Αρχική Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών ΕρευνώνΆρθρο 28 – Μεταβατικές διατάξεις ΕΑΓΜΕΣχόλιο του χρήστη Δρ Δημοσθένης Μάλλιαρης, Δ/ντής Ανάπτυξης ΙΓΜΕ | 14 Οκτωβρίου 2018, 23:27
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αρθρο 28, §4 α). Δεν παραπέμπει σε σωστό άρθρο η αναγραφή "κατά παρέκκλιση των διατάξεων του άρθρου 40 του π.δ. 410/1988". β). Θα πρέπει να υπάρξουν προσθήκες στην αναγραφή των εδαφίων της §4, ώστε να αποσαφηνιστούν οι διατάξεις. Ως τέτοιες προτείνονται (οι προσθήκες αναγράφονται υπογραμμισμένες) : β.1). "Το υπαλληλικό προσωπικό του ΙΓΜΕ που υπηρετεί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, μεταφέρεται, με τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, αυτοδικαίως στην ΕΑΓΜΕ και καταλαμβάνει θέσεις με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του αντίστοιχου κλάδου και ειδικότητας, εντασσόμενο στις αντίστοιχες οργανικές θέσεις που συνίστανται στην ΕΑΓΜΕ, εφόσον κατέχει τα τυπικά προσόντα πρόσληψης του κλάδου, της εκπαιδευτικής βαθμίδας και της ειδικότητας των θέσεων αυτών. Η μεταφορά αυτή πραγματοποιείται υπό την επιφύλαξη των διατάξεων του Αρθρου ... (αναγράφεται το άρθρο περί εξωδικαστικής ρύθμισης...), έναντι των μεταφερομένων, των οποίων η σχέση με την οποία υπηρετούσαν στο ΙΓΜΕ θεωρείται ως μηδέποτε διακοπείσα, η ΕΑΓΜΕ αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις του λυομένου και υπό εκκαθάριση τεθέντος ΙΓΜΕ (π.χ. διαφορές αποδοχών 25%, αποζημιώσεις λύσης εργασίας)". Με τον τρόπο αυτό αποφεύγονται καταπατήσεις του εργατικού δικαίου και εργατικές αναταραχές που θεωρούνται βέβαιες ότι θα υπάρξουν από την πρώτη ημέρα έναρξης της ΕΑΓΜΕ από τις διεκδικήσεις κεκτημένων αλλά και δίνεται διέξοδος στην σχετικά ομαλή καταβολή των παρακρατηθέντων ποσών που αντιστοιχούν στη δεύτερη περικοπή του 25% μέχρι την 31-10-2018, οπότε με την ΕΑΓΜΕ αποκαθίσταται η μισθολογική βάση με το 25%. Επίσης, έτσι αποφεύγεται η κατάρρευση του εγκεκριμένου ετήσιου προϋπολογισμού, δεδομένου, ότι η ενδεχόμενη καταβολή των παλαιότερα παρακρατηθέντων 25% θα πραγματοποιείται σταδιακά και όχι εφάπαξ σε όλους τους υπαλλήλους, κατόπιν εκδόσεων δικαστικών αποφάσεων. Σημειώνεται, ότι το ποσό των οφειλομένων "αναδρομικών" αυτού του τύπου ανέρχεται στο ποσό των περίπου € 5.000.000. β.2). "Οι υπάλληλοι του Ι.Γ.Μ.Ε. που έχουν συμπληρώσει το 61ο έτος της ηλικίας τους κατά τη δημοσίευση του παρόντος και μεταφέρονται στην ΕΑΓΜΕ αποχωρούν υποχρεωτικά από την υπηρεσία εφόσον έχουν συμπληρώσει τα 67 έτη και σαράντα (40) έτη υπηρεσίας κατά παρέκκλιση των διατάξεων του άρθρου 40 του π.δ. 410/1988 και της παρ. 1 του άρθρου 20 του ν. 3801/2009, η οποία δεν εφαρμόζεται και για όσους έχουν υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης ή έχουν εκδοθεί γιαυτούς πράξεις συνταξιοδότησης κατά τη δημοσίευση του παρόντος". Με την προσθήκη αυτή αποφεύγεται η υποχρεωτική συνταξιοδότηση τουλάχιστον 30 υπαλλήλων, που περιλαμβάνονται στην κατηγορία αυτή. Αλλά πρέπει να γίνει κατανοητό ότι με την αναγραφή του 61ου έτους της ηλικίας, υπάρχει ο κίνδυνος υπάλληλος που ενδεικτικά σήμερα είναι 60 ετών και έχει 39 χρόνια προϋπηρεσίας, σε 1 χρόνο να πρέπει να αποχωρήσει υποχρεωτικά. Κάτι τέτοιο είναι πολύ πιθανό να συμβεί στους μηχανικούς του ΙΓΜΕ, που η ασφάλιση "τρέχει" από κτήσεως διπλώματος και απόκτησης της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος. Στην κατηγορία αυτή υπάγονται περίπου 4-8 μηχανικοί (όχι μόνο Μηχανικοί Μεταλλείων). β.3). "Ο υπηρετών Νομικός Σύμβουλος του ΙΓΜΕ μεταφέρεται στην ΕΑΓΜΕ και τοποθετείται στην θέση του Νομικού Συμβούλου, εφαρμοζομένου και γιαυτόν των ανωτέρω διατάξεων περί λήψεως υπόψη του χρόνου προϋπηρεσίας του προσωπικού". Αρθρο 28, §8 Πρέπει να συμπληρωθεί η παράγραφος ώστε να περιλαμβάνει και τα έργα (τα Προγράμματα είναι ευρύτερη και γενικότερη ενότητα, που περιλαμβάνει πολλά έργα, που παραχωρούνται σε πολλούς δικαιούχους). Προτείνεται το εξής : "8. Η ΕΑΓΜΕ υπεισέρχεται αυτοδικαίως στις υφιστάμενες και εν εξελίξει προκηρύξεις, συμβάσεις, έργα, προγράμματα, και δικαιοπραξίες του ΙΓΜΕ και καθίσταται δικαιούχος αυτών. Η ΕΑΓΜΕ καθίσταται δικαιούχος των έργων ή προγραμμάτων και των δράσεων του ΙΓΜΕ που έχουν ήδη εκπονηθεί, καθώς και των πόρων και των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτά, πλην των έργων υπέρ τρίτων ιδιωτών". Αρθρο 28, §13 Από τεχνικής άποψης θα ήταν επιθυμητό το ΙΓΜΕ να διακόψει τη λειτουργία του στις 31-12-2018 και όχι από δημοσίευσης του νόμου, ώστε να δοθεί η χρονική δυνατότητα ολοκλήρωσης των πάσης φύσεως οικονομικών συναλλαγών και η καταχώρησή τους λογιστικά στο οικονομικό έτος 2018 αλλά και να μην υπάρχει η ανάγκη διπλών ισολογισμών και λοιπών οικονομικών καταστάσεων για το έτος 2018. Δεν γνωρίζω πως μπορεί να επιτευχθεί και να αναγραφεί σωστά ως διάταξη αυτό νομικά αλλά η πρακτική σημασία του είναι ουσιαστική. Για παράδειγμα αναφέρω παραλλαγμένη τη διάταξη, που είχα εισηγηθεί και αναγράφηκε στο ΦΕΚ περί ανασύστασης του ΙΓΜΕ το 2015 : "Το διαχειριστικό έτος της ΕΑΓΜΕ συμπίπτει με το ημερολογιακό έτος. Το πρώτο διαχειριστικό έτος αρχίζει την ημέρα της δημοσίευσης του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του έτους αυτού. Το τελευταίο διαχειριστικό έτος του ΙΓΜΕ λήγει στις 31-12-2018".