Αρχική Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού ΚτηματολογίουΆρθρο 01 – Σύσταση του Οργανισμού – Σκοπός – Κατάργηση της ΕΚΧΑ Α.Ε. και των Υποθηκοφυλακείων—Αρμοδιότητες του ΟργανισμούΣχόλιο του χρήστη Δ.ΓΚΟΥΒΑ ΕΜΜ.ΥΠΟΘ/ΚΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | 20 Δεκεμβρίου 2017, 12:28
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1.Η πρώτη σημαντική κίνηση του Κράτους για τη σύνταξη Κτηματολογίου, το 1986, προέβλεπε τα Κτηματολογικά Γραφεία ως διαφορετικές υπηρεσίες από τα Υποθηκοφυλακεία και λειτουργούσες παράλληλα με αυτά, τα οποία ΔΕΝ καταργούσε (ίδ. Γραφείο Κτηματολογίου Πρωτευούσης) και ήταν πολύ φυσικό, λόγω των αρμοδιοτήτων τους να υπάγονται μόνον στο Υπουργείο Περιβάλλοντος. Με το ισχύον, όμως, σήμερα καθεστώς, που προβλέπει την αντικατάσταση του συστήματος ενημέρωσης των βιβλίων μεταγραφών και υποθηκών των Υποθ/κείων από την καταχώριση στα κτηματολογικά βιβλία, είναι αδιανόητο να μην εποπτεύονται οι οποιοιδήποτε νέοι φορείς και από το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Και όμως, από το όλο εγχείρημα απουσιάζει, με πραγματικά εκκωφαντική την (περίεργη) σιγή του, το ΥΔΔΑΔ. Παρατήθηκε το μέλλον των Υποθηκοφυλακείων/ Κτηματολογικών Γραφείων και όλο το δίκαιο των εμπράγματων συναλλαγών του Αστικού Κώδικα στα χέρια, επιστημόνων μεν, αλλά, «με διαφορετική ματιά», ασχολούμενων κατά κύριο λόγο με θέματα που αφορούν το περιβάλλον, την ενέργεια, το φυσικό αέριο, τα υγρά απόβλητα, το βιοντήζελ, τη διαχείριση προστατευόμενων περιοχών, την αξιοποίηση ιλύος, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και άλλα παρόμοια, όπως βλέπουμε τόσες ημέρες που παρακολουθούμε την διαβούλευση και το Υπουργείο Δικαιοσύνης λάμπει διά της απουσίας του (χωρίς να αναιρείται, βέβαια, το συμπέρασμα από το γεγονός ότι προτείνει δύο μέλη του ΔΣ !)! 2.Ποιός είναι τελικά ο σκοπός της ψήφισης τέτοιας έκτασης και σημασίας νομοσχεδίου στην παρούσα στιγμή; α)Μήπως είναι, σύμφωνα και με τα λεγόμενα των αρμοδίων, να μπει τάξη στο χάος των αμίσθων υποθηκοφυλακείων; Πράγματι, αν κρίνω και από τη χολή και αγανάκτηση που βγάζουν οι υπάλληλοί τους στα σχόλιά τους, έχουν δημιουργηθεί πολύ άσχημες καταστάσεις σε κ ά π ο ι α άμισθα, οφειλόμενες , εξ ολοκλήρου και μόνον, στις παραλείψεις οφειλομένων ενεργειών του ΥΔΔΑΔ: * να ασκήσει ουσιαστική εποπτεία και να καλέσει Εισαγγελέα, όταν πληροφορείται τη διάπραξη αδικημάτων, * να παρακολουθήσει (με απαίτηση για λογοδοσία) τα έσοδα των δημοσίων αυτών υπηρεσιών, *να φροντίσει για τον έλεγχο/περιορισμό των κερδών, τροποποιώντας τις σχετικές διατάξεις, στην περίοδο των «παχιών αγελάδων» μιας και δεν πρόκειται για επιχείρηση του ιδιωτικού τομέα, * να προκηρύξει και καλύψει αμέσως τις κενές θέσεις αμίσθων υποθηκοφυλάκων και όχι να γελοιοποιείται ρωτώντας το ΝΣΚ εάν πρέπει να το κάνει ή όχι (ΝΣΚ 174/2013) και τέλος *να προλάβει το κακό, στην περίοδο των «ισχνών αγελάδων», υποχρεώνοντας έγκαιρα τον άμισθο υποθηκοφύλακα σε μείωση προσωπικού (ανάλογη με τη μείωση των εισερχομένων) και μετις νόμιμες διαδικασίες για να μην οδηγηθούν σε απαγορευμένη εκ περιτροπής εργασία και μειωμένο ωράριο. Αυτά μπορούν και πρέπει να γίνουν, χωρίς την ανάγκη βομβαρδισμού ολόκληρου του μηχανισμού, που, πλην εξαιρέσεων, λειτουργεί για πάνω από εκατό χρόνια νόμιμα και ορθά και με γνώμονα πάντα την ασφάλεια των συναλλαγών με τον προσωπικό μόχθο όλου του προσωπικού (υποθηκοφυλάκων και υπαλλήλων, που δεν ξέρω τι εννοεί το παρόν σχέδιο ονομάζοντάς τους βοηθητικούς). β) Μήπως είναι η επιτάχυνση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση του Εθνικού Κτηματολογίου; Αν ναι, είμαστε ως κράτος για γέλια και για κλάματα! Μόνον επιτάχυνση δεν εγγυάται η υπό διαβούλευση βομβιστική ενέργεια. (Είναι αστείο, παρεπιπτόντως, να ισχυρίζεται κανένας ότι οι Υποθηκοφύλακες, έμμισθοι ή άμισθοι, εμποδίζουν και προκαλούν οποιαδήποτε καθυστέρηση - έστω και αν παραπονιούνται, συνήθως δικαιολογημένα, για κάποια ζητήματα.) Αντίθετα, και με τις υπάρχουσες δομές, μπορούν να επιταχυνθούν σημαντικά, και δια νόμου, αν χρειαστεί, οι κτηματογραφήσεις χωρίς να γίνει καμία απολύτως επέμβαση στη λειτουργία των υποθηκοφυλακείων, η πορεία των οποίων και η σταδιακή αντικατάστασή τους από τα Κτηματολογικά Γραφεία, ρυθμίζεται ήδη ομαλά με το Ν. 2664/1998. Παράλληλα, το ερώτημα εάν ορθά καταργήθηκε ο ΟΚΧΕ ή όχι απαντήθηκε ήδη. Πράγματι πρέπει να συσταθεί (να ανασυσταθεί, δηλαδή, λόγω λάθους) παρόμοιος οργανισμός, και μάλιστα με ουσιαστικότερες αρμοδιότητες από αυτές που είχε ο καταργηθείς, και πάλι όμως, χωρίς, την άνευ λόγου, ανάμιξη - με τον παράλογο, παράνομο και εντελώς αντισυνταγματικό τρόπο, με τον οποίο επιχειρείται τώρα - στην εν γένει ορθή και ομαλή λειτουργία των υποθηκοφυλακείων/ κτηματολογικών γραφείων (τα οποία πρέπει να βρίσκονται αμφότερα υπό την εποπτεία κυρίως του Υπουργείου Δικαιοσύνης και η υπάρχουσα κατάσταση πρέπει να μεταβληθεί προς αυτήν την κατεύθυνση). γ) Μήπως είναι η ανθρωπιστική διάθεση να τακτοποιηθούν οι υπάλληλοι των αμίσθων υποθηκοφυλακείων; Δεκτή, η όποια τέτοια διάθεση, ειδικά εάν υλοποιείται με παρόμοιο τρόπο για όλους τους άνεργους στην κακόμοιρη Ελλάδα και ιδιαίτερα γιαυτούς που, περιμένοντας να προκηρυχθεί μία θέση από τον ΑΣΕΠ, φροντίζουν να συγκεντρώνουν όσα περισσότερα προσόντα μπορούν. Και κάτι τελευταίο. Με το νομοσχέδιο, ελαφρά τη καρδία, καταργήθηκε εντελώς η εποπτεία και επιθεώρηση των Υποθηκοφυλακείων/Κτηματολογικών Γραφείων από τον Εισαγγελέα. Εμένα αυτό μου προκαλεί ανατριχίλα, αλλά προφανώς στους νέους ειδήμονες ο Εισαγγελέας φαίνεται περιττός, αφού όλα πλέον θα λειτουργούν ρολόι ελεγχόμενα από τους ΙΔΑΧ του νέου οργανισμού. Τί καλά!