Αρχική Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών ΕρευνώνΆρθρο 27 – Λύση και Εκκαθάριση Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών ΕρευνώνΣχόλιο του χρήστη Συνδικάτο εργαζομένων ΙΓΜΕ | 9 Οκτωβρίου 2018, 21:30
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η «λύση» (δηλαδή κατάργηση) και θέση σε εκκαθάριση του ΙΓΜΕ, είναι μία αναμενόμενη εξέλιξη από το Συνδικάτο, καθώς είχε γίνει σαφές τόσο από τη Διοίκηση του ΙΓΜΕ όσο και από το ΥΠΕΝ, ότι το βλέπουν ως μοναδική ενέργεια που θα «θωρακίσει» το ΙΓΜΕ από τις απαιτήσεις της καταβολής των αποζημιώσεων αποχώρησης των εργαζομένων, οι οποίες απορρέουν από σχετικό συμβόλαιο με την Εθνική Ασφαλιστική και έχουν νομιμοποιηθεί με πλήθος τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις καθώς και αποφάσεις του Αρείου Πάγου. Θέτοντας το ΙΓΜΕ σε εκκαθάριση και μη ορίζοντας καθολικό διάδοχο την ΕΑΓΜΕ, το ΥΠΕΝ θεωρεί ότι θα αποφύγει την καταβολή των χρωστούμενων αποζημιώσεων αποχώρησης σε όσους εν ενεργεία υπαλλήλους ή συνταξιούχους του ΙΓΜΕ δεν συμφωνήσουν με μία πρόταση για εξωδικαστικό συμβιβασμό στο θέμα, που συντάσσεται αυτό το διάστημα. Μέχρι σήμερα όμως, όλα τα σχόλια των περισσότερων νομικών συμβούλων που έχουν ρωτηθεί σχετικά, εκτιμούν ότι η ουσιαστικά καθολική διαδοχή από το ΙΓΜΕ στην ΕΑΓΜΕ κατοχυρώνεται από πλήθος σημείων του ΣΝ, άρα το μόνο σίγουρο αποτέλεσμα τελικά του ΣΝ θα είναι η κατάργηση του ΙΓΜΕ και η ζημία που θα προκαλέσει στο Δημόσιο από πλήθος άλλα προβλήματα που θα δημιουργήσει (βλέπε παρακάτω), χωρίς να αποφευχθεί η καταβολή των απαιτήσεων των εργαζομένων. Πέρα από τα παραπάνω, η κατάργηση του ΙΓΜΕ δημιουργεί τα παρακάτω ανυπέρβλητα προβλήματα και επιβαρύνσεις: 1. Με τον ορισμό εκκαθαριστή επιβαρύνει οικονομικά το Δημόσιο με απρόβλεπτο σήμερα ποσό. Επιβαρύνει επίσης ο τακτικός προϋπολογισμός με τους μισθούς των επί πλέον θέσεων που ορίζονται για την ΕΑΓΜΕ και δεν υπάρχουν στο ΙΓΜΕ. 2. Ορίζοντας τρίμηνη αναβολή των δικαστικών διενέξεων και απαιτήσεων των εν ενεργεία και αποχωρησάντων υπαλλήλων του ΙΓΜΕ και συνέχιση κατόπιν των δικαστηρίων από τον εκκαθαριστή, υπονομεύεται ουσιαστικά το δικαίωμα των εργαζομένων να διεκδικήσουν ακόμα και δικαστικά οποιεσδήποτε άρσεις αδικιών και παρανομιών, δικαιωμάτων και απαιτήσεων που προκύπτουν μέχρι τη λύση του ΙΓΜΕ. Και ενώ για το τεράστιο πρόβλημα των χρεών από τη μη καταβολή των νόμιμων αποζημιώσεων αποχώρησης των εργαζομένων, προτείνεται μια λύση η οποία έχει γίνει αποδεκτή ως βάση για συζήτηση από τους εργαζόμενους, συνεχίζει τη ληστεία των εργαζομένων με παράνομες παρακρατήσεις 100.000 € το μήνα από τους μισθούς των και δημιουργεί ένα νέο τεράστιο πρόβλημα μη καταβολής των αναδρομικών απαιτήσεων των παράνομων παρακρατήσεων, που εξελίσσεται έτσι σε ένα αντίστοιχου ύψους χρέος με αυτό των αποζημιώσεων αποχώρησης. 3. Η αναγκαστική μακρά περίοδος απραξίας και αδυναμίας εκτέλεσης οποιουδήποτε εν εξελίξει έργου από το νυν προσωπικό του ΙΓΜΕ, έως την αποκατάσταση της επαναλειτουργίας της νέας αρχής, θα επιφέρει ανήκεστες βλάβες τόσο στην υλοποίηση των εν εξελίξει έργων χρηματοδότησης ύψους 20 εκ. €, όσο και στην αξιοπιστία και φερεγγυότητα της Κρατικής Ελληνικής Γεωλογικής και Μεταλλευτικής Υπηρεσίας, όπως κι αν την ονομάζουμε, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Η εμπειρία μας από τις αλλεπάλληλες καταργήσεις και επανασυστάσεις του ΙΓΜΕ τα τελευταία 7 χρόνια οδηγούν στο συμπέρασμα ότι αυτό το ΣΝ θα οδηγήσει στην ολική απαξίωση της αποτελεσματικότητας και λειτουργικότητας της Κρατικής Ελληνικής Γεωλογικής και Μεταλλευτικής Υπηρεσίας.