδεχομένως από τα παντοδύναμα συνδικαλιστικά κέντρα του Δημοσίου τομέα, τα οποία εν ονόματι του συναδελφισμού ουδέποτε προέβησαν σε πράξεις καταγγελίας διαφθοράς, που μερικές φορές "αναισθητοποιούν" τις πειθαρχικές διαδικασίες του Ελληνικού κράτους και συμβάλλουν εμμέσως στην ατιμωρησία και κατ' επέκταση στην διαφθορά που κυριαρχεί δεκαετίες τώρα στο Ελληνικό κράτος. Η μετατροπή αυτή μετά βεβαιότητας θα μεταφέρει την διαφθορά του Δημοσίου τομέα σε αυτές, την ατιμωρησία και την πειθαρχική αδυναμία του Δημοσίου στον τόσο ευαίσθητο τομέα της καταγραφής των περιουσιών και των διεκδικήσεων επί αυτών. Ο υποβιβασμός των αμίσθων ειδικών Υποθηκοφυλάκων σε Δημοσίους Υπαλλήλους υπαγομένους στον Δημοσιουπαλληλικό κώδικα και την εξουσία ενός Διοικητικού Συμβουλίου διοριζομένου από τον Υπουργό περιβάλλοντος, προσκρούει στο Σύνταγμα και αποτελεί προσβλητική, ατιμωτική και βάναυση συμπεριφορά του κράτους προς αυτούς. Η μετατροπή όλων ανεξαιρέτως των ιδιωτικών υπαλλήλων των αμίσθων Υποθηκοφυλάκων σε Δημοσίους Υπαλλήλους συνιστά εξόφθαλμα χαριστική πράξη προς αυτούς, αντιβαίνει σε κάθε έννοια δικαίου και ηθικής συμπεριφοράς του κράτους. Εκτός των ανωτέρω η μετατροπή των αποκεντρωμένων, αυτεξούσιων και λειτουργούντων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και ιδιαίτερο σεβασμό προς τους εργαζομένους τους και τους πολίτες, αμίσθων Υποθηκοφυλακείων σε κλασσικές Δημόσιες Υπηρεσίες με τα χαρακτηριστικά που όλοι δυστυχώς γνωρίζουμε και μάλιστα κεντρικά διοικούμενες από Διοικητικό Συμβούλιο που θα εδρεύει στην Αθήνα, θα οδηγήσει μετά βεβαιότητος σε ποιοτική υποβάθμιση των υπηρεσιών που θα παρέχουν στους πολίτες σε σχέση με τα νυν υφιστάμενα στάνταρς και μεγέθυνση του κόστους λειτουργίας τους που θα ευθυγραμμισθεί με το κόστος λειτουργίας του Δημοσίου τομέα το οποίο είναι υπερδιπλάσιο του αντιστοίχου του ιδιωτικού τομέα. Εν κατακλείδι θέλω να τονίσω ότι η απόσυρση του νομοσχεδίου θα είναι μια μεταγενέστερη μεν αλλά εκτιμητέα πράξη ευθύνης των εμπνευστών του.