Αρχική Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική ΟικονομίαΆρθρο 01 – Εσήγηση στο ΚΥ.Σ.ΟΙ.ΠΣχόλιο του χρήστη βιβη | 30 Μαΐου 2018, 23:07
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επειδη ο διαλογος, οπως και η αληθεια δεν εβλαψαν ποτε ... - H αξιοποίηση του RDF στην Τσιμεντοβιομηχανία ειναι ο μονος ασφαλης τροπος για την αποφυγη ταφης του υπολειμματος της ανακλυκλωσης. Αποτελει βελτιστη πρακτικη τοσο σε ο,τι αφορα την σωστη ολοκληρωση της διαδικασίας ανακύκλωσης με ταυτοχρονη ενεργειακή αξιοποίηση. - Αλλο σκουπιδια, αλλο RDF...απόδειξη το γεγονός οτι το RDF ως δευτερογενες καύσιμο, διαθετει ποιοτικές προδιαγραφες σύμφωνα με Ευρωπαικό Πρότυπο (ΕΝ 15359:2011). Οι ποιοτικές προδιαγραφες του RDF δεν οριζουν ανωτατα ή κατωτατα ποσοστα σε περιεκτικοτητα συστατικών (υπολειμματων ανακύκλωσης = χαρτί, πλαστικό, ξυλο) αντ αυτων κατηγοριοποιουν το δευτερογενες καύσιμο, αναλογα με την θερμιδική του αξία, την περιεκτικότητα σε χλώριο και την περιεκτικότητα σε υδράργυρο ανα θερμιδα. Το πρόσφατο παράδειγμα της ΑΓΕΤ στον Βόλο αποτελεί περίτρανο παραδειγμα, κομπογιανιτισμου και αλχημείας σε μια χωρα που στρουθοκαμηλιζοντας προτιμαει να θαβει απο το να "διαχωριζει- ανακυκλώνει-αξιοποιει". - Οι αεριοι ρύποι δεν κατηγοριοποιούνται σε "επικινδυνους" και μη επικινδυνους, σε αντίθεση με τα Στερεα Αποβλητα τα οποια διακρίνονται σε επικίνδυνα και μη και για την διαχείριση των οποίων η χώρα αποτελει το παραδειγμα προς αποφυγη σε ολοκληρη την Ευρωπη. - Καμια σοβαρη, σύγχρονη μελετη δεν εχει τεκμηριωσει τον συσχετισμο της αύξηση των κρουσμάτων καρκίνου, με την αξιοποιηση εναλλακτικων καυσιμων και RDF (ως συνεπεξεργασια ) απο την τσιμεντοβιομηχανια. - Οι έλεγχοι, γινονται σωστά απο ανεξαρτητους διαπιστευμενους φορείς και η ημερομηνια ελεγχου οριζεται ετσι ωστε να καθίσταται εφικτη η ταυτοποιηση των παραμετρων λειτουργιας της εγκαταστασης την ημερα μετρησης, απο καθε αρμοδιο ελεγκτικο φορεα, δεδομένου οτι η διεργασια παραγωγης ελεγχεται απο συστηματα καταγραφής και αυτοματου ελεγχου. - Η καύση RDF σε υφιστάμενες τσιμεντοβιομηχανίες ΔΕΝ αποτελεί βήμα μπροστά για την κυκλική οικονομία γιατι ειναι ενα βημα που σε ολες τις Ευρωπαικες κυριως χωρες εχει συμβει ΕΔΩ και Δεκαετίες. Αποτεφρωση και συν-αποτεφωση αποτελουν δυο μορφες "φανερής"καύσης που στην περιπτωση της χρησης του RDF εχουν θεμελιακες και ουσιαστικές διαφορες. - Προς το παρον ας εστιαστουμε στην καύση του RDF στους κλιβανους της τσιμεντοβιομηχανίας. Αυτή γίνεται: Κάτω από ελεγχόμενες συνθήκες (παροχής αέρα, θερμοκρασίας, περιεκτικότητας O2, ...). Ευτυχως η συγχρονη τεχνολογια επιτρεπει την εγκατασταση και λειτουργία φίλτρων υψηλης αποδοτικότητας (οπως αποδεικνύεται εκ του αποτελεσματος) που φυσικα διαθετουν τα απαραίτητα πιστοποιητικα απόδοσης και σωστης λειτουργίας, καθοσον αντιπροσωπευουν επενδυση δεκαδων εκατομμυρίων. Η καύση ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ, οι καυστήρες πάλι στους συγχρονους κλιβανους της τσιμεντοβιομηχανίας, συνηθως ειναι δυο. Το RDF συντροφοδοτειται με τα υπολοιπα συστατικα του μιγματος καυσιμων και δεν υπαρχει "αθροιστικη" συγκεντρωση αεριων ρυπων. Οι αεριοι ρυποι ειναι οι ιδιοι ανεξαρτητως χρησιμοποιουμενου καυσιμου και για τα ορια εκπομπων ενος εκαστου η Ευρωπαικη Νομοθεσια οριζει ορια, που διασφαλιζουν την προστασια του περιβαλλοντος και της υγειας των περιοίκων. Η υποκατάσταση του μιγματος καυσιμων απο φυσικό αέριο δεν ειναι λυση γιατι το περιβαλλοντικο της αποτυπωμα δεν ειναι θετικο: δεν οδηγει σε μειωση των εκπομπων CO2 και δεν συνεισφερει στην κατευθυνση της κυκλικης οικονομίας. Ειναι σαν να αντικαθιστας το καταλυτικο σου αυτοκινητο με .....ελικοπτερο. Ολοι οι κλιβανοι της ελληνικης τσιμεντοβιομηχανίας ειναι συγχρονης τεχνολογιας (ξηρας μεθοδου, με προσαβεστοποιητη) αποτελεσμα επενδυσεων δεκαετιων και διασφαλιζουν την πληρη και αποδοτικη καυση του RDF οπως και καθε αλλου καυσιμου. Αλλωστε το ελληνικο τσιμεντο αποτελουσε και αποτελει προιον υψηλων ποιοτικων προδιαγραφων, με σημαντικο αποτυπωμα στην Εθνικη οικονομια. Πριν την αδειοδοτηση οπαιασδηποτε μεγαλης βιομηχανικης δραστηριοτητας, εξεταζεται αυστηρα η αλληλεπιδραση με το φυσικο και ανθρωπογενες περιβαλλον (π.χ. μοντελα διασπορας αεριων ρυπων). Το Φυσικο Αεριο αποτελεί 0,5% του μιγματος καυσιμου της Ευρωπαικης Τσιμεντοβιομηχανίας, γεγονος που το διαγραφει